جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

درباره سنسور سرعت ABS بیشتر بدانید

  • کد خبر: ۸۹۲۴۳
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
درباره سنسور سرعت ABS بیشتر بدانید
بسیاری از وسایل نقلیه به سنسور سرعت ترمز ABS مجهز شده‌اند، به صورتی که این قطعه بر روی هر یک از چرخ‌ها نصب شده و قادر به کنترل سرعت چرخش است.

به گزارش شهرآرانیوز، اکثر وسایل نقلیه مدرن دارای سیستم‌های ترمز ضد قفل هستند که از حسگر‌هایی برای تشخیص چرخش چرخ‌ها استفاده می‌کنند و به رایانه‌ای گزارش می‌دهند که اگر یک یا چند چرخ در طول عملیات ترمز قفل شده اند، می‌تواند فشار ترمز را تعدیل کند. معمولاً سنسور یک قطعه Halleffect یا به اصطلاح رلوکتانس است که به یک حلقه دندانه دار (به نام حلقه تن) که به چرخ یا محور چسبانده شده، متصل شده است.

دندانه هایی که از کنار سنسور عبور می‌کنند شکل موجی ایجاد می‌کنند که توسط کنترل کننده ABS قابل تشخیص و تفسیر است. در سیستم‌های ABS سه کاناله (معمولاً در پیکاپ‌های قدیمی‌تر یافت می‌شود)، محور عقب توسط یک سنسور نظارت می‌شود در حالی که چرخ‌های جلو دارای سنسور‌های جداگانه و کنترل ضد قفل هستند. سیستم‌های چهار کاناله هر چرخ را به طور مستقل نظارت می‌کنند.

اگر یک یا چند سنسور سرعت ABS از کار بیفتد، کل سیستم به صورت پیش‌فرض در وضعیت غیرعملیاتی قرار می‌گیرد و هیچ کنترل ضد قفل ارائه نمی‌کند. سیستم عیب یابی به مکانیک نشان می‌دهد که کدام سنسور (اگر بیش از یک) از کار افتاده است.

اگر یک سنسور از کار بیفتد، چراغ هشدار ABS هر بار که ماشین را روشن می‌کنید روشن می‌شود و روشن می‌ماند. اگر مداخله ABS را از دست بدهید، ممکن است در مواقع اضطراری ترمز‌ها را قفل کنید، فاصله توقف را افزایش دهید و تمام توانایی فرمان را از دست بدهید.

از یک مکانیک بخواهید که سیستم ترمز خودرو را بررسی کند و هر سنسور سرعت چرخ معیوب را جایگزین کند. تفاوت بین یک وسیله نقلیه با و بدون ABS عملیاتی به طور بالقوه یک موضوع مرگ و زندگی است. ترمز‌های شما همچنان کار خواهند کرد، اما احتمال قفل شدن روی سطوح لغزنده یا در مواقع اضطراری - بدون ABS - تقریباً ۱۰۰ درصد است.

اما چه علائم رایجی نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به تعویض سنسور سرعت ABS داشته باشید؟. چراغ هشدار ABS هنگام استارت زدن خودرو روشن می‌شود و برای همیشه روشن می‌ماند. اگر ترمز‌ها را روی سنگ ریزه یا یخ تست کنید، دیگر ضربه زدن مکانیزم‌های ABS را احساس نمی‌کنید یا نمی‌شنوید و ترمز‌ها قفل می‌شوند.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟: ABS عملکردی، تفاوت بین ترمز کردن و هدایت همزمان مانع یا قفل کردن و ضربه زدن به آن است. برای شرکت‌های بیمه به اندازه کافی مهم تلقی می‌شود که به صاحبان خودرو‌های مجهز به سیستم ABS تخفیف بدهند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->