واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با افتخارآفرینی هنرمندان مشهدی به پایان رسید

  • کد خبر: ۹۵۸۱۷
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با افتخارآفرینی هنرمندان مشهدی به پایان رسید
دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» شب گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» شب گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

فراخوان این دوره  ۱۲ مهر امسال در سه بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «قصه ما» و «فراخوان اکران مردمی» منتشر شد و براساس آن در بخش «رقابت اصلی جشنواره» آثار دریافتی با قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه تلویزیونی، فیلم ما و فیلم نامه و در موضوعات «رؤیای ایرانی»، «نقد درون گفتمانی»، «حافظه ملی»، «جنگ اقتصادی»، «جنگ نرم»، «ملت قهرمان»، «نهضت جهانی مستضعفین» و «فتنه ۸۸» با هم به رقابت پرداختند. این رویداد فرصتی را برای دیده شدن آثار با محوریت امید و اقتدار در سراسر کشور فراهم می‌کند و همچنین به سینماگرانی که در آغاز راه هستند فرصت دیده شدن می‌دهد.

میزبانی مشهد در جشنواره «عمار»

مشهد در هفته گذشته هم زمان با تهران و در سه روز از یکشنبه تا سه شنبه مصادف با ۱۹ تا ۲۱ دی در سالن‌های ۲ و ۳ پردیس سینمایی هویزه میزبان آثار دوازدهمین دوره جشنواره «عمار» بود. در حاشیه این اکران‌های مردمی نشست‌هایی با عنوان «پاتوق فیلم رویش» در سینما هویزه مشهد برگزار شد. «بررسی سینما پیشرفت» با حضور محمدمهدی خالقی و محمدرضا هاتف مدیر شرکت دانش بنیان آهار و «بررسی سینمای ضدسلطه» با حضور ابوطالب مظفری شاعر، نویسنده منتقد ادبی و حسین کمیلی فعال فرهنگی از جمله نشست‌های تحلیلی فیلم‌های دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» بودند.

حضور پررنگ سینماگران مشهدی در دوره دوازدهم

در این دوره از جشنواره سینماگران مشهدی همچون دوره‌های پیشین حضور پررنگی داشتند. «عاشورائیان» ساخته هاشم مسعودی و علی سلمانی، «قیچی تیز» به کارگردانی علیرضا باغشنی، «رفاقت هایتک» اثر هاشم مسعودی و محمدصادق رمضانی مقدم، «آقای گل» به کارگردانی علیرضا باغشنی، «درخشش» ساخته محمدمهدی خالقی، «یکی از ما (بی بی)» ساخته امیراطهر سهیلی، «کد۰۲۴» به کارگردانی عبدالرضا رحمانی نسب، «پرده دوم» علیرضا باغشنی، «کوچه‌های خراسان» به کارگردانی امیر بشیری و سجاد انتظاری از جمله آثار سینماگران مشهدی هستند که به بخش‌های مستند و داستانی دوازدهمین دوره این جشنواره راه پیدا کرده بودند.

از میان این آثار «کد۰۲۴» عبدالرضا رحمانی نسب در بخش مستند «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»، «یکی از ما» ساخته امیراطهر سهیلی و «رقابت هایتک» هاشم مسعودی و محمدصادق رمضانی مقدم در بخش مستند «جنگ اقتصادی» و «رویای ایرانی»، «قیچی تیز» علیرضا باغشنی در بخش مستند «جنگ نرم و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» و «کوچه‌های خراسان» اثر سجاد انتظاری و امیر شبیری در بخش داستانی کوتاه کاندیدای دریافت جایزه شدند و در نهایتبا دست پر اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره عمار را ترک کردند.


۳ مستندساز مشهدی حاضر در جشنواره «عمار» درباره ویژگی‌های این رویداد سینمایی می‌گویند


درخشش فانوس‌ها برای مشهدی‌ها

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با افتخارآفرینی هنرمندان مشهدی به پایان رسید

در بخش مستند جنگ اقتصادی، فانوس جشنواره به‌دلیل سوژه، شخصیت‌پردازی و روایت خوب و امیدبخش و همچنین احترام به خانواده به «یکی از ما (بی‌بی)» اثر امیراطهر سهیلی رسید. حمیدرضا سهیلی پدر او و از پیش‌کسوتان تئاتر مشهد جایزه این هنرمند را در اختتامیه جشنواره دریافت کرد. موضوع مستند «بی‌بی» برگرفته از یکی از سوژه‌های چاپ‌شده در ضمیمه «شهربانو» روزنامه شهرآراست.


مصاحبه‌ای که از صفحه روزنامه شهرآرا به پرده سینما در جشنواره «عمار» رفت


در بخش مستند تاریخ فرهنگی‌اجتماعی و دفاع مقدس نیز از میان شش کاندیدا، فانوس جشنواره به دلیل نوآوری در پرداخت، بهره‌برداری مناسب از موشن و حرکت دوربین و به‌خدمت‌گرفتن فرم در جهت محتوا به «کد ۰۲۴» به کارگردانی عبدالرضا رحمانی‌نسب، سینماگر مشهدی رسید. داوران جشنواره عمار در بخش مستند رؤیای ایرانی هم لوح افتخار جشنواره را به اثر «رفاقت هایتک» به کارگردانی هاشم مسعودی و محمدصادق رمضانی‌مقدم اهدا کردند.

علیرضا باغشنی دیگر هنرمند مشهدی فانوس بخش مستند «جنگ نرم و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» را برای ساخت مستند «قیچی تیز» به‌دلیل روایتی جذاب و امیدبخش از شخصیت‌های اثرگذار در جبهه فرهنگی انقلاب از آن خود کرد. لوح افتخار بخش فیلم داستانی کوتاه به‌دلیل زاویه دید متفاوت در معرفی شعرای معاصر واهتمام ویژه به دنیای شعر و ادبیات هم به اثر «کوچه‌های خراسان» ساخته امیر بشیری و سجاد انتظاری رسید. سجاد انتظاری خطاب به رئیس صداوسیما در این مراسم گفت: ما در استان‌ها با بودجه محدودی که داریم، سعی می‌کنیم کار‌های متنوعی تولید کنیم؛ از شما درخواست می‌کنم به این ظرفیت‌ها بیشتر توجه کنید.

کلیپ «عاشق شوید» اثر علی حسینی و حنیف رحیمی به تهیه کنندگی محاجر توحید پرست متعلق به موسسه فرهنگی سرچشمه و «ثروت‌های رها شده» برنامه تلویزیونی در پیوست گزارش خبری کاری از مریم تکافی از مشهد برنده فانوس شدند.

همچنین در حوزه داستان‌های کوتاه اثر «کوچه‌های خراسان» به تهیه کننده گی محمد علی چمیگو (موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی) صاحب لوح شد.

کوتاه از اختتامیه

در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره مردمی عمار، رضا برجی مستندساز و از داوران بخش مستند تاریخ فرهنگی‌اجتماعی و دفاع‌مقدس در سخنان کوتاهی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در همه ابعاد برای ما برنامه و نقشه راه دارد، اما متاسفانه به آن توجه نشده است، درحالی‌که رهبرمعظم‌انقلاب چندین بار گفته‌اند که به این بیانیه توجه کنید.
او از مسئولان جشنواره عمار درخواست کرد از امسال روی این بیانیه تمرکز و برنامه‌ریزی کنند تا سال آینده بتوانند گامی در راستای تحقق آن بردارند.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه، آیین پاسداشت مسعود جعفری‌جوزانی، نویسنده، کارگردان و فیلم‌ساز برگزار شد. پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در آیین تقدیر از این کارگردان، با اشاره به تجربه‌کردن دغدغه‌های متفاوت در جامعه امروز، مردم را کلید واقعی برای حل تمام مشکلات دانست. به گفته جبلی، رسانه ملی برای قرار گرفتن در مسیر درست خودش راهی به غیر از برگشت به مردم ندارد. رئیس سازمان صداوسیما همچنین تأکید کرد: جشنواره عمار هم یکی از راه‌حل‌های رفع دغدغه‌های امروز ماست.

از حواشی مراسم اختتامیه نیز می‌توان به غیبت نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره عمار اشاره کرد که چندی است در بیمارستان بستری شده است. روز گذشته شایعه‌هایی درباره درگذشت این هنرمند منتشر شده بود که توسط حمید جوادی، دستیار او تکذیب شد. جوادی در گفتگو با خبرگزاری صبا اعلام کرد که نادر طالب‌زاده از سی‌سی‌یو خارج و به بخش عمومی بیمارستان منتقل شده است و هوشیاری صد در صد دارد. همچنین محمدرضا شهبازی، مجری اختتامیه جشنواره عمار در بخشی از این مراسم درباره حال جسمانی نادر طالب‌زاده توضیح داد: آن خطر شدیدی که در مراسم افتتاحیه عنوان شد، رفع شده است، اما طالب‌زاده همچنان در بیمارستان بستری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->