انتصاب مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزایش ۸ درصدی مصرف برق مشهد نسبت به سال گذشته | شبکه‌های برق تحت فشارند اما قطعی گزارش نشده است ۸۱ درصد حجم مخازن سد‌های خراسان رضوی خالی از آب است موجودی خزانه دولت در زمان تحویل به دولت چهاردهم چقدر است؟ ورود شورای رقابت به افزایش قیمت جدید خودروسازان داخلی فروش غیرحضوری ارز اربعین از امروز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) آغاز شد + جزئیات پلمب ۴۱ واحد صنفی به‌دلیل بکارگیری اتباع خارجی در مشهد (۷ مرداد ۱۴۰۳) دلار در کانال ۵۸ هزار تومان در روز تنفیذ رئیس جمهور جدید | قیمت طلا، سکه و ارز دیجیتال (۷ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۷ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت لاماری ایما ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۷ مرداد ۱۴۰۳) | استارت قیمت‌ها رو به افزایش زده شد + جدول افزایش ۲۹ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی طی ۴ ماه نخست سال جاری آیا آب جیره بندی می‌شود؟ افزایش ده‌درصدی تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ رونق اقتصادی در منطقه با تصویب اساسنامه مناطق آزاد سرخس و دوغارون میوه‌های تابستانی را امروز کیلویی چند بخریم؟ (۷ مرداد ۱۴۰۳) | هندوانه مناسب‌ترین میوه گرمای شدید تابستان ساخت ۵۵ سازه آبخیزداری در خراسان رضوی در حال انجام است چرا کارگران در روز‌های داغ تعطیل نمی‌شوند؟ قطع برق و تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ در کوهسرخ خراسان رضوی نتایج خودرو‌های وارداتی اعلام شد + لینک مشاهده نتایج (۶ مرداد ۱۴۰۳) بورس فردا (یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است آخرین وضعیت بازار سرمایه | ریزش ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس (۶ مرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو ویژه مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد آیا امروز نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) پرواز‌های ویژه اربعین در روز‌های آینده آغاز می‌شود قیمت طلا، ارز و سکه در بازار امروز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت سکه طرح جدید ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد تبعیض در ادارات دولتی: نیرو‌های شرکتی باید در ادارات بمانند، نیروهای دولتی بروند!
سرخط خبرها

مردم منتظر ریزش قیمت خودرو باشند؟

  • کد خبر: ۹۶۹۰۳
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
مردم منتظر ریزش قیمت خودرو باشند؟
بالاخره سکوت در وین شکست و حالا خبر‌های جدی‌تری از هتل کوبورگ به گوش می‌رسد و گمانه‌های رسیدن به توافقی قریب‌الوقوع را تقویت می‌کند، اما این موضوع چه تاثیری در بازار خودرو دارد؟

به گزارش شهرآرانیوز، سکوت خبری در وین شکسته شد و دیشب میخائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در توییتی نوشت که گفتگو‌های ایران و هیات‌های اروپایی به نقطه حساسی رسیده است و به زودی پیش‌نویس توافق وین تنظیم می‌شود. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که رابرت مالی، نماینده ایران در وزارت امور خارجه آمریکا هم از شروط آمریکا برای آزادسازی زندانیان آمریکایی در ایران حرف زده و آن را به عنوان یک پیش‌شرط مهم برای احیای برجام دانسته است و با این اخبار به نظر می‌رسد که گفتگو‌های وین به مرحله جدی‌تری رسیده است.

این اتفاقات هرچند در بازار خودروی امروز تاثیر محسوسی نگذاشته است، اما سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید که احیای برجام حتی به صورت موقت در بازار خودرو تاثیر دارد و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

او ادامه می‌دهد: حتی اگر توافق احیای برجام به صورت موقت باشد و خودروسازان خارجی وارد بازار ایران نشوند، اما روند تامین قطعه تسهیل می‌شود و هزینه‌های تولید کاهش خواهد داشت و در نتیجه تولید خودرو افزایشی می‌شود و قیمت خودرو در بازار کاهش خواهد داشت.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که جواد حسینی‌کیا، نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس هم در یک برنامه رادیویی گفته است که مردم منتظر ریزش قیمت خودرو باشند!

او در این زمینه توضیح داده است: واردات ۵۰ هزار خودرو سبب کاهش قیمت خودرو‌های خارجی می‌شود و کاهش نرخ خودرو‌های داخلی را نیز به همراه دارد.

او در این زمینه توضیح داد: درحال‌حاضر عرضه و تقاضای خودرو در کشور برابر نیست و همچنین در حوزه ماشین‌آلات معدنی و سنگین نیاز جدی در کشور وجود دارد و پیش از موافقت کمیسیون تلفیق، کمیسیون صنایع نیز اصرار داشت که برای تنظیم بازار میزان محدودی واردات انجام شود تا عرضه و تقاضا مقداری بهبود پیدا کند.

حسینی‌کیا همچنین گفته است: درحال‌حاضر خودروی خارجی هشت برابر قیمت اصلی خود در کشور فروش می‌رود. با واردات محدود، سبب کاهش و ریزش در قیمت آن‌ها خواهیم بود. با کاهش قیمت خودرو‌های خارجی و تمایل به خرید آن‌ها، رقابت با خودرو‌های داخلی نیز ایجاد می‌شود و نتیجه آن کاهش قیمت خودرو‌های داخلی می‌شود.

البته این ادعا در حالی مطرح می‌شود که طرح واردات خودرو برای سومین بار است که در کمیسیون تلفیق تصویب می‌شود و یا از شورای نگهبان برگشت می‌خورد و یا از مجمع تشخیص مصلحت نظام و حالا دوباره این طرح برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و مشخص نیست که این بار واردات خودرو آزاد شود یا خیر؟

با این حساب بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و نه نتیجه گفتگو‌های وین مشخص شده است و نه سرانجام طرح واردات خودرو روشن است و مشخص نیست که این پیش‌فرض‌ها به سرانجام برسد یا خیر؟ به همین دلیل بازار امروز رفتار معناداری نسبت به این اخبار از خود نشان نداده است.

منبع:اقتصاد آنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->