رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه نشست رمضانی رئیسی با خیّران + فیلم
سرخط خبرها

سنگ اندازی سعودی در انتقال سفیر ایران در یمن

  • کد خبر: ۹۳۱۰۹
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
سنگ اندازی سعودی در انتقال سفیر ایران در یمن
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بیش از هفدر انتقال وی به بیمارستان اخلال ایجاد کردند و نگذاشتند روند درمان وی سریع آغاز شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صبح روز گذشته، مراسم تشییع پیکر شهید حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن، در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد.

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، در این مراسم، با اشاره به جنگ یمن گفت: بیش از هفت سال است که نفس انقلاب اسلامی به یمن رسیده است، جایی که همانند جنگ تحمیلی، همه جبهه استکبار در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: اما جبهه استکبار در برابر مقاومت مردم یمن مستأصل شده است و التماس می‌کند تا بلکه با آبرومندی از آنجا خارج شود. وی در ادامه با اشاره به شهادت سفیر ایران در یمن، افزود: در چنین شرایطی، وقتی سفیر ایران به واسطه ابتلا به کرونا بیمار شده بود، در انتقال وی به بیمارستان اخلال ایجاد کردند و نگذاشتند روند درمان وی سریع آغاز شود؛ این در شرایطی است که جبهه استکبار در یمن درحال شکست مفتضحانه است.

سردار فدوی همچنین در گفتگو با «مهر»، با بیان اینکه علت بازگشت شهید ایرلو به ایران، نبود خدمات درمانی در یمن بود، گفت: در ماجرای ابتلای سفیر ایران به کرونا، جمهوری اسلامی توانست او را برای طی مراحل درمان به کشور بازگرداند، در حالی که مردم یمن سال هاست که از امکانات درمانی محروم و در کشورشان با انواع مختلف بیماری‌ها مواجه هستند و نمی‌توانند از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند. حصر مردم این کشور برای جلوگیری از تأمین دارو و خدمات درمانی، یکی از جنایت‌هایی است که کشور‌های غربی و برخی سران عرب مرتکب شده اند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید ایرلو با اشاره به تلاش‌های مقامات کشورمان برای بازگشت این شهید به کشور به منظور گذراندن فرایند‌های درمانی، افزود: چند روز پیگیر بودیم که مجوزی از طریق یک کشور ثالث بگیریم تا یک فروند هواپیما را از ایران یا کشور دیگری بفرستیم و ایشان را به بیمارستانی مجهز در ایران منتقل کنیم، ولی متأسفانه طرف سعودی در این موضوع خیلی دیر تصمیم گرفت و برخی از دستگاه‌های اجرایی عربستان سعودی تعلل کردند.

ما اعتراض خود را از طریق کنوانسیون‌های بین المللی به طور رسمی اعلام خواهیم کرد. همچنین ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در ایران، در آیین تشییع پیکر شهید ایرلو با بیان اینکه شهید ایرلو یک مرد واقعی و مجاهد الهی بود، افزود: به خانواده بزرگوار این شهید تسلیت می‌گویم که در این سال‌ها دوری و نبودش را صبورانه پذیرفتند. شهادت ایرلو بزرگ‌ترین سند بر جنایت‌های رژیم سعودی در این سال‌ها علیه مردم بی گناه یمن است.

پاسخ عربستان به موضوع تعلل

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان، به صحبت‌های وزیر خارجه کشورمان مبنی بر تعلل عربستان در انتقال شهیدایرلو واکنش نشان داد. وی در بخشی از سخنان خود در این باره، به «واس»، خبرگزاری رسمی عربستان، گفت: فرماندهی ائتلاف عربی به دستور مقامات سعودی با در نظر گرفتن اصول بشردوستانه و احترام به میانجیگری عمان و عراق در کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام وضعیت سلامتی حسن ایرلو، روند انتقال او را تسهیل کرد.

وی در ادامه، انتقاد مطرح شده علیه عربستان را در تضاد با اصول خواند و گفت: فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف همه تسهیلات و مجوز‌های لازم برای عبور را صادر کرد و از هواپیمای نیروی هوایی عراق مدل سی-۱۳۰ حمایت لجستیکی صورت داد.

این دومین بار است که ائتلاف عربی به یک شهروند ایرانی کمک می‌کند؛ قبل از این نیز در سال ۲۰۱۹ نیروی هوایی عربستان، یکی از افراد کشتی نظامی ساویز در دریای سرخ را به بیمارستانی در عربستان منتقل کرد و به مدت طولانی برای درمان وی در آنجا ماند، سپس با وساطت عمان توسط یک هواپیمای سعودی به مسقط منتقل شد تا به کشورش، ایران، بازگردانده شود. سخنگوی ائتلاف عربی همچنین مدعی شد که عربستان به رفتار‌ها و اصول انسانی خود ادامه خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->