سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

همکاری برای اجرای طرح ملی

  • کد خبر: ۹۲۵۹
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
همکاری برای اجرای طرح ملی
رئیس مجلس خواهان مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای موفق طرح سهمیه بندی بنزین و حمایت‌های معیشیتی از مردم شد
اجرایی شدن طرح افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین که از روز جمعه آغاز شده با واکنش‌های مختلفی روبه رو شده است. برخی‌ها این اقدام را مبتنی بر تصمیم سران قوا و ضروری می‌خوانند. در نقطه مقابل، تعدادی از نمایندگان از بی اطلاعی خود از این تصمیم گله دارند.
وزیر کشور در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران ۳ قوه گزارشی درباره مصوبه مدیریت مصرف سوخت و همین طور طرح حمایت از معیشت اقشار کم درآمد ارائه کرد. سران ۳ قوه در این جلسه از زحمات و خدمات آقای رحمانی فضلی در اجرای طرح تشکر کردند. در این جلسه همچنین بحث شد که همه قوا در دولت در اجرای این مصوبه، همکاری کامل خواهند کرد و از همه دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور خواسته شد برای اجرای موفق این طرح و تحقق اهداف آن، همکاری کنند. ایجاد عدالت اجتماعی، برخوردار شدن ۶۰ میلیون ایرانی با تأکید بر خانوار‌های کم درآمد، مبارزه با قاچاق سوخت، کاهش رانت، مدیریت مصرف و مقاوم سازی اقتصاد از جمله اهداف این طرح است. معاون رئیس قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور در این جلسه تأکید کردند که قوه قضائیه برای اجرای این طرح به طور کامل همکاری خواهد کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه سران قوا، خواهان مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای موفق این طرح شد. در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تأکید شد با توجه به تأمین منابع، این کمک‌های حمایتی و معیشتی ماهانه، بدون وقفه و به طور منظم پرداخت خواهد شد؛ بنابراین پرداخت‌های آبان ماه از هفته آینده آغاز خواهد شد. همچنین با اشاره به سهمیه بندی‌هایی که در حوزه حمل ونقل انجام گرفته است، در کنار افزایش نیافتن بهای گازوئیل، اعلام شد این اقدامات برای کنترل قیمت‌های حمل ونقل کافی است، اما در عین حال، چنانچه اقدامات دیگری نیاز باشد، انجام خواهد گرفت.
این در حالی است که برخی از اعضای خانه ملت با مخالفت صریح با این اقدام، از تهیه طرح‌هایی برای لغو این تصمیم خبر داده اند. عزت ا... یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره گفت: ما یک طرح سه فوریتی تهیه کردیم به نام طرح توقف افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۸ که امروز یکشنبه خدمت همکاران ارائه دهیم و هرگونه افزایش قیمت فعلا متوقف شود.
مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در بهارستان، نیز اعلام کرد: در اولین ساعات شروع کار مجلس در روز یکشنبه، بنده و تعداد چشمگیری از نمایندگان ملت که تلفنی موافقت آنان را گرفته ام، با ارائه یک طرح دوفوریتی، خواستار توقف و لغو اقدام دولت در افزایش قیمت بنزین خواهیم شد.
آیات علوی گرگانی و صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای انتقاداتی درباره اجرای این طرح مطرح کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->