آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

فعالان فضای مجازی به تغییر رویکرد‌های صداوسیما در پوشش اخبار چه واکنشی نشان دادند؟

  • کد خبر: ۸۸۸۲۳
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
فعالان فضای مجازی به تغییر رویکرد‌های صداوسیما در پوشش اخبار چه واکنشی نشان دادند؟
تغییر ریاست سازمان صداوسیما این بار با دوره ‎های قبلی تفاوت زیادی داشت. دست کم نشان داد که مدیر تازه اگر بخواهد می‌تواند کار‌های زیادی بکند. می‌تواند خودش را به مردم و دغدغه هایشان نزدیک کند و تا جایی که امکان دارد صدای آن‌ها باشد.

عروجی | شهرآرانیوز - تغییر ریاست سازمان صداوسیما این بار با دوره ‎های قبلی تفاوت زیادی داشت. دست کم نشان داد که مدیر تازه اگر بخواهد می‌تواند کار‌های زیادی بکند. می‌تواند خودش را به مردم و دغدغه هایشان نزدیک کند و تا جایی که امکان دارد صدای آن‌ها باشد. می‌تواند آن مرجعیت رسانه‌ای درخور اعتمادی باشد که سال هاست منتقدانش می‌گویند به جای دیگری نقل مکان پیدا کرده است.

صدای تغییرات ساختاری و سیاست گذاری‌های جدید از هشتمین رئیس صداوسیما حالا کم کم دارد به گوش می‌رسد؛ تغییراتی که از همان روز‌های نخست ورود جبلی با شعار هویت محوری و عدالت گستری در لایه مدیریتی این سازمان شروع و به آمدن افراد جدیدی در معاونت‌های خبر، برون مرزی و اطلاع رسانی صداوسیما منجر شد.

بعد از انتصاب پیمان جبلی و معاون سیاسی اش، علیرضا خدابخشی، می‌توان این تغییر رویکرد را آشکارا در خبر‌های صداوسیما دید. اولین بار در ماجرای هک جایگاه‌های سوخت رسانی در کشور، صداوسیما ترجیح داد برای اولین بار مسئله را نادیده نگیرد و مستقیم به ماجرا ورود کند. مدیران و مسئولان مربوط را بکشاند پای خط و با آن‌ها حرف بزند و از جایگاه‌های سوخت گزارش‌های خوبی تهیه کند.

همین موضوع بعد از مدت‌ها خیلی‌ها را از طیف‌های مختلف سیاسی به تحسین وا داشت. برای نمونه یکی از کاربران فضای مجازی در این باره نوشت: «نکته مهم در تغییر رویکرد ‎صداوسیما که در اتفاق بنزینی و ماجرای شهرداری جلوه کرد، جلب نظر فعالان رسانه‌ای از همه طیف‌های سیاسی است! این بازخورد مثبت باید رسانه «ملی» را در رویکردی که در پیش گرفته است، مصمم‌تر کند! منعکس کننده صدای مردم و تنظیم کننده رفتار مسئولان!»

حتی محمد سرشار، مدیر شبکه «پویا»، در توییتر نوشت: ‏ «صداوسیما در اولین آزمون جدی پوشش خبری ماجرای اختلال جایگاه‌های سوخت، موفق‌تر از ماجرا‌های مشابه عمل کرد. این بار خبرنگاران به سرعت مشکل بزرگ مردم را روایت کردند و از مدیران توضیح خواستند. امیدوارم این تحول روزبه روز ادامه یابد و ‎رسانه ملی بتواند مرجعیت خبری را دوباره به دست آورد.»

صداوسیما، اما در مسئله اعتراض‌های مدنی مردم اصفهان به خشک شدن زاینده رود چند گام جلوتر رفت و توانست عملکرد خوبی از خودش به جا بگذارد. آن‌ها این اعتراض‌ها را به طور کامل پوشش دادند و به صدای رسای مردم تبدیل شدند. یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: «مسئله اصفهان به سادگی روان کردن آب در زاینده رود نیست و پیچیدگی‌ها و نکات خاص خودش را دارد، اما می‌توان از این بلوغ در اعتراض، چه در میان مردم و کشاورزان چه در نوع واکنش صداوسیما و رسانه‌های رسمی، لذت برد.»

نکته مهم‌تر اینکه رویه تازه صدا و سیما راه را بر سوءاستفاده شبکه‌های معاند بسته و خودش به عنوان رسانه مرجع جریان سازی رسانه‌ای را به دست گرفته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->