رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

شهید سلیمانی؛ قهرمان ملت ایران و امت اسلامی

  • کد خبر: ۹۴۵۱۶
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
شهید سلیمانی؛ قهرمان ملت ایران و امت اسلامی
بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه ستاد بزرگداشت شهیدسلیمانی در سال ۹۹.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهادت سلیمانی یک حادثه تاریخی است، یک حادثه معمولی نیست که از یاد تاریخ برود. این در تاریخ ثبت شد به‌عنوان یک نقطه روشن و شهید [سلیمانی]هم قهرمان ملت ایران شد و هم قهرمان امت اسلامی شد. این نکته اساسی است. ایرانی‌ها هم به خودشان افتخار کنند که مردی از میان آن‌ها از یک روستای دورافتاده برمی‌خیزد، تلاش می‌کند، مجاهدت می‌کند، خودسازی می‌کند، تبدیل می‌شود به چهره درخشان و قهرمان امت اسلامی که حالا من دوسه جمله دیگر، بعد در این مورد عرض می‌کنم.

دارای درایت و تیزهوشی بود، خیلی تیزهوش بود. [در این مورد]خیلی نکات هست. این مسئله بروز یک جریان به‌ظاهر مذهبی متمایل به یکی از فرقه‌ها و علیه مقاومت را ایشان مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرد؛ که به من گفت. گفت [طبق] آن چیزی که من دارم می‌بینم، در وضع دنیای اسلام -اسم آورد از بعضی از کشورها- یک جریانی دارد به وجود می‌آید. بعد از مدتی داعش به وجود آمد. آدم بادرایتی بود، آدم باهوشی بود. در ادا‌ره اموری که با کشور‌ها ارتباط داشت و او در آن‌ها دخیل بود، با کمال عقل و درایت رفتار می‌کرد. این را بنده کاملا حس می‌کردم. خب، ما دائما در حال ارتباط بودیم در مسائل گوناگون. بادرایت بود. این هم یکی از خصوصیات ایرانی است، یکی از خصوصیات داشته‌های فرهنگی ما ملت ایران است.

از طرفی روحیه فداکاری و نوع‌دوستی داشت. یعنی برایش این ملت و آن ملت و مانند این‌ها [مطرح]نبود. نوع‌دوست بود، واقعا حالت فداکاری برای همه داشت. از طرفی اهل معنویت و اخلاص و آخرت‌جویی بود. واقعا معنوی بود، واقعا اهل معنا و اهل اخلاص بود و اهل تظاهر نبود. خب این‌ها مجموعه مکارم اخلاق است، این‌ها مکارم باارزشی است. این را مردم دیدند. این تبلور پیدا کرد در این آدم. در بیابان‌های فلان کشور و فلان کشور و روی کوه‌ها و درمقابل دشمنان گوناگون رفت و این ارزش‌های فرهنگی ایرانی را درواقع مجسم کرد، متبلور کرد، نشان داد. پس قهرمان ملت ایران شد.

از طرفی، گفتیم قهرمان امت اسلامی است. چرا؟ چون شهیدسلیمانی با حرکات خود و بالاخره با شهادت خود -شهادتش هم مکمل این معنا بود- اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام شد. الان در دنیای اسلام هرجایی که بنای مقاومت درمقابل زورگویی استکبار را داشته باشند، مظهرشان و اسم رمزشان شهیدسلیمانی است.

در کشور‌های مختلف او را احترام می‌کنند، تکریم می‌کنند، عکسش را می‌زنند، نامش را پخش می‌کنند، برایش مجلس درست می‌کنند. درواقع ایشان نرم‌افزار مقاومت را و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم کرد، به ملت‌ها سرایت داد، در ملت‌ها رایج کرد. این‌ها خب نقش‌های خیلی مهم و بسیار حساسی است. لذاست که ایشان به معنای واقعی کلمه، یک شخصیت برجسته و یک چهره قهرمان اسلامی است.

شهیدسلیمانی، هم در زمان زنده‌بودنش استکبار را شکست داد، هم با شهادتش شکست داد.

این‌ها ادعا نیست، این‌ها چیز‌هایی است که اثبات‌شده است. در زمان زنده‌بودنش استکبار را شکست داد. دلیلش اینکه رئیس‌جمهور آمریکا (ترامپ) آمد گفت ما ۷ تریلیون دلار خرج کردیم در عراق و هیچ‌چیز گیرمان نیامد. [حتی]مجبور شد شب تاریک بیاید یک وقتی در یک پایگاه آمریکایی در عراق بنشیند و برود. این را همه دنیا قبول کردند که آمریکا در عراق و سوریه -به‌خصوص در عراق- به مقاصد خودش نرسیده. چرا؟ چه‌کسی در این قضیه فعال بود؟ قهرمان این کار سلیمانی بود؛ بنابراین در زمان حیات خودش این‌ها را شکست داد.

پس از شهادت هم دشمنان را شکست داد.

این تشییعی که در ایران شد، تشییع عجیب و واقعا فراموش‌نشدنی‌ای [بود]و همچنین تشییع میلیونی‌ای که در عراق شد؛ در نجف، در بغداد ایشان تشییع شد، تشییع میلیونی عجیبی. ایشان و شهید ابومهدی مهندس با همدیگر تشییع شدند. درواقع این تشییع و بعد بزرگداشت‌ها، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد. این‌هایی که در جنگ نرم استکبار برجسته‌اند و درواقع آن‌ها هستند که دارند فعالیت می‌کنند و ژنرال‌های جنگ نرم آمریکا و استکبار هستند، اصلا متحیر ماندند که این چه وضعی است، این که بود، این چه بود، این چه حرکت عظیمی است که آن‌ها را شکست داد.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه ستاد بزرگداشت شهیدسلیمانی

۱۳۹۹.۹.۲۶

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->