توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

گفتمان فاطمی؛ یک روش-یک راه

  • کد خبر: ۸۸۹۷۰
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
گفتمان فاطمی؛ یک روش-یک راه
انقلاب اسلامی ما یک نوآوری و بدون وابستگی به شرق و غرب و به تعبیری یک معجزه الهی بود. این مهم در حالی به پیروزی رسید و این اقتدار را حفظ کرد که تا امروز، برابر قدرت‌های بزرگ استکبار، با تکیه بر نیروی مردمی مقاومت کرده است...

ملیحه غیور | شهرآرانیوز - انقلاب اسلامی ما یک نوآوری و بدون وابستگی به شرق و غرب و به تعبیری یک معجزه الهی بود. این مهم در حالی به پیروزی رسید و این اقتدار را حفظ کرد که تا امروز، برابر قدرت‌های بزرگ استکبار، با تکیه بر نیروی مردمی مقاومت کرده است. برکت نفس امام خمینی (ره)، شیوه مدیریت، به‌کارگیری توان و ظرفیت مردمی و از طرفی پایداری و تحمل شکنجه‌ها دارای آثاری وضعی بود که پیروزی انقلاب را در بر داشت.

بعد از سال‌ها مقاومت و تحمل مشکلات فراوان، این پرسش مطرح می‌شود که آیا انقلاب اسلامی پیروز شد که صرفا یک نظام تغییر کرده باشد. هدف انقلاب چه بود؟ هدفی که امامین انقلاب در نظر داشتند، برپایی حیات طیبه و تمدن نوین اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در چندین مرحله این موضوع را مطرح کردند. این مبحث با رعایت و حفظ تقدم و تأخر شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است. عبور از این مراحل و رسیدن به مراتب بالاتر وظیفه همگانی است.

برای نمونه، ایجاد دولت اسلامی تنها وظیفه قوه مجریه نیست و همه افراد جامعه اعم از مدیران، دبیران، کارگران، زنان خانه‌دار و ... نقش دارند. در این میان، تهذیب و تذهیب نفس از شروط اساسی است که اگر انسان‌های یک جامعه به سطحی از آمادگی نرسند، دسترسی به دولت اسلامی امکان‌پذیر نیست.

خودسازی، دگرسازی و ساختن جامعه اسلامی از شروط تحقق تمدن اسلامی است. در دوران دفاع مقدس گفتمان غالب جامعه گفتمان ایثار و شهادت بود. اکنون با وجود هجمه‌های فرهنگی، گفتمان غالب باید فاطمی باشد.

در ۸ سال دفاع مقدس چطور فرزندان این مرز و بوم جانشان را برای رضایت الهی تقدیم کردند؟ جوانان ما چطور از همسران محبوبشان گذشتند؟ یک مادر که تحمل یک خار در پای فرزندش را ندارد چطور یک، ۲ و گاه همه پسران خود را نثار انقلاب و اسلام می‌کند و حسرت می‌خورد چرا فرزند بیشتری برای تقدیم به اسلام نداشته است؟

این گفتمان و فرهنگ باید همچنان در جامعه جاری باشد. در یک زمان مادران و همسران باید نقش زینبی می‌داشتند و گفتمان غالب ایثار و شهادت می‌بود و در یک زمان مادران باید نقش فاطمی داشته باشند و گفتمان فاطمی را نشر دهند. در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ مادران رسالت خود را به زیباترین شکل ممکن ادا کردند. حال باید ببینیم ما چه کرده‌ایم که رهبر معظم انقلاب دستور به جهاد در فضای مجازی را صادر و از این فضا به قتلگاه جوانان و نوجوانان یاد می‌کنند. برای عملکرد صحیح در فضای مجازی یا حقیقی نیاز به یک الگو داریم، الگویی که در همه عرصه‌ها و اعصار جلوه داشته باشد. گاهی در نظر دختران جوان و نسل جدید فاطمه زهرا (س) همان است که در کتاب‌های درسی یا مراسم مذهبی شنیده‌اند و شخصیت ایشان در دختر پیامبر (ص)، همسر علی (ع) و مادر اهل‌بیت (ع) خلاصه شده است. تا اندازه‌ای از ظلمی که به ایشان شده و حقی که ستانده شده است می‌دانند، و از فضایل سیاسی، اجتماعی، فردی، خانوادگی، علمی، ولایت پذیری، شجاعت، بلاغت، کرامت، زهد و ایثار کمتر شنیده‌اند.

در گفتمان فاطمی شناخت ایشان و ارائه الگویی متناسب با ذائقه نسل جوان امروز مطرح است. ایجاد انس و الفت بین حضرت فاطمه زهرا (س) و نسل جوان با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و معرفی بانوان و دختران موفق در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در یک عملیات جهادی فرهنگی رقم خواهد خورد. این عملیات با شبکه‌سازی، توجیه فعالان فرهنگی و فضای مجازی، عضوگیری و نشر ارزش‌های فاطمی، طرح گفتمان را گسترش خواهد داد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->