کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی
سرخط خبرها

تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری در دهه فجر ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۹۷۹۵۹
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری در دهه فجر ۱۴۰۰
مدیریت شهری مشهد در دهه فجر ۱۴۰۰ برنامه‌های اجرایی خود را به تشکل‌های مردمی سپرده و در این بخش بیشتر نقش‌های حمایتی از این تشکل‌ها را برعهده گرفته است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ در ایام دهه فجر و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شهر مشهد نیز همچون دیگر شهر‌های کشور به همین مناسبت آذین بسته شده و در گوشه گوشه شهر جشن‌های مختلفی برپاست؛ جشن‌های امسال دهه فجر، رنگ وبوی مردمی به خود گرفته است. زیرا مدیریت شهری مشهد در دهه فجر ۱۴۰۰ برنامه‌های اجرایی خود را به تشکل‌های مردمی سپرده و در این بخش بیشتر نقش‌های حمایتی از این تشکل‌ها را برعهده گرفته است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا و در تشریح برنامه‌های دهه فجر این معاونت گفت: برنامه‌های امسال ما برای گرامیداشت ایام دهه فجر در چند حوزه تعریف شده است.

حسین باغگلی افزود: فضاسازی و آماده کردن فضای شهر در این ایام، اصلی‌ترین اقدام ما محسوب می‌شود. در این حوزه برای دهه فجر امسال ۲۰۰ سازه شهری اختصاص داده شده و همچنین در ۱۰۰ نقطه پررفت وآمد شهری مانند میدان ها، ساختمان‌های مرکزی و مراکز تجاری، فضاسازی با استفاده از بند، ریسه و پرچم انجام شده و در مجموع ۳۰۰ موقعیت شهری به همت شهرداری مشهد به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی فضاسازی شده است.

وی ادامه داد: در فضاسازی بنری شهر، شعار واحد امسال شهرداری مشهد «ایران ما» است و در کنار این شعار اصلی، شعار‌های فرعی با توجه به محتوای طرح گرافیکی، مانند شعار‌های «ایران پیروز»، «ایران سرافراز» و «ایران مقتدر» نیز وجود دارد.

باغگلی با بیان اینکه امسال شهرداری مشهد در ارتباط با توجه به امر برگزاری مردمی جشن ها، نقش حمایتی از تشکل‌های مردمی، مساجد و پایگاه‌های بسیج پیدا کرده است، تصریح کرد: در همین باره قرار است با تصدیگری تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی و با حمایت‌های شهرداری مشهد، ۱۳ پاتوق برنامه فرهنگی در موقعیت‌های پر رفت وآمد شهری با محوریت تشکل‌های فعال در ۱۳ منطقه شهرداری ایجاد شود و بدین ترتیب در هر منطقه یک پاتوق جشن برپا می‌شود و جشن‌های انجام شده در این پاتوق‌ها بسته به سلیقه و نگاه هر تشکل متفاوت خواهد بود.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های هنری در ۲۶ پاتوق شهری شامل میدان ها، مراکز تجاری و ساختمان‌ها برنامه ریزی شده است که در این پاتوق‌ها از شب ۱۲ بهمن تا شب ۲۲ بهمن در بازه زمانی هر نیم ساعت یا هر یک ساعت اجرای سرود به وسیله نوجوانان با محتوای پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از راه اندازی کاروان‌های شادی در شهر خبر داد و گفت: این اقدام نیز با حمایت شهرداری و به وسیله تشکل‌های مردمی، مساجد و پایگاه‌های بسیح انجام می‌شود و قرار است از ۱۵ بهمن در چند خیابان اصلی شهر، کاروان‌های شور و نشاط به حرکت درآیند.

وی تأکید کرد: برای حمایت از تشکل‌های مردمی و مساجد، سامانه Farhangup.ir ایجاد شده است و تشکل‌ها و مساجد می‌توانند با مراجعه به این سامانه خدمات ارائه شده در آن را با تخفیف در اختیار بگیرند. در این بخش نیز شهرداری یارانه ویژه اختصاص داده است تا تشکل‌های مردمی بتوانند با کیفیت بهتر و غنای بیشتر فرهنگی جشن‌های مردمی خود را برگزار کنند.

کمک به مجموعه‌های مردمی، کمک به محلات، مدارس و مساجد برای فضاسازی این امکان از دیگر حمایت‌های شهرداری برای برگزاری باشکوه‌تر جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی است که باغگلی به آن‌ها اشاره کرد. معاون شهردار مشهد افزود: در همین باره پیش بینی می‌شود که ۵۰۰ تشکل برای گرفتن یارانه ویژه مربوط به بسته‌های فضاسازی و بسته نورافشانی شب ۲۲ بهمن اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: برای خادمان شهری شهر مشهد مانند تاکسی رانان، پاکبانان، اتوبوس رانان و دیگر خادمان شهری و خانواده‌های آنان به مدت ۱۰ شب و با ظرفیت ۴۰۰ نفر در هر شب با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، جشن انقلاب در فرهنگ سرای زیارت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه با بیان اینکه شامگاه ۲۱ بهمن و در ساعت ۹ شب قرار است در ۱۳ منطقه شهری مشهد گلبانگ ا...  اکبر همراه با نورافشانی داشته باشیم، گفت: برای روز ۲۲ بهمن نیز دو سناریو داریم.

در صورتی که برگزاری مراسم به صورت حضوری باشد؛ برنامه‌های ایستگاهی خواهیم داشت و در صورت اجرای برنامه غیرحضوری و برگزاری مراسم خودرویی نیز پیش بینی‌های لازم اندیشیده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->