سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای غلبه بر اضطراب دانش‌آموزان، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید

  • کد خبر: ۹۲۹۲۶
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
برای غلبه بر اضطراب دانش‌آموزان، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید
با حضوری شدن مدارس، دانش‌آموزان در مواجهه با چالش‌های درسی، دچار ترس و استرس می‌شوند و این عامل سبب پایین آمدن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. نبود پشتکار و اعتماد به نفس کافی، روحیه تلاش مضاعف و ایجاد افکار مثبت را از آن‌ها می‌گیرد و درنتیجه، عملکرد آن‌ها مناسب نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکترمهرنوش دارینی - روان شناس و مشاور در این مورد توضیح می‌دهد: یکی از موضوعاتی که این روز‌ها با بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری، برای دانش‌آموزان ایجادشده، ترس و نگرانی آن‌ها از امتحانات حضوری و همچنین جاماندن از مطالب درسی است.

برگزاری آنلاین و غیرحضوری کلاس‌ها و امتحانات در بیشتر پایه‌های تحصیلی به‌علت همه‌گیری کووید-۱۹ سبب شد تا به مرور زمان دانش‌آموزان عادت‌های مطالعه متفاوتی پیدا کنند و حتی نشستن پشت میز‌های کلاس برای برخی از آن‌ها سخت شود، زیرا عادت کرده‌اند بدون لباس فرم و در شرایط راحت‌تری سرکلاس‌ها باشند.

در این مدت متاسفانه تعدادی از دانش‌آموزان همزمان در زمان کلاس‌های درسی، بازی می‌کردند، با دوستانشان صحبت می‌کردند و بعضی از آن‌ها نیز در امتحانات از کتاب استفاده می‌کردند یا تکالیف خود را به‌درستی انجام نمی‌دادند.

حالا با حضوری شدن امتحانات این دانش آموزان دچار ترس و نگرانی شده‌اند و مقاوت زیادی برای برگزاری حضوری امتحانات دارند و حتی ممکن است به خانواده اصرار کنند که حضوری امتحان ندهند.

باید توجه کنیم چنانچه مهارت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان را بدون سرزنش و تحقیر به‌کار ببریم این امکان وجود دارد که ترس و نگرانی دانش‌آموز از مطالبی که تا امروز به یادگیری آن‌ها نپرداخته کم شود.

لازم است برای تقویت روحیه این دانش‌آموزان باید به شکل مستمر ساعات مطالعه کتاب‌ها و جزوات درسی افزایش یابد و با تشویق‌های حمایتی به آن‌ها کمک شود که به فضای آموزشی بازگردند.

این دانش آموزان، چون مطالبی را که از ابتدای سال تدریس‌شده مطالعه نکرده‌اند در مورد مطالب جدیدی که تدریس می‌شود نیز ممکن است با مشکل روبه‌رو شوند بنابراین در مدیریت برنامه‌ریزی لازم است فضای کم‌تنش برای آن‌ها ایجاد شود و از حس ناامیدی آن‌ها با استفاده از درمان‌های فردی و روان‌شناختی جلوگیری کرد.

حتی والدین و اولیای‌آموزشی مدارس می‌توانند از الگو‌های مطالعه‌ای جدید متناسب با میزان عقب‌ماندگی‌های آموزشی استفاده کنند تا دانش‌آموز به‌صورت موازی شروع به مطالعه کند و بتواند خود را برای امتحانات ترم اول آماده کند.

بسیار مهم است که از احساس خشم و افسردگی و ناامیدی دانش آموز جلوگیری شود. مداخلات مبتنی بر حمایت و انگیزه می‌تواند برای بازیابی اعتمادبه‌نفس و احساس ناامیدی این دانش آموزان کمک کند.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->