برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

ایران، آماده نبرد حیاتی

  • کد خبر: ۸۸۳۸
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴
ایران، آماده نبرد حیاتی
ادامه تمرینات تیم ملی فوتبال برای بازی حساس با عراق در روز پنجشنبه
تمرینات تیم ملی فوتبال برای نبرد حساس با عراق روز گذشته در کمپ تیم ملی ادامه یافت و ملی‌پوشان زیر نظر مارک ویلموتس، صبح و عصر تمرین کردند. در تمرین دیروز، مهدی ترابی که به جای احسان حاج صفیِ مصدوم به تیم ملی دعوت شده است با اردو‌نشینان تمرین کرد. مهدی طارمی، امید ابراهیمی و علی قلی‌زاده هم که دیرتر از دیگران به مرکز ملی فوتبال اضافه شدند، امروز جدا از هم‌تیمی‌هایشان که در زمین شماره ۲ مرکز ملی فوتبال تمرین کردند، در پک کار خود را آغاز کردند. میلاد محمدی و مجید حسینی، لژیونر‌های فوتبال ایران در تیم‌های خنت بلژیک و ترابوزان‌اسپور ترکیه، نیز دیشب به اردوی ایران اضافه شدند و از امروز در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین خواهند کرد. تیم ملی فوتبال کشورمان روز پنجشنبه مقابل عراق در چهارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به میدان می‌رود.

حضور باقری و شمسایی در تمرین تیم ملی
تمرین دیروز تیم ملی ۲ مهمان ویزه داشت. کریم باقری، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال، و وحید شمسایی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال، مهمانان این تمرین بودند که برای روحیه دادن به ملی‌پوشان در کمپ تیم ملی حاضر شدند. کریم باقری در حاشیه تمرین تیم ملی، درباره بازی برابر عراق گفت: ا‌ن‌شاءا... بچه‌ها بتوانند روز پنجشنبه بازی مهمی را که پیش رو داریم با موفقیت پشت سر بگذارند. او افزود: شاید تنها مشکل تیم ملی ایران دیر جمع شدن تیم و بچه‌ها باشد، اما امیدوارم این موضوع مشکل‌ساز نشود. همه بازیکنان، چه لژیونر‌ها چه بازیکنان داخلی، در شرایط خیلی خوبی هستند و مسلما همه تلاش می‌کنند تیم خوب نتیجه بگیرد و در جدول صعود کند. بازی سختی داریم، اما من فکر می‌کنم بچه‌ها می‌توانند مقابل عراق نتیجه خوبی بگیرند. هافبک سابق تیم ملی درباره حواشی بازی با تیم‌های غرب آسیا و شرایط تیم ملی گفت: من توصیه خاصی ندارم، زیرا همه بازیکنان باتجربه هستند، اما موضوعی که فقط مختص به تیم ملی نیست این است که در فوتبال ما بازیکنان خیلی زود عصبانی می‌شوند و با داور و حتی با بازیکنان خودی هم درگیر می‌شوند. این یکی از معضلات فوتبال ما‌ست و اعصاب همه یک جور‌هایی خراب است. دلیلش را نمی‌دانم. شاید به خاطر آب‌و‌هوا باشد! (می‌خندد) مقابل عراق، باید با تمرکز بالا و انرژی زیاد بازی را شروع کنیم. در این صورت، می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. مربی تیم پرسپولیس در رابطه با اتفاقات بازی ایران و بحرین و مسائل حاشیه‌ای این بازی گفت: این موارد همیشه بوده است و هست. الان سرمربی تیم ملی همین موضوع را به بازیکنان گفت. وقتی در زمین حریف بازی می‌کنید، باید منتظر هر اتفاقی باشید، اما بهترین پاسخ به این حرکات بازی خوب در زمین، و بردن نتیجه است. این بهترین پاسخ به حاشیه‌سازان است. وحید شمسایی هم در گفتگو با خبرنگاران درباره شرایط دیدار با عراق اظهار کرد: یک مربی بزرگ داریم و فدراسیون همه کار‌ها را انجام می‌دهد. بازیکنان هم اکثرا لژیونر و همه از بهترین‌ها هستند. بازیکنانی که تجربه بین‌المللی خوبی دارند دور هم جمع شده‌اند. فکر نمی‌کنم کم و کاستی وجود داشته باشد. بازی بسیار سختی داریم و فوتبال رو ندارد. در جام قبلی، بهترین تیم‌های دنیا حذف شدند. او افزود: تنها توصیه‌ام به بازیکنان این است که با تمام توانشان بازی کنند تا بعد از بازی خدای‌نکرده کسی شرمنده نباشد. مهم همین است. برد و باخت همیشه وجود دارد و اولین یا آخرین بار نیست.

پرواز اختصاصی برای تیم ملی
رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد در تدارک پرواز چارتر و اختصاصی برای تیم ملی در راه اردن است. مهدی تاج در این باره گفت: فیفا تصمیم گرفت بازی در کشور ثالث برگزار شود. این هم می‌تواند اتفاق خوبی باشد. با ویلموتس هم امروز جلسه داشتم و صحبت کردم. نظرش مثبت بود. در تلاش هستیم برای تدارک و پشتیبانی تیم ملی، پرواز چارتر داشته باشیم و تیم با هواپیمای اختصاصی برود. وی در ادامه، از انجام یک بازی تدارکاتی برای تیم خبر داد و گفت: ۵ روز بعد از بازی با عراق هم تلاش خواهیم کرد یک بازی دوستانه داشته باشیم و در حال هماهنگی هستیم. امروز (دوشنبه) هم تمرینات طبق برنامه و رأس زمان اعلام‌شده آغاز شد که تأکید ما همین بود.

درخواست عراقی‌ها برای پخش بازی در میدان تحریر
به موازات تیم ملی، تیم عراق هم خودش را برای بازی مهم با ایران آماده می‌کند. عراقی‌ها که تقریبا در آخرین لحظات امتیاز میزبانی در کشور خودشان را از دست داده‌اند، اکنون در تلاش‌اند با حربه‌های مختلف به شرایط روحی و روانی تیمشان کمک کنند. در همین راستا، رسانه‌های عراقی خبر داده‌اند که جمعی از مردم عراق درخواست کرده‌اند با نصب یک صفحه نمایش بزرگ در میدان تحریر، دیدار تیم ملی فوتبال این کشور مقابل ایران را در خیابان تماشا کنند. حساسیت این مسابقه به اندازه‌ای زیاد است که حتی تظاهرکنندگان عراقی در میدان تحریر قصد دارند آن را به صورت زنده تماشا کنند.

شایعه عجیب انصراف عراقی‌ها!
علی نوری، کارشناس تلویزیونی الکاس، توئیت کرده است که منابع خبری اطلاع دادند فدراسیون فوتبال عراق قصد دارد از بازی پیش رویش در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر تیم ملی ایران انصراف بدهد. عراقی‌ها می‌خواهند با هدف کمک و حمایت از این کشور به واسطه مشکلاتی که در حال حاضر عراق با آن
دست‌وپنجه نرم می‌کند توجه جامعه جهانی را جلب کنند. عراق بیش از یک ماه است که با اعتراض‌های مردمی مواجه شده است. آخرین اخبار درباره اتفاقات این کشور حاکی است که سازمان ملل راهکار‌هایی را برای حل‌و‌فصل این مسئله ارائه داده است. با این حال این توئیت درحالی توسط این گزارشگر معروف منتشر می‌شود که تیم ملی عراق ۳ روز دیگر باید در اردن به مصاف تیم ملی ایران برود و هدف آن هم می‌تواند برهم زدن تمرکز تیم ایران در آستانه این بازی باشد.

نگاهی به ۶ دهه رقابت ایران و عراق
دیدار روز پنجشنبه تیم ملی کشورمان با عراق در چهارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بیست‌ونهمین مصاف این ۲ تیم خواهد بود. تیم ملی در طول تاریخ تنها با کویت و کره‌جنوبی بیشتر از عراق دیدار داشته است. تعداد این بازی‌ها در سال‌های اخیر بیشتر شده به نحوی که در ۱۰ سال گذشته، تیم ملی ۶ بار با عراق روبه‌رو شده است و آخرین آن ۱۰ ماه پیش در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ بود، دیداری تشریفاتی برای ایران که به تساوی بدون گل انجامید. اولین بازی ایران و عراق در سال ۱۹۶۲ برگزار شد و در خلال جنگ تحمیلی، ۱۳ سال این ۲ تیم با هم رو نشدند. حاصل این جدال‌ها ۱۶ برد برای ایران، ۵ پیروزی برای عراق و ۷ تساوی بوده است. البته برخی از بازی‌های این ۲ تیم پشت در‌های بسته بوده است و شاید نتوان آن‌ها را دیدار‌هایی رسمی قلمداد کرد. به هر حال، ایران ۳۸ گل به عراق زده و تیم ملی عراق هم ۲۰ بار دروازه ایران را باز کرده است. بهترین پیروزی ایران مقابل عراق در رقابت‌های انتخابی المپیک ۱۹۶۴ بود که ایران با نتیجه ۴ بر صفر موفق شد حریف را شکست دهد. هر ۵ پیروزی عراق بر ایران با اختلاف یک گل بوده و تنها ۲ پیروزی در دیدار‌های رسمی بوده است که عراق ۲ برد پیاپی در انتخابی جام جهانی ۹۴ و جام ملت‌های آسیای ۹۶ داشت. هرچند تیم ملی این کشور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ روزی تلخ برای فوتبال ایران رقم زد و در ضربات پنالتی، آن را از گردونه مسابقات خارج کرد، نتیجه این بازی در تاریخ تقابل ۲ تیم مساوی ثبت شده است. عراق در آن مسابقه ۳ گل به ایران زد که این بیشترین تعداد گلی است که در یک بازی به ایران زده است. در جدال ایران و عراق، باز هم علی دایی بهترین آمار را دارد. بهترین گل‌زن ملی تاریخ جهان ۴ گل از ۱۰۹ گل ملی خود را برابر عراق به ثمر رسانده است. از جمع بازیکنان کنونیِ تیم ملی، سردار آزمون ۲ گل به عراق زده است و این فرصت را دارد که در این مسابقات به رکورد دایی برسد. ایمان مبعلی با ۵۷ بازی ملی، بازی ملی زیادی ندارد، ولی با ۸ بار رویارویی با عراق، رکورددار بازی برابر این تیم است. این بازیکن یکی از ۲ گل ملی خود را برابر عراق در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱ به ثمر رساند. از بازیکنان فعلی تیم ملی، وحید امیری، وریا غفوری، سردار آزمون، مسعود شجاعی و علیرضا بیرانوند از جمله بازیکنان باسابقه مقابل عراق هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->