برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

چطور در بازاریابی دیجیتال، از زمان به خوبی استفاده کنیم؟

  • کد خبر: ۹۲۰۱۱
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
چطور در بازاریابی دیجیتال، از زمان به خوبی استفاده کنیم؟
روش‌های مدیریت زمان گرچه برای همه افراد قابل پیاده‌سازی است، اما دانش، مهارت و توانایی‌های دیجیتال‌مارکتر‌ها برخی از این روش‌ها را برجسته‌تر خواهد کرد.

عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - فعالیت‌های حوزه بازاریابی دیجیتال و محتوا اغلب مجموعه‌ای از وظایف کوچک، اما متعدد است. به همین دلیل بسیاری از بازاریابان دیجیتال با انبوهی از کار‌های انجام‌داده‌نشده روبه‌رو هستند که انگار هیچ‌وقت قرار نیست به پایان برسند. روش‌های مدیریت زمان گرچه برای همه افراد قابل پیاده‌سازی است، اما دانش، مهارت و توانایی‌های دیجیتال‌مارکتر‌ها برخی از این روش‌ها را برجسته‌تر خواهد کرد.

مراقب حواس‌پرتی‌ها باشید

از آنجایی که وظایف شما به شبکه‌های اجتماعی و فضای آنلاین وابسته است ممکن است بار‌ها و بار‌ها در طول انجام کار‌های خود به این شبکه‌ها سر بزنید یا سایت‌های مختلف را چک کنید. در این بین علاوه بر برنامه‌های خود با محتوا‌های مختلفی در این حین روبه‌رو می‌شوید که ذهن و زمان شما را می‌ربایند. افرادی که به طور حرفه‌ای کارشان تولید محتواست، درست شبیه خود شما تلاش می‌کنند با قلاب‌های مختلف شما را به سیاهچاله محتوایی خود بکشانند. اینکه چقدر در برابر این حواس‌پرتی‌ها مقاومت کنید هنر ذهن شماست.

روش‌های معمول مدیریت زمان برای شما کاربردی نخواهد بود. این روش‌ها به شما پیشنهاد خواهند کرد تا جایی که می‌توانید هنگام انجام کار از تلفن همراه خود یا شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید یا اصلا اینترنت خود را قطع کنید.

برای اینکه اسیر محتوای دیگران نشوید بهتر است از حساب‌های کاربری موقت یا فیک استفاده کنید. مثلا برای حضور در اینستاگرام یا توییتر از یک حساب کاربری متفرقه استفاده کنید که هیچ دنبال‌کننده‌ای ندارد. یا اگر از تلگرام استفاده می‌کنید، تا جایی که ممکن است از شماره‌های دیگری استفاده کنید تا پیام‌های بی‌وقت حواس شما را پرت نکند.
مقابله با حواس‌پرتی‌های آنلاین کار ساده‌ای نیست و تنها با تمرین زیاد به آن دست پیدا خواهید کرد.

از روش پومودورو استفاده کنید

محتوا یا برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک، سوژه‌یابی، هماهنگی‌های مالی، جشنواره‌های فروش، پاسخ‌گویی به مخاطبان و تقریبا همه وظایفی که در بازاریابی دیجیتال به شما محول می‌شود باید در یک زمان مشخص به پایان برسد. اگر فکر می‌کنید زمان ناجوانمردانه در حال سپری شدن است و از رسیدن به سرانجام کار‌ها ناامید شده‌اید، می‌توانید از روش ایتالیایی پومودورو استفاده کنید.

پومودورو ابزار یا روشی است برای افزایش تمرکز که برای اولین بار برای دانشجویان طراحی شد، اما همه افرادی که با کوه تلنبارشده‌ای از کار‌ها سر و کار دارند، به‌ویژه فریلنسرها، می‌توانند از آن کمک بگیرند.

استفاده از این روش بسیار ساده است. فقط کافی است کار‌های بزرگ را به اهداف کوچک‌تر با زمان‌بندی محدود تقسیم کنید. بر اساس روش پومودورو شما یک وظیفه خاص را برای خود مشخص می‌کنید و برای آن ۲۵ دقیقه زمان در نظر می‌گیرید. بعد از این مدت، ۵ دقیقه استراحت می‌کنید، استراحتی که قطعا شامل گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود.

بعد از ۴ محدوده زمانی سی‌دقیقه‌ای (۲۵ دقیقه کار و ۵ دقیقه استراحت) یک تنفس پانزده تا سی‌دقیقه‌ای به خود بدهید. در وقفه‌های کوتاه یا بلندتر استراحت، شما فرصت خواهید داشت یک لیوان چای نوش جان کنید یا کمی قدم بزنید. در زمان‌های بیست‌وپنج‌دقیقه‌ای ممکن است چیز‌هایی به ذهن شما برسد یا کار‌هایی ناخواسته پیش بیاید. برای اینکه در دام حواس‌پرتی‌ها نیفتید، سریعا آن‌ها را یادداشت کنید تا پس از انجام کار‌ها به سراغشان بروید، اما جز در برخی موارد خیلی ضرور، این ۲۵ دقیقه را با هیچ‌چیز دیگری جز همان وظیفه تعیین‌شده آلوده نکنید.

از ماتریس آیزنهاور کمک بگیرید

خیلی از کار‌هایی که ما در طول روز انجام می‌دهیم خارج از اولویت هستند، چه کار‌های روزمره چه وظایف کاری. برای نمونه، تصور کنید که ویرایش یک مقاله که مدیریت همین امروز برای شما ارسال کرده است و قرار است امشب منتشر شود بسیار فوری و مهم است، اما بررسی داده‌های شبکه‌های اجتماعی را می‌توانید به چند روز دیگر هم موکول کنید. ماتریس آیزنهاور یا نمودار فوریت-اهمیت به شما کمک می‌کند همیشه مهم‌ترین کار‌ها را انجام دهید.

ترسیم این ماتریس بسیار ساده است. کافی است یک جدول چهارتایی بکشید. هرکدام از خانه‌های این جدول یک دسته است. آن‌ها را «مهم و فوری»، «مهم و غیرفوری»، «غیرمهم، ولی فوری» و «غیرمهم و غیرفوری» نام‌گذاری کنید. در واقع در پایین محور عمودی باید غیر مهم بنویسید و در بالای آن مهم. هم‌چنین در محوری افقی خود در بالای ماتریس، از فوری به غیرفوری بروید. (مطابق شکل)

بازاریابی دیجیتال؛ ثانیه‌ها را در چنگ بگیر

بر اساس این نمودار کار‌های خود را تقسیم کنید. کار‌های مهم و فوری کار‌هایی هستند که اول از همه باید به سراغشان بروید. این کار‌ها ممکن است مواردی باشند که در لحظه پیش می‌آیند یا کار‌هایی که واقعا به تعویق انداختن آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

کار‌های مهم و غیرفوری معمولا تکمیلی موارد مهم و فوری هستند. برای این کار‌ها می‌توانید برنامه‌ریزی ثانویه داشته باشید. برای این موارد وقت دارید. پس اگر کار فوری پیش بیاید، باید اول آن‌ها را انجام دهید. این بخش را خیلی شلوغ نکنید و از همه مهم‌تر مراقب باشید به دام «همه کار‌ها مهم هستند» هم گرفتار نشوید.

کار‌های فوری و غیرمهم معمولا کار‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را به دیگران بسپارید یا خیلی راحت آن‌ها را انجام ندهید. فرض کنید تخصص حرفه‌ای شما ویرایش عکس است و دوستی از شما می‌خواهد عکسی را که امروز گرفته است ویرایش کنید تا آن را در اینستاگرام منتشر کند. باید یاد بگیرید که با قاطعیت به او «نه» بگویید. در غیر این صورت، فرصتی برای به پایان رساندن کار‌های مهم و فوری نخواهید داشت. یا اینکه قرار است به همکارتان آموزش دهید چطور باید یک افزونه وردپرسی را پاک کرد. اگر سرتان شلوغ است، این کار فوری و، اما غیرمهم را با یک «از گوگل بپرس» کنار بگذارید.

در نهایت، کار‌های غیرفوری و غیرمهم است. برخلاف چیزی که فکرش را می‌کنید، ما هرروز مجموعه‌ای از کار‌های غیرمهم و غیرفوری انجام می‌دهیم. تماشای اخبار یا مرور گل‌های این هفته لیگ جزیره یک کار غیرفوری و غیرمهم است. حتی در کار‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال هم از این موارد کم نیستند. مثلا بررسی پست‌های اینستاگرامی فردی که برای شما کامنت گذاشته است شاید هیچ‌گاه به کارتان نیاید (مگر اینکه قصد مخاطب‌شناسی داشته باشید). اگر این موارد بدون برنامه‌ریزی قبلی هستند پس با یک حواس‌پرتی سر و کار دارید. از روش پومودورو استفاده می‌کنید یا اینکه از قبل آن را مشخص کرده‌اید. در هر صورت، بدون هیچ تردیدی، در زمان کاری خود، آن‌ها را انجام ندهید.


درباره بازاریابی دیجیتال بیبشتر بخوانید

۳ نکته‌ای که مبتدی‌بودن استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را فاش می‌کند

بازاریابی دیجیتال چگونه تجربه کاربری شما را نابود می‌کند؟

۷ نکته سریال بازی مرکب برای بازاریاب‌های دیجیتال

چرا زنان در بازاریابی دیجیتال موفق‌ترند؟


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->