رهبر معظم انقلاب با تأکید بر روحیه تعاون و همکاری در کارها:

مردم تولیدات داخلی را تکریم کنند

  • کد خبر: ۹۵۷۱
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
مردم تولیدات داخلی را تکریم کنند
رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش اقتصاد را در نظام اسلامی بسیار مهم برشمردند و افزودند: ثروتمند کردن جامعه، افزایش ثروت ملی، گسترش رفاه عمومی و توزیع عادلانه منابع عمومی در اسلام یک ارزش است که با تحقق این نگاه، در عین وجود تفاوت در جامعه، شکاف طبقاتی به وجود نخواهد آمد.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای شامگاه سه شنبه در دیدار ۲۵۰۰ نفر از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان را فرماندهان، پیش روان، خط شکنان و صفوف مقدم عرصه حیاتی «تولید داخلی، رونق اقتصادی و گسترش رفاه عمومی» خواندند و خاطرنشان کردند: این میدان خطیر میدان یک جنگ واقعی است.
ایشان مسلح کردن انقلاب به سلاح و اراده تولید داخلی را علاج مشکلات برشمردند و افزودند: تنها راه حل مسائل موجود این است که مسیر تقویت و رونق تولید داخلی را با جدیت ادامه دهیم و با تصمیمات صحیح و اقدامات لازم، موانع را برطرف کنیم که آثار مثبت حرکت در این مسیر نسبت به قبل مشهود است.
رهبر معظم انقلاب توجه به تولید داخل را موجب دور شدن کشور از حالت شرطی شدن دانستند و گفتند: گره زدن روند حل مشکلات به تصمیمات دیگران موجب بروز بدترین مشکلات برای کشور می‌شود.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای در ادامه، این نکته را یادآور شدند که اگر ملت ایران و فعالان اقتصادی و اندیشمندان کشور بتوانند با تکیه بر توان داخلی تحریم‌ها را بی اثر کنند، عامل تحریم کننده نیز از ادامه تحریم‌ها دست برخواهد داشت، زیرا متضرر خواهد شد. رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه معنای سیاست‌های اصل ۴۴ جایگزین شدن بخش خصوصی به جای بخش دولتی نیست افزودند: این ۲ بخش باید به هم کمک کنند و مزاحم هم نباشند.
«استفاده از کالا‌های داخلی»، «شرکت در سرمایه گذاری‌های مولد همچون تعاونی‌ها و بورس» و «ترویج فرهنگ کار جهادی و تعاون» توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به عموم مردم بود.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای با اشاره به روحیه تعاون و همکاری در میان مردم به ویژه در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، بر لزوم استفاده از این روحیه در همه کار‌ها تأکید کردند و افزودند: مردم باید تولیدات داخلی را تکریم کنند و اگر رفتار غلطی هم در این زمینه وجود دارد، آن را زشت بدارند، ولی به همه تولیدات داخلی تعمیم ندهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان رسانه‌ها را به انعکاس وسیع و مناسب موفقیت‌های تولیدکنندگان فراخواندند و افزودند: رسانه البته از سر دلسوزی برخی اشکالات را منعکس می‌کند که عیبی هم ندارد تا مسئولان اگر تلویزیون می‌بینند، بفهمند مشکلات کجاست، اما در کنار آن، باید موفقیت‌های عرصه‌های مختلف تولیدی را برای مردم به ویژه جوانان بازگو کرد و با معرفی ظرفیت‌ها به مشتاقانِ فعالیت تولیدی، مطالبات منطقی فعالان اقتصادی را نیز پیگیری کرد تا مسئولان به آن‌ها توجه کنند.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای در پایان سخنانشان خطاب به ملت ایران و دوستان و دشمنان انقلاب تأکید کردند: ملت ایران در عرصه جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی (مانند کار‌هایی که در این چند روز بود و کار‌های مردمی نبود) دشمن را عقب زده است و به فضل الهی در جنگ اقتصادی هم دشمن را به طور قاطع عقب خواهد زد و با ادامه حرکت کنونی در مسیر رونق تولید و پیشرفت اقتصادی، افق روشن آینده خود را محقق خواهد کرد. در ابتدای این دیدار، جمعی از کارآفرینان و فعالان عرصه اقتصاد و تولید ملی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->