«هفت بهارنارنج» به‌زودی اکران می‌شود مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم رئیس‌جمهور آینده به هنر و هنرمند بها بدهد هنرمندان و اصحاب رسانه پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم وزیر فرهنگ: همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی حکایت صیاد و پند‌های پرنده سخن گو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی ارتباط با پایتخت با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد 
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

فعالان فضای مجازی به تغییر رویکرد‌های صداوسیما در پوشش اخبار چه واکنشی نشان دادند؟

  • کد خبر: ۸۸۸۲۳
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
فعالان فضای مجازی به تغییر رویکرد‌های صداوسیما در پوشش اخبار چه واکنشی نشان دادند؟
تغییر ریاست سازمان صداوسیما این بار با دوره ‎های قبلی تفاوت زیادی داشت. دست کم نشان داد که مدیر تازه اگر بخواهد می‌تواند کار‌های زیادی بکند. می‌تواند خودش را به مردم و دغدغه هایشان نزدیک کند و تا جایی که امکان دارد صدای آن‌ها باشد.

عروجی | شهرآرانیوز - تغییر ریاست سازمان صداوسیما این بار با دوره ‎های قبلی تفاوت زیادی داشت. دست کم نشان داد که مدیر تازه اگر بخواهد می‌تواند کار‌های زیادی بکند. می‌تواند خودش را به مردم و دغدغه هایشان نزدیک کند و تا جایی که امکان دارد صدای آن‌ها باشد. می‌تواند آن مرجعیت رسانه‌ای درخور اعتمادی باشد که سال هاست منتقدانش می‌گویند به جای دیگری نقل مکان پیدا کرده است.

صدای تغییرات ساختاری و سیاست گذاری‌های جدید از هشتمین رئیس صداوسیما حالا کم کم دارد به گوش می‌رسد؛ تغییراتی که از همان روز‌های نخست ورود جبلی با شعار هویت محوری و عدالت گستری در لایه مدیریتی این سازمان شروع و به آمدن افراد جدیدی در معاونت‌های خبر، برون مرزی و اطلاع رسانی صداوسیما منجر شد.

بعد از انتصاب پیمان جبلی و معاون سیاسی اش، علیرضا خدابخشی، می‌توان این تغییر رویکرد را آشکارا در خبر‌های صداوسیما دید. اولین بار در ماجرای هک جایگاه‌های سوخت رسانی در کشور، صداوسیما ترجیح داد برای اولین بار مسئله را نادیده نگیرد و مستقیم به ماجرا ورود کند. مدیران و مسئولان مربوط را بکشاند پای خط و با آن‌ها حرف بزند و از جایگاه‌های سوخت گزارش‌های خوبی تهیه کند.

همین موضوع بعد از مدت‌ها خیلی‌ها را از طیف‌های مختلف سیاسی به تحسین وا داشت. برای نمونه یکی از کاربران فضای مجازی در این باره نوشت: «نکته مهم در تغییر رویکرد ‎صداوسیما که در اتفاق بنزینی و ماجرای شهرداری جلوه کرد، جلب نظر فعالان رسانه‌ای از همه طیف‌های سیاسی است! این بازخورد مثبت باید رسانه «ملی» را در رویکردی که در پیش گرفته است، مصمم‌تر کند! منعکس کننده صدای مردم و تنظیم کننده رفتار مسئولان!»

حتی محمد سرشار، مدیر شبکه «پویا»، در توییتر نوشت: ‏ «صداوسیما در اولین آزمون جدی پوشش خبری ماجرای اختلال جایگاه‌های سوخت، موفق‌تر از ماجرا‌های مشابه عمل کرد. این بار خبرنگاران به سرعت مشکل بزرگ مردم را روایت کردند و از مدیران توضیح خواستند. امیدوارم این تحول روزبه روز ادامه یابد و ‎رسانه ملی بتواند مرجعیت خبری را دوباره به دست آورد.»

صداوسیما، اما در مسئله اعتراض‌های مدنی مردم اصفهان به خشک شدن زاینده رود چند گام جلوتر رفت و توانست عملکرد خوبی از خودش به جا بگذارد. آن‌ها این اعتراض‌ها را به طور کامل پوشش دادند و به صدای رسای مردم تبدیل شدند. یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: «مسئله اصفهان به سادگی روان کردن آب در زاینده رود نیست و پیچیدگی‌ها و نکات خاص خودش را دارد، اما می‌توان از این بلوغ در اعتراض، چه در میان مردم و کشاورزان چه در نوع واکنش صداوسیما و رسانه‌های رسمی، لذت برد.»

نکته مهم‌تر اینکه رویه تازه صدا و سیما راه را بر سوءاستفاده شبکه‌های معاند بسته و خودش به عنوان رسانه مرجع جریان سازی رسانه‌ای را به دست گرفته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->