آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

تاثیر رتئینوئید‌ها بر کاهش چین و چروک پوست

  • کد خبر: ۹۰۷۴۸
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
تاثیر رتئینوئید‌ها بر کاهش چین و چروک پوست
رتینوئید که به‌عنوان عنصر ضد پیری در بیشتر محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شود، ماده‌ای از مشتقات ویتامین A است. این ماده رفتار سلول‌های مسن را تغییر می‌دهد و کمک می‌کند تا مثل سلول‌های جوان‌تر عمل کنند!

به گزارش شهرآرانیوز، داروی «ترتینوئین» با نام تجاری Retin-A نخستین داروی رتینوئیدی بود که به بازار آمد. این دارو در دهه ۱۹۷۰ برای درمان آکنه استفاده می‌شد، اما پژوهشگران بعد‌ها کشف کردن که این دارو می‌تواند نقاط «کراتوز آکتینیک» یا «کراتوز خورشیدی» (لکه‌های پوسته‌ریز و ناهموار روی پوست ناشی از تابش نور خورشید) و لکه‌های ناشی از تجمع رنگ‌دانه‌های ملانین در پوست را هم محو کند.

رتینوئید‌ها با افزایش تولید کلاژن چین‌وچیروک‌های ظریف پوستی را کاهش می‌دهند. این دارو‌ها همچنین تولید رگ‌های خونی جدید در پوست را تحریک می‌کنند و به این ترتیب رنگ و ظاهر پوست را هم بهبود می‌بخشند. رتئنوئید‌ها همچنین می‌توانند «لکه‌های پیری» را محو و لکه‌های سفت پوستی را نرم کنند. با این حال، سه تا شش ماه استفاده منظم از این دارو‌ها لازم است تا تاثیر آن‌ها بر چین‌وچروک‌ها ظاهر شود و برای رسیدن بهترین نتایج باید شش تا ۱۲ ماه به انتظار ماند.

از آنجایی که رتئینوئید‌ها می‌توانند باعث خشکی و تحریک پوست هم بشوند، پزشکان معمولا در ابتدا مصرف یک روز در میان آن‌ها را تجویز می‌کنند و بعد توصیه می‌کنند که هر شب روی پوست به کار برده شوند. از آنجایی که رتینوئید‌ها حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش می‌دهند، هنگام مصرف آن‌ها باید در طول روز از کرم ضدآفتاب هم استفاده کنید.

برای اینکه اثرات این دارو‌ها بر پوست ظاهر شود، باید آن‌ها را به طور مداوم مصرف کنید.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->