آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ضرر ۲۰ میلیون تومانی سهامداران عدالت

  • کد خبر: ۹۶۵۵۳
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
ضرر ۲۰ میلیون تومانی سهامداران عدالت
این روزها سهام عدالت مانند بورس وضعیت مناسبی ندارد و در هفته‌های اخیر با کاهش ارزش شدیدی روبرو شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سهام عدالت به عنوان یکی از طرح‌های اقتصادی عدالت محور و به هدف کاهش فاصله طبقاتی در کشور در سال ۱۳۸۴ تصویب و به اجرا رسید.

اما ارزش این سهام به دلیل سیاست های نادرست دولت دوازدهم در قبال بورس، با افت شدیدی مواجه شده است و بسیاری از افرادی که این سهام را به عنوان یک دارایی برای خود نگهداری کرده بودند، در وضعیت فعلی با کاهش ۵۳ درصدی ارزش آن در ۱۸ ماه گذشته مواجه شده اند.

۴۹ میلیون نفری که دارای برگه های سهام عدالت هستند در شرایط فعلی، نه می توانند این سهام را بفروشند و نه می توانند از آن استفاده خاصی کنند. طرح وثیقه گذاری سهام عدالت برای دریافت وام نیز اجرایی شده، اما هنوز هیچ آمار رسمی و غیررسمی از میزان پرداخت وام به این شیوه ارائه نشده است. به نظر می رسد این طرح نیز به دلیل درست ارزیابی نشدن با شکست روبرو شده است.

 از سهام عدالت چه خبر؟

۲۰ ماه از آزادسازی سهام عدالت می گذرد. بعد از این آزادسازی حدود ۲۰‌ میلیون نفر از افراد جامعه که فاقد سهام عدالت بودند پیگیر خرید یا دریافت این سهام شدند. به گفته نمایندگان مجلس ۱۰ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در سال آینده تعیین‌ تکلیف خواهند شد.

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، می‌گوید: سهام عدالت قانونی جدا است و در بودجه جانمایی نمی‌شود؛ طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس در حال بررسی است.

 سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با کاهش ارزش مواجه شده است. این سهام در دی ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در هفته پایانی دی ماه این روند نزولی نیز ادامه‌دار بود و این سهام در هفته گذشته با افت ۴.۵۶ درصدی مواجه شد؛ این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز به ترتیب با کاهش ۴.۱ و ۵.۱۲ درصدی در این هفته مواجه شدند.

ضرر ۲۰ میلیون تومانی سهامداران عدالت

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته چهارم دی ماه به ترتیب با افت ۳۴۸ هزار تومانی، ۴۱۹ هزار تومانی، ۴۵۳ هزار تومانی و ۸۵۲ هزار تومانی نسبت به هفته سوم دی ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، ۸ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان، ۹ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان.

ضرر ۲۰ میلیون تومانی سهامداران عدالت

کاهش ارزش سبد سهام عدالت در یک سال و نیم گذشته موجب ایجاد ضرر و زیان زیادی برای سهامداران عدالت شده است. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد سال ۹۹ با افت ۵۳ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که ارزش همین سبد در انتهای هفته اول، دوم و سوم دی ماه به ترتیب با افت ۴۹، ۵۰ و۵۱ درصدی مواجه بود.

ضرر ۲۰ میلیون تومانی سهامداران عدالت

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۲۸۹ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۹۷۱ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۷۸۲ هزار تومانی و ۲۰ میلیون و ۲۶۷ هزار تومانی روبرو شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->