آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

حمله آسم، این نشانه ها را دارد

  • کد خبر: ۹۱۱۴۸
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
حمله آسم، این نشانه ها را دارد
معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نشانه های مهم حمله آسم را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر پورآدینه گفت: آسم بیماری است که بر اثر آن، مجرای هوا که از طریق آن هوا به ریه ‌ها منتقل می‌شود باریک و متورم می‌شود و ممکن است مخاط اضافی در آن تولید شود.

وی با بیان اینکه تنفس مواد تحریک کننده مانند گرده گل و گرد و غبار موجب می‌شود مجرای هوایی بیشتر متورم و ماهیچه های اطراف آن سفت شوند، اضافه کرد: این شرایط، تنفس را دشوار می کند و منجر به حمله آسم می شود.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مهم ترین علایم حمله های آسم بیان کرد: تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه، تنگی قفسه سینه و تنفس سریع از جمله علایم این بیماری هستند. 

وی افزود: تنگی نفس یکی از اولین علایم آسم است و این نشانه، زمانی ظاهر می‌شود که راه های هوایی ملتهب و باریک شوند و به همین دلیل، مقدار مورد نیاز از اکسیژن به ریه ‌ها منتقل نمی شود و باعث می‌شود فرد احساس تنگی نفس کند.

دکتر پورآدینه با اشاره به اینکه محرک ‌هایی مانند گرد و غبار، دود و گرده باعث حمله آسم می شوند، ابراز کرد: هنگامی که این ریزذرات وارد مجاری هوایی می‌شوند مجرای تنفسی ملتهب و موجب سرفه می شود.

وی ادامه داد: سرفه ‌های مرتبط با آسم در افرادی که از بیماری حاد تنفسی رنج می‌برند به راحتی متوقف نمی‌شود و می تواند به دلیل محرک‌ هایی باشد که باعث آسم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علامت سرفه در زمستان بدتر می شود و حملات آسم می‌تواند به دلیل وجود ویروس آنفلوانزا شروع شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->