ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

۱۰ دی به «روز ملی مشهد» نزدیک‌تر شد

  • کد خبر: ۹۴۱۶۸
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
۱۰ دی به «روز ملی مشهد» نزدیک‌تر شد
به‌گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان درباره این روز تصمیم‌گیری می‌شود.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ نیمه آبان امسال بود که پس از ۱۱ سال انتظار، کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد ۱۰ دی را که مصادف با «روز ورود امام رضا (ع) به توس» و یکشنبه خونین مشهد در سال ۱۳۵۷ بود، به عنوان روز ملی مشهد به تصویب رساند تا گام بلندی در راستای تعیین تکلیف بیش از یک دهه انتظار برای نام گذاری روزی به نام روز مشهد برداشته شود.

پیگیری انتخاب یک روز به نام روز مشهد با پرچم داری روزنامه شهرآرا از ۲۱ آذر سال ۱۳۸۹ آغاز شد و ما در گزارش‌های فراوانی در این باره بر ضرورت نام گذاری یک روز به نام روز ملی مشهد تأکید کردیم.

در این راستا رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم رونمایی از کتاب «آن هفت روز» و بزرگداشت نهم دی، گفت: بعد از روی کارآمدن شورای ششم، یکی از اتفاقات خوب و بزرگ برای مشهد، تعیین یک روز به نام روز ملی مشهد بود.

حجت الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه ۱۱ سال است پیگیری برای نام گذاری یک روز به نام روز ملی مشهد در حال انجام است، افزود: شورای ششم به این انتظار دوازده ساله پایان داد و روز دهم دی را به نام روز ملی مشهد نام گذاری کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از شهر‌های کشور یک روز به نام همان شهر دارند که به طور عمده بیانگر اتفاقات ملی و مهم در این شهرهاست؛ بنابراین در مشهد نیز برای روز ملی مشهد باید به دنبال هویت مشهد می‌گشتیم و یک روز را با همین معنا به نام روز ملی مشهد انتخاب می‌کردیم و چه هویتی بالاتر از هویت انقلابی مشهد که دهم دی و روز یکشنبه خونین این شهر است.

وی افزود: برای شهر‌های دیگر از «روز خونین» نام می‌برند، اما برای مشهد این عبارت را حذف کرده اند. چرا؟ چون سایه قیام گوهرشاد باعث شد این روز تاریخی و مهم آن گونه که باید و شاید دیده نشود؛ بنابراین به پاس جان فشانی‌های مردم مشهد در این روز، شورای اسلامی شهر این روز را به نام روز ملی مشهد نام گذاری کرد.

منصوریان همچنین در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت تصویب این تاریخ به عنوان روز مشهد در شورای فرهنگ عمومی استان، بیان کرد: با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این باره گفتگو کرده ایم. ضمن اینکه رویکرد شورای فرهنگ عمومی استان نیز درباره این نام گذاری مثبت و قابل قبول است.

وی تصریح کرد: بررسی و تصویب این نام گذاری در دستورکار اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان (بعد از استقرار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان) قرار گرفت، اما به علت طولانی شدن برخی دستورکارها، زمان نشست به پایان رسید.

قرار است این تاریخ در نشست پیش روی شورای فرهنگ عمومی استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شود و به احتمال زیاد این مصوبه شورای اسلامی شهر در شورای فرهنگ عمومی استان نیز به تصویب خواهد رسید.

تأکید بر دهم دی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه به تازگی نامه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شورای فرهنگ عمومی استان رسیده‌است که در آن خواستار نام گذاری ۲۳ آذر و سالگرد شهادت شهیدمنفرد به نام روز ملی مشهد شده اند، بیان کرد: جایگاه والای شهیدمنفرد به عنوان یکی از شهدای شاخص دوران انقلاب اسلامی شایسته و محترم است، اما در روز ۱۰ دی مشهد ۱۱۶ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد؛ بنابراین از نظر عیار و درجه اهمیت، هیچ تاریخی همانند ۱۰ دی نمی‌تواند نشان دهنده هویت تاریخ مشهد در دوران انقلاب اسلامی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->