یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان آغاز هفته‌ای گرم در کشور | خراسانی‌‎ها مصرف برق خود را کاهش دهند بررسی قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند ایران، رتبه ششم صادرات به تاجیکستان را دارد خودرو‌های داخلی در مشهد چند؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش یافت + جزئیات قیمت قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | سیب زمینی کمی گران شد + جدول برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان و معماری داخلی در مشهد از سه‌شنبه (۲ مرداد ۱۴۰۳) پژمان فر: ام‌المسائل کشور از بانک‌ها شروع می‌شود + فیلم استاندار خراسان‌رضوی: در دولت شهید رئیسی، استان ما ۱۳۹ دستاورد شاخص داشته است پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | حمایت ۲.۱ میلیونی شاخص کل از دست می‌رود؟ آیا با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، عدالت مزدی برقرار می‌شود؟ حراج جدید شمش طلا فردا (۳۱ تیر) برگزار می‌شود + جزئیات ابلاغیه جدید امور مالیاتی درباره نحوه محاسبه مالیات بر ارث سهامداران بورس تمام آنچه باید راجع به واردات خودرو‌های کارکرده بدانیم | هزینه واردات خودروی دست دوم چقدر است؟ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی: تلاش‌های ارزنده خیرین مسکن‌ساز برای استحکام بنیان خانواده قابل‌تقدیر است
سرخط خبرها

بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته

  • کد خبر: ۹۲۲۵۲
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته
دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.
خودرو‌ها در طول ۵۰ سال گذشته به شدت تغییر کرده اند. ایمنی بالاتر، مصرف بهینه سوخت، کاهش آلایندگی محیطی و راحتی بیشتر، نمونه‌ای از این تغییرات هستند. با افزایش چشمگیر تعداد خودرو‌های برقی و در نتیجه زیاد شدن قابلیت‌های خودران خودروها، باید شاهد تغییرات بیشتری هم باشیم. خودرو‌های برقی آینده زمین هستند و شاید جالب باشد که بدانید تمامی کارخانه‌های پرچم دار تولید خودرو، بخش تحقیقات و توسعه پیش رانه‌های احتراق داخلی خود را تعطیل کرده اند. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته را باهم مرور می‌کنیم.

سیستم تهویه هوا و راحتی

خودرو‌های جدید سطح بسیار بالاتری از راحتی را به راننده می‌دهند. اتاق خودرو‌های امروزی بسیار ساکت است، صندلی‌های جدید، نرمی و راحتی خاص خود را دارند و گاهی به گرمکن صندلی نیز مجهز هستند، سیستم تعلیق در خنثی کردن ضربات ناشی از سطح زمین بسیار موفق عمل می‌کند و مهم‌تر از همه، سیستم تهویه هوا چیزی فراتر از حس راحتی را به ما می‌دهد.

تمام این امکانات، لذت بیشتری در زمان رانندگی در اختیار ما می‌گذارد. وانت‌های باری در قدیم جزو خودرو‌هایی بودند که کمترین سطح امکانات را داشتند و فقط برای کار و جابه جایی از آن‌ها استفاده می‌شد، اما وانت‌ها و پیکاپ‌ها اکنون با قابلیت‌های تجملاتی خود، به ویژه در کشور آمریکا، طرف داران خاص خود را دارند.

کمربند ایمنی

کمربند ایمنی یکی دیگر از اجزای جدایی ناپذیر خودرو‌های امروزی است. وجود کمربند ایمنی از سال ۱۹۶۰ به صورت قانون اجباری در طراحی خودرو‌ها بوده است و در تمام دنیا، قوانین سفت و سختی برای استفاده از کمربند ایمنی وجود دارد.
برای مثال در کشور آمریکا، کمربند ایمنی سالیانه جان ۱۲،۰۰۰ انسان را نجات می‌دهد. آمار مختلفی برای بررسی مؤثر بودن کمربند ایمنی وجود دارد که شاید در جزئیات با هم تفاوت داشته باشند، اما همه آن‌ها به کاهش چشمگیر تلفات مالی و انسانی اشاره می‌کنند. برای سرنشینان صندلی جلو آمار مرگ و میر از ۲۵ درصد تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

پشتی سر صندلی

اگر نگاهی به خودرو‌های کلاسیک بیندازید متوجه می‌شوید که صندلی بیشتر آن ها، فاقد پشتی سر است. پشتی سر چیزی فراتر از وسیله‌ای برای راحتی شما در رانندگی است و نقش مهمی در ایمنی خودرو و سرنشینان دارد. در آمریکا وجود پشتی سر صندلی تا قبل از سال ۱۹۶۹ جزو گزینه‌های انتخابی در خودرو‌ها بود و بعد از این تاریخ بود که وجود آن‌ها در تمامی خودرو‌ها اجباری شد و شاهد کاهش تلفات انسانی تصادف‌ها تا ۱۷ درصد بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->