تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

محمدکاظم کاظمی: خراسان تنها خراسان ایران نیست

  • کد خبر: ۸۸۵۲۷
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
محمدکاظم کاظمی: خراسان تنها خراسان ایران نیست
شاعر و پژوهشگر افغانستانی گفت: خراسان تنها خراسان ایران نیست و انتظار می‌رود هر کس در خراسان مسئول فرهنگ می‌شود، باید پاسدار و خدمتگذار آن در کل این پهنه هم باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر نام آشنای افغانستانی در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: خراسان پایتخت ادبیات از دیرباز تاکنون است و نیازمند برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های مهم ادبی است؛ اتفاقی که در این سال‌ها کمتر رخ داده است.

شاعر و نویسنده افغانستانی نیز در این برنامه با اشاره مطالبات اهالی ادبیات از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: نباید نقش مهم خراسان در ادبیات را فراموش کنیم. همانگونه که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی ایران مطرح می‌شود، خراسان در طول تاریخ و از دیرباز پایتخت و خاستگاه ادبیات در ایران و منطقه بوده است.

وی ادامه داد: خراسان با این عظمت و سابقه نیازمند رویدادهای بزرگ ادبی است اما آنچه که در این سال‌ها کمتر دیده‌ شده، برگزاری جشنواره‌ها، فعالیت‌های نمادین و حضور ادبیات در سطح شهر و عموم و همچنین حضور در رسانه‌هاست.

کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ سال است که انجمن‌های ادبی به عنوان نهادهای آموزش ادبیات در استان تعطیل بوده است. امیدواریم انجمن‌های ادبی به عنوان نهادهای اصلی آموزش ادبیات کنار کارگاه‌های ادبی فعال شود. همچنین طی سال‌های گذشته بسیاری از نیروی‌های انسانی تغذیه‌کننده این انجمن‌ها از خراسان مهاجرت کرده‌اند؛ به همین دلیل نباید اجازه داد خراسان از وجود نخبگان ادبی خالی شود.

این شاعر و نویسنده با اشاره به نقش خراسان به عنوان پایتخت فرهنگی منطقه افزود: خراسان تنها خراسان ایران نیست بلکه سرزمین فرهنگی وسیعی است که امروز بخش‌هایی از آن در افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان واقع شده است. بر این اساس انتظار می‌رود هر کس در خراسان مسئول فرهنگ می‌شود، باید پاسدار و خدمتگذار آن در کل این پهنه هم باشد.

اینجا ببینید:

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->