اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماهی، بهترین غذا برای جلوگیری از آسم کوکان است

  • کد خبر: ۹۱۰۰۴
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
ماهی، بهترین غذا برای جلوگیری از آسم کوکان است
تخقیقات نشان داده است کودکانی که ماهی بیشتری در طول هفته می‌خورند ممکن است کمتر در معرض ابتلا به بیماری آسم باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، آسم یکی از علل اصلی بستری شدن کودکان در بیمارستان و مراجعه به اورژانس است. طبق داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تخمین زده می‌شود که از هر ۱۲ کودک یک نفر از بیماری تنفسی یا آسم رنج می‌برند. شواهد نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند درمانی بالقوه برای آسم دوران کودکی باشد.

طبق تحقیقات اخیر، کودکانی که ماهی بیشتری در طول هفته می‌خورند ممکن است کمتر در معرض ابتلا به این بیماری باشند. پیش از این مطالعات نشان داده اند که بیشتر موارد آسم بزرگسالان در دوران کودکی شروع می‌شود. اکنون دانشمندان بریتانیایی به این نتیجه رسیده اند که خوردن مقدار زیادی ماهی سالمون، آزاد و ساردین می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را در کودکان کاهش دهد.

آن‌ها معتقدند کسانی که بیشترین مصرف اینگونه ماهی‌ها را در برنامه غذایی خود دارند می‌توانند خطر ابتلا به آسم، این بیماری تهدید کننده زندگی را به نصف کاهش دهند.

علاوه بر این، تحقیقات پیشین نشان می‌دهد، کودکان مبتلا به آسم که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای غنی شده با ماهی‌های چرب پیروی می‌کنند، عملکرد ریه بهتری دارند. غذا‌های دریایی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ سالم هستند. انواع روغنی که شامل ماهی آزاد، قزل آلا و ماهی تن تازه نیز می‌شود، بیشترین میزان اسید‌های چرب امگا ۳ را دارند.

اسید‌های چرب امگا ۳ برای تقویت خلق و خو و کاهش خطر افسردگی بسیار مفید است. این مواد برای عملکرد صحیح مغز و بدن ضروری بوده و از زوال عقل، دیابت و آرتریت نیز جلوگیری می‌کنند.

ماهی، بهترین غذا برای جلوگیری از آسم کوکان است
آسم، شایع‌ترین بیماری مزمن در دوران کودکی است و هنوز روش پیشگیری از ابتلا به آن به دست نیامده است. پروفسور سیف شاهین (Seif Shaheen)، استاد دانشگاه کوئین مری لندن و از محققان این پروژه تحقیقاتی در این رابطه می‌گوید: ممکن است یک رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلا به آسم را افزایش دهد، اما تاکنون بیشتر مطالعات، نقش رژیم غذایی در آسم را در مدت زمان کوتاهی اندازه گیری کرده اند. درحالی که ما با شناسایی رژیم غذایی گروهی از کودکان و سپس پیگیری آن طی سال‌های متمادی، در نظر داشتیم ببینیم چه کسانی به آسم مبتلا شده و چه کسانی مبتلا نشده‌اند.

در این پروژه تحقیقاتی، داده‌های بیش از ۴۵۰۰ کودک بریتانیایی مورد بررسی قرار گرفت. کودکانی که بیشترین وعده‌های غذایی از ماهی را در رژیم غذایی خود داشتند، ۵۱ درصد کمتر از همتایان خود، در پایین‌ترین نقطه خطر ابتلا به آسم قرار داشتند. در ضمن اسید‌های چرب در این افراد بالاتر از دیگران بود.

در خاتمه گفتنی است اعضای این تیم تحقیقاتی برای دور جدید مطالعات خود در نظر دارند مشخص کنند آیا خوردن ماهی می‌تواند از حملات آسم جلوگیری کند یا خیر؟

منبع:  بهداشت نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->