جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

کارگروه اضطرار آلودگی هوا در مشهد معطل ثبت درخواست!

  • کد خبر: ۸۹۱۱۷
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کارگروه اضطرار آلودگی هوا در مشهد معطل ثبت درخواست!
با وجود ادامه روز‌های آلوده مشهد هنوز تدبیری برای این وضعیت اندیشیده نشده است.

لاله‌سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ درحالی که دیروز کیفیت هوای مشهد در چهارمین روز متوالی آلوده بود و در وضعیت هشدار قرار گرفت، هنوز خبری از برگزاری کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد نیست. به گفته مدیر محیط زیست و توسعه پایدار دفتر فنی استانداری خراسان رضوی، برای برگزاری کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد باید درخواستی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مطرح شود، اما تاکنون درخواستی با این مضمون به دفتر فنی استانداری نرسیده است.

بیش از یک دهه است که معضل آلودگی هوای مشهد نفس شهر را بریده است. بعد از انتشار سیاهه آلودگی هوای مشهد از سوی شهرداری در سال گذشته، انتظار می‌رفت حرکت لاک پشتی برای تصویب طرح جامع آلودگی هوای مشهد سرعت بیشتری به خود بگیرد. رفت وبرگشت طرح جامع آلودگی هوای مشهد برای بررسی و به روزرسانی از یک سو و نبود درخواست به‌موقع دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر تصویب ضرب الاجل لازم برای برگزاری کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر از سوی دیگر باعث شد تا قصه پرغصه بی تدبیری برای آلودگی هوای مشهد همچنان ادامه یابد.

ابلاغ سیاهه انتشار آلودگی هوا به دستگاه‌ها

دراین باره، مدیر محیط زیست و توسعه پایدار دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: در جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوا سهم دستگاه‌ها و ادارات مختلف از آلودگی هوای مشهد را به تفکیک منابع ثابت و متغیر بررسی و موارد ذکرشده در مطالعات سیاهه انتشار آلودگی هوا را به دستگاه‌ها اعلام کردیم.

حسین فکور در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه در این جلسات سهم آلودگی هوا به تفکیک حمل ونقل، نیروگاه ها، مشترکان خانگی و تجاری مشخص شده است، افزود: در همان جلسات این موضوع‌ها تصویب و طبق همان صورت جلسه به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه به استناد این مصوبه دستگاه‌ها موظف به رعایت نکات مختلف برای کاهش آلودگی هوا هستند، بیان کرد: مسئول نظارت بر رعایت استانداردها، اداره کل محیط زیست و مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد هستند.

وی اظهار کرد: برای برگزاری کمیته کاهش آلودگی هوا در شرایط معمول باید از اداره کل محیط زیست استان پیش نویس درخواست ارائه شودو به محض دریافت درخواست، برگزاری جلسه در دستورکار قرار خواهد گرفت.
فکور تأکید کرد: جلسات کمیته فنی و جلسات مربوط به موضوع سوخت در شهر مشهد هفته‌ای یک بار برگزار می‌شود، اما جلسه مربوط به برگزاری کارگروه یادشده مدتی است برگزار نشده است.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار دفتر فنی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه به طور عمده در ۶ ماه دوم هر سال که میزان آلودگی بیشتر است یک جلسه اضطرار کاهش آلودگی هوا در محل استانداری برگزار می‌کنیم، افزود: زمانی که آلودگی هوا به حدی می‌رسد که نیاز به برگزاری جلسه اضطرار احساس می‌شود، با چرخه قانونی جداگانه‌ای جلسه اضطرار برگزار می‌شود.

تشکیل ساختاری با عنوان کنترل و پایش آلودگی هوای مشهد

مدیر اجرایی مرکز پالایش آلاینده‌های محیط زیست شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه به دنبال ایجاد ساختاری با عنوان کنترل و پایش آلودگی هوای این شهر هستیم، افزود: علاوه بر این، سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد نیز در سال آینده به‌روزرسانی می‌شود.

رضا اسماعیلی به خبرنگار ما گفت: در سال ۱۳۹۹ بعد از اینکه سیاهه انتشار آلودگی هوا را به نتیجه رساندیم، لایحه‌ای را با عنوان کنترل و پایش آلودگی هوای مشهد به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه دادیم.
وی ادامه داد: این لایحه در صحن علنی شورا تصویب و به سازمان‌های دیگر ابلاغ شد و درحال برقراری هماهنگی برای ایجاد ساختاری هستیم که دارای دبیرخانه، دبیر و مسئول پیگیری باشد تا سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف را دراین زمینه هم فکر و متحد کنیم.

وی با بیان اینکه این کار با همکاری اداره کل محیط زیست استان، شهرداری مشهد و استانداری درحال انجام است، افزود: این ساختار باتوجه به نتایج سیاهه انتشار به صورت بومی برای مشهد، وظایفی را برای هر یک از دستگاه‌ها مشخص خواهد کرد.
اسماعیلی گفت: اکنون در راستای تحقق این هدف نشست‌های مشترکی برگزار و ذیل آن تفاهم نامه‌ای برای امضا تنظیم شده است.

به روزرسانی سیاهه انتشار آلودگی هوا در سال آینده

مدیر اجرایی مرکز پالایش آلاینده‌های محیط زیست شهرداری مشهد افزود:عامل تشدید وضعیت وارونگی هوا و تخلیه نشدن آلاینده‌ها از شهر، وارونگی دمایی است که درحال وقوع در شهر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->