سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

سوغات بانوان کارآفرین در چهارسوق هنر

  • کد خبر: ۹۳۱۸
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
سوغات بانوان کارآفرین در چهارسوق هنر
محبوبه عظیم زاده| مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات زنان استان خراسان رضوی با مشارکت زنان کارآفرین حاشیه شهر، زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی و عشایر، شنبه بیست و پنجم آبان ماه به میزبانی کانون زنان بازرگان استان در محل سالن استاد حسین ترمه چی واقع در نگارخانه چهارسوق هنر کوهسنگی برگزار شد.
نورالهدی پورعباس عضو هیئت مدیره کانون زنان بازرگان درباره برپایی این نمایشگاه گفت: «این نمایشگاه با مشارکت بانوان کارآفرین برگزار شده است؛ بانوانی که در حوزه مشاغل خانگی کار می‌کنند، ممکن است سرپرست خانوار و ساکن روستا و از اهالی عشایر باشند. تلاش ما این بوده است که با مشارکت بیشتر بانوان کارآفرین، شرایط لازم را برای ایجاد یک کسب وکار پایدار برایشان فراهم کنیم تا بتوانیم بیش از پیش مشاغل خانگی را توسعه بدهیم و به سمت اقتصادی شدن پیش ببریم.»

در سال ۹۸ باید ۱۵ هزار شغل ایجاد کنیم
سید حسین کرابی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی نیز با حضور در این نمایشگاه بیان کرد: «کمیته امداد از ابتدای کار در حوزه مشاغل و کسب وکار‌های خانگی فعالیت و تا به امروز بالغ بر ۱۱۰ هزار شغل ایجاد کرده است.» او اظهار کرد که در سال ۱۳۹۸ کمیته امداد مکلف است تا حدود ۱۵ هزار شغل ایجاد کند.
کرابی ادامه داد: «ما آمادگی خود را برای کمک به این بانوان در بحث شبکه سازی اعلام می‌کنیم. به این صورت که تعدادی از این خانم‌ها به عنوان لیدر‌های آموزشی مسئولیت آموزش دادن به اعضای دیگر را بر عهده داشته باشند. تعداد زیادی از این زنان کارآفرین توان بازاریابی و فروش خوبی دارند. پیشنهاد ما به این دوستان این است که بیشتر توان خود را روی همین حوزه بگذارند تا حوزه تولید. ما ارائه تسهیلات به این بانوان را تقبل می‌کنیم و در نهایت بحث فروش محصولات نیز به عهده لیدر‌های گروه است. هدف از این راهبری شغلی حمایت از کارآفرینان و ایجاد اشتغال است. علاوه بر این، به تولیدکنندگان و سرپرستان خانوار نیز آمادگی خود را مبنی بر ارائه تسهیلات به منظور رونق کسب وکارشان اعلام می‌کنیم.»

هنوز جای کار وجود دارد
مهناز امام دادی، رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور نیز طی بازدید از این نمایشگاه گفت: «طبیعتا تماشای هنرنمایی و هنرمندی بانوانی که در این نمایشگاه شرکت کرده اند بسیار لذت بخش است و به آدم احساس غرور و افتخار دست می‌دهد. البته در بعضی موارد ممکن است نیاز به کار بیشتری باشد. برخی از دوستان باید بیشتر در بحث بسته بندی کار کنند و برخی در حوزه برندسازی. در شیوه عرضه محصولات نیز هنوز جای کار وجود دارد. مشاهده این توانمندی‌ها نشان می‌دهد که باید بیشتر از پیش حمایت شوند و به رشد و گشترش این فعالیت‌ها فکر کنیم. اگر این دوستان مورد حمایت قرار بگیرند قطعا می‌توانند برای بازار‌های داخلی و خارجی محصولات بسیار خوبی را تولید کنند و حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشند.»
او اضافه کرد: «حمایت فقط جنبه مادی و مالی ندارد. البته منکر این نیستیم که سرمایه نیاز است. مشاوره‌هایی که افراد می‌توانند در حوزه تخصصی خود به دوستان ارائه کنند، راهنمایی، هدایت، آموزش‌های کوتاه مدت می‌تواند جنبه حمایت معنوی داشته باشد و انگیزه و امیدی برای بانوان باشد به منظور ادامه کار. بحث مادی و مالی حتما برای گسترش و پیشرفت کار مورد نیاز است. وام و تسهیلات وقتی موثر و مفید است که کار شروع شده باشد و گسترش و پیشرفت آن مد نظر باشد. خیلی اوقات این وام‌ها نمی‌تواند در جای خود و به نحو احسن مورد استفاده قرار بگیرد و صرفا هزینه‌ای می‌شود روی هزینه‌های دیگر. دستگاه‌های دولتی نیز در این بین وظیفه دارند که در زمان مناسب خود به هزینه کرد و رشد و توسعه این قبیل فعالیت‌ها کمک کنند. حمایت‌هایی که در بحث‌های قانونی باید صورت بگیرد از جمله مواردی است که هم در دستور کار ماست و هم سایر دستگاه‌های مرتبط.»
پته دوزی،  سبدبافی،  چرم دوزی،  زیورآلات سنتی و خوراکی‌های بومی از جمله محصولات به نمایش گذاشته شده در نمایشگاهی است که از ۲۵ تا ۲۹ آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نگارخانه چهارسوق هنر کوهسنگی پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->