بانک مرکزی: کارت‌های عضو شتاب کارگزاری‌های بورسی باید متوقف شود اطلاعیه مهم ایران خودرو برای کسانی که ثبت نام انجام داده اند | مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش خودرو نرخ بهره بین بانکی در آستانه ۲۴ درصد قرار گرفت مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود هشدار به مالکان ۵۰۰ هزار خانه خالی، تنها یک هفته فرصت دارید! آخرین تورم دولت سیزدهم اعلام شد وزیر جهاد کشاورزی: پول گندمکاران تا پایان شهریور سال جاری تسویه می‌شود ترخیص ۱۵۵۰۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در پنج ماهه نخست سال جاری تولید زعفران امسال به ۳۵۰ تن می‌رسد | زعفران تولیدی به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود
سرخط خبرها

آیا افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟ | جزئیات اختصاص سهمیه سوخت به افرادِ بدون خودرو

  • کد خبر: ۹۲۹۰۲
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
آیا افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟ | جزئیات اختصاص سهمیه سوخت به افرادِ بدون خودرو
مقرر شده بصورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به‌جای خودرو‌ها به افراد اختصاص پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری جهرمی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت بنزین در کیش و قشم گفت: آنچه امروز در رسانه‌ها با عنوان گرانی بنزین منتشر شده صحیح نیست و سوء برداشت از نامه معاون محترم اقتصادی دولت است.

وی افزود: قرار نیست بنزین گران شود و دولت به دنبال تصمیمات یک شبه نیست. حتما اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد جوانب مختلف آن سنجیده می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: درباره این طرح نیز مقرر شده بصورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به‌جای خودروها به افراد اختصاص پیدا کند و قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت. 

بهادری جهرمی گفت: در حال حاضر اگر کسی خودرو نداشته باشد نمی‌تواند از سهمیه بنزین هم استفاده کند در حالیکه سوخت سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است اما کسی که مثلا چهار خودرو داشته باشد، چهار برابر سهمیه استفاده می‌کند. طبیعتا این روش ناعادلانه است و سهم کسی که توان خرید خودرو ندارد در سوخت دیده نمی‌شود.

وی افزود: اما با این تغییر که بصورت آزمایشی بنا شده انجام شود کسی که خودرو ندارد هم می‌تواند سهمیه سوخت با کد ملی خود داشته باشد و آن را به قیمت مناسب به دیگران عرضه کند لذا خبرسازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین صحت ندارد. 

منبع: همشهری‌آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->