کامیابی نیا به جای نورالهی به اردوی تیم ملی رفت| حمله کرونا به ملی پوشان مهدی عبدی: حواس‌مان به پرسپولیس است، نه استقلال بازی استقلال و هوادار لغو شد قاب خاطره | نمایی از شروع یکی از مسابقات فوتبال جوانان باشگاه‌های مشهد در دهه ۶۰ ساعت بازی هندبال تیم ملی ایران و کویت در جام ملت های آسیا شادی شهرخودرو از تساوی مقابل آلومینیوم اراک حرکت عجیب اسکوچیچ در خصوص انتشار لیست تیم ملی درخشش امیر عابدزاده در لیگ اسپانیا+ ویدئو واکنش آزادی به قرار گرفتن در لیست مازاد استقلال: برمی گردم و خیلی‌ها را پشیمان می‌کنم توافق نانوشته رئال و بارسا گرگان نمک به زخم اکسون پاشید/ عقاب‌ها اوج گرفتند کمک ۱۱۰ میلیون تومانی جامعه ملی بسکتبال به خانواده داور فقید لیست تیم ملی فوتبال برای بازی با عراق اعلام شد واکنش پلیس فتا به سکوت فدراسیون فوتبال|چرا درباره بازیکن گابنی افشا نمی‌شود؟ فیلم خلاصه بازی تیم ملی فوتبال بانوان ایران و چین در جام ملت‌های آسیا+ ویدئو گل‌ها نتیجه بازی تیم ملی فوتبال زنان ایران و چین+ فیلم گل‌ها| شکست در برابر مدعی قهرمانی آسیا
خبر فوری
بیانیه سازمان لیگ علیه باشگاه استقلال| جمع آوری تبلیغات محیطی غیرقانونی است
به دنبال جمع آوری تبلیغات محیطی سازمان لیگ درجریان بازی استقلال و نساجی از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال، سازمان لیگ بیانیه‌ای را علیه باشگاه استقلال صادر کرده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، کشمکش میان باشگاه استقلال و سازمان لیگ برسر اجرای تبلیغات محیطی به نقطه اوج رسیده و بعد از اینکه مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شد که این باشگاه باید راسا در راستای اجرای تبلیغات محیطی اقدام کند، سازمان لیگ نیز بیانیه‌ای صادر و رسما اعلام کرد هر باشگاهی بخواهد از قوانین تخطی کند، متخلف محسوب می‌شود. متن بیانیه سازمان لیگ به این شرح است:

دوستان گرامی و عزیزان خانواده بزرگ باشگاه‌های فوتبال کشور

همانگونه که مستحضر هستید در آغاز فصل مسابقات ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مواردی در خصوص تبلیغات محیطی باشگاه‌های فوتبال ایران  از سوی  مدیرعامل محترم باشگاه استقلال مبنی بر دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی و در نتیجه افزایش درآمد، مطرح شد.

ریاست فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، بررسی و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال  را از سازمان لیگ خواستار شدند.

از طرف دیگر  بر اساس بند ۱-۱ ماده ۴ آئین نامه لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور مصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال ایران  مسئول عقد قرارداد‌های تجاری بوده و تمامی قرارداد‌های منعقده شده سازمان  از سوی باشگاه‌های عضو لازم الاجراست و تا زمانی که باشگاه‌ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت کنند.

همچنین برابر بند ۲، ماده ۲۲ از آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب سال ۱۳۹۸، کلیه باشگاه‌ها موظف هستند استادیوم خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از ۲۴ ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دهند.

با توجه به موارد فوق و  بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض  با باشگاه‌های فوتبال  و بدلیل پرهیز از  بروز بی نظمی، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان بررسی و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را در دستور فوری کار قرار داد. بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان محترم بازرسی، با توجه به دولتی بودن دو باشگاه مذکور، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطاء شد.

همچنین مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد. متاسفانه مسئولین باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در خصوص رعایت الزامات  قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی  و تضامین  لازم مورد نظر سازمان محترم بازرسی را نیز ارائه نکرده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده توسط سازمان لیگ کرده است.

به منظور جلوگیری از تبعات مالی، حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیر قانونی و متعاقب تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ در تاریخ ۲۹ آبانماه مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاه‌ها برای ارائه مدارک  (تشریفات  انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع  قانونی) تا پایان وقت اداری اول آذر۱۴۰۰، متاسفانه هیچ مدرکی توسط سازمان لیگ وصول نشد.

بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی نظمی و تبعات مالی، حقوقی و اجتماعی ناشی از هرگونه بی نظمی، اعلام می‌شود:

 اولاً) مطابق با مقررات و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در استادیوم‌ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه، تغییر استادیوم محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

ثانیاً) از تمامی باشگاه‌های فوتبال  درخواست می‌شود ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذیصلاح برای فصل آتی  از هم اکنون اقدام کنند.  بدیهی است عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات، متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}