فرزین: قیمت غیررسمی ارز اغلب برای کالا‌های قاچاق است فرزین خبر داد: تداوم تخصیص ارز ترجیحی برای نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی معاون وزیر کشور: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان وجود ندارد | کاهش ۶ درصدی مصرف نان کشور با خروج اتباع غیرمجاز بازار خودرو زیر سایه نوسانات ارز | هشدار رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران درباره بدعهدی شرکت‌ها هشتمین مرحله فروش ایران‌خودرو آغاز نشده حذف شد! نقره ۱۴۰ هزار تومانی فتح شد؛ جزئیات کامل قیمت شمش‌های مختلف (۹ شهریور ۱۴۰۴) شوک سپتامبر: دلار ۱۰۴ هزار تومان را فتح کرد و سکه را به آستانه ۱۰۰ میلیون کوبید! طلوع سپتامبری بیت‌کوین: پیش‌بینی صعودی به قله ۱۲۴ هزار دلار علی‌رغم تاریخچه نزولی! پیش‌بینی جدید از قیمت طلا و سکه | خیز طلا برای فتح کانال ۹ میلیونی (۹ شهریور ۱۴۰۴) وزیر نیرو برای تهیه لایحه جرم انگاری استخراج غیرقانونی رمز ارز دستور فوری صادر کرد علت کمبود برنج پاکستانی در بازار چیست؟ رکوردشکنی لوبیاچیتی با افزایش قیمت ۲۴۸ درصدی در یک‌سال! قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۹ شهریور ۱۴۰۴) | بازار خودرو ترمز برید + جدول رکود مسکن تا چه زمانی ادامه دارد؟ دلار در مشهد وارد کانال ۱۰۴ هزار تومان شد وزیر جهاد کشاورزی: قیمت بهترین نوع برنج ایرانی ۲۶۰ هزار تومان شد ورق بورس برگشت | رشد شارپی ۳۴ هزار واحدی شاخص کل (۹ شهریور ۱۴۰۴) فردا (۱۰ شهریور) تمام طلافروشی‌ها در مشهد تعطیل است استاندارد‌های اجباری خودرو از ۸۵ مورد به ۱۲۲ مورد افزایش یافت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۹ شهریور ۱۴۰۴) | نوسان محدود دلار در کانال جدید نرخ طلا در مشهد عقب نشینی کرد (۹ شهریور ۱۴۰۴) قیمت دلار در مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) بودجه یارانه نقدی ۲۶۶ همت کسری دارد پیش بینی نرخ اونس جهانی، طلا و سکه تا پایان ۱۴۰۴ | سکه بخریم، طلا یا صندوق طلا؟ | کدام یک بازدهی بیشتری دارد؟ ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت غیرقانونی اعلام شد پایداری تولید و صادرات نفت در سایه جنگ و تحریم سهم ناچیز ۹۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگری در برابر اجاره‌های چندمیلیونی قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) | سیر کیلویی ۱۲۰ هزار تومان مصوبه‌ای برای افزایش قیمت لبنیات ابلاغ نشده است | علت رشد قیمت‌ها چه بود؟
سرخط خبرها

بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته

  • کد خبر: ۹۲۲۵۲
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته
دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.
خودرو‌ها در طول ۵۰ سال گذشته به شدت تغییر کرده اند. ایمنی بالاتر، مصرف بهینه سوخت، کاهش آلایندگی محیطی و راحتی بیشتر، نمونه‌ای از این تغییرات هستند. با افزایش چشمگیر تعداد خودرو‌های برقی و در نتیجه زیاد شدن قابلیت‌های خودران خودروها، باید شاهد تغییرات بیشتری هم باشیم. خودرو‌های برقی آینده زمین هستند و شاید جالب باشد که بدانید تمامی کارخانه‌های پرچم دار تولید خودرو، بخش تحقیقات و توسعه پیش رانه‌های احتراق داخلی خود را تعطیل کرده اند. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته را باهم مرور می‌کنیم.

سیستم تهویه هوا و راحتی

خودرو‌های جدید سطح بسیار بالاتری از راحتی را به راننده می‌دهند. اتاق خودرو‌های امروزی بسیار ساکت است، صندلی‌های جدید، نرمی و راحتی خاص خود را دارند و گاهی به گرمکن صندلی نیز مجهز هستند، سیستم تعلیق در خنثی کردن ضربات ناشی از سطح زمین بسیار موفق عمل می‌کند و مهم‌تر از همه، سیستم تهویه هوا چیزی فراتر از حس راحتی را به ما می‌دهد.

تمام این امکانات، لذت بیشتری در زمان رانندگی در اختیار ما می‌گذارد. وانت‌های باری در قدیم جزو خودرو‌هایی بودند که کمترین سطح امکانات را داشتند و فقط برای کار و جابه جایی از آن‌ها استفاده می‌شد، اما وانت‌ها و پیکاپ‌ها اکنون با قابلیت‌های تجملاتی خود، به ویژه در کشور آمریکا، طرف داران خاص خود را دارند.

کمربند ایمنی

کمربند ایمنی یکی دیگر از اجزای جدایی ناپذیر خودرو‌های امروزی است. وجود کمربند ایمنی از سال ۱۹۶۰ به صورت قانون اجباری در طراحی خودرو‌ها بوده است و در تمام دنیا، قوانین سفت و سختی برای استفاده از کمربند ایمنی وجود دارد.
برای مثال در کشور آمریکا، کمربند ایمنی سالیانه جان ۱۲،۰۰۰ انسان را نجات می‌دهد. آمار مختلفی برای بررسی مؤثر بودن کمربند ایمنی وجود دارد که شاید در جزئیات با هم تفاوت داشته باشند، اما همه آن‌ها به کاهش چشمگیر تلفات مالی و انسانی اشاره می‌کنند. برای سرنشینان صندلی جلو آمار مرگ و میر از ۲۵ درصد تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

پشتی سر صندلی

اگر نگاهی به خودرو‌های کلاسیک بیندازید متوجه می‌شوید که صندلی بیشتر آن ها، فاقد پشتی سر است. پشتی سر چیزی فراتر از وسیله‌ای برای راحتی شما در رانندگی است و نقش مهمی در ایمنی خودرو و سرنشینان دارد. در آمریکا وجود پشتی سر صندلی تا قبل از سال ۱۹۶۹ جزو گزینه‌های انتخابی در خودرو‌ها بود و بعد از این تاریخ بود که وجود آن‌ها در تمامی خودرو‌ها اجباری شد و شاهد کاهش تلفات انسانی تصادف‌ها تا ۱۷ درصد بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->