حماس حمله به مقر حشد الشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه
سرخط خبرها

ظریف به ادعاهای برجامی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد

  • کد خبر: ۸۸۷۳۶
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
ظریف به ادعاهای برجامی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد
وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در صفحه توییترش به ادعاهای نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره تعهداتش نسبت به توافق هسته ای و اجرای آن واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در صفحه توییترش نوشت: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از فرصت تغییر دولت در ایران و «فراموشکاری» تروئیکای اروپا و اتحادیه اروپا بهره می جوید تا تاریخ اخیر را بازنویسی کند. ایران هیچ گاه از «بازگشت دوجانبه به برجام» دست نشست. آمریکا این کار را کرد. برای بررسی اسناد «عدم اجرای» برجام از سوی آمریکا و تروئیکای اروپا، لطفا به این آدرس اینترنتی مراجعه کنید.

اظهارات ظریف در پی این مطرح می شود که رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران روز جمعه ۲۸ آبان در بحرین گفت، به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که شاید بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، منافعی که این توافق در پی دارد را از دست بدهد.

مالی در کنفرانس منامه گفت: زمانی فرا خواهد رسید که اگر ایران به پیشرفت‌های فعلی خود ادامه دهد، غیرممکن می‌شود که به توافق هسته‌ای برجام بازگردیم و منافع آن توافق را بار دیگر داشته باشیم.

وی افزود: پیشرفت‌های ایران زنگ خطر را در تمام منطقه به صدا درآورده و این همان چیزی است که به گذر زمان سرعت بخشیده و همه ما را به این نقطه رسانده که بگوییم زمانی اندکی برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام باقی مانده است.

وی گفت ایالات متحده در این مورد با چین و روسیه «موضعی مشترک» دارد، «چرا که همه می‌خواهیم از وقوع بحران جلوگیری کنیم. همه ما خواهان جلوگیری از بحرانی هستیم که ایران در ادامه این راه ممکن است ایجاد کند.»

رابرت مالی افزود: می‌خواهم تصریح کنم، هیچ ابهامی وجود ندارد که آنها [مقامات ایران ] در حال حاضر مشغول چه کاری هستند، این که می‌خواهند مذاکرات را طولانی و پیشرفت در برنامه هسته‌ای‌شان را سرعت ببخشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->