سرخط خبرها
با برداشتن سومین گام انتخابات شورا‌های اجتماعی محلات منطقه

منتخبان محلات وحید و ابوذر معرفی شدند

  • کد خبر: ۹۸۰۴
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
منتخبان محلات وحید و ابوذر معرفی شدند
فاطمه سیرجانی
خبرنگار شهرآرا محله
سومین گام از انتخابات شورا‌های اجتماعی محلات، تکاپوی ویژه‌ای را در منطقه ایجاد کرده است که کماکان ادامه دارد. نامزد‌های داوطلب به دلیل اینکه گامی برای محله‌شان بردارند، پرنفس در انتخابات شرکت کردند و از اهداف حضورشان و برنامه‌هایی که مدنظر دارند، سخن گفتند.
در تازه‌ترین موضوع، انتخابات مجمع داوطلبان ۲ محله وحید و ابوذر روز شلوغی را در ساختمان فرهنگی بوستان بسیج رقم زد. این نشست باحضور رئیس فرهنگی  و رئیس نواحی‌یک و ۲ منطقه به‌همراه کارشناس دفتر دبیرخانه شورای اجتماعی انتخابات در ۲ مرحله برگزار شد.
مهدی طاهریان، کارشناس امور اجتماعی دبیرخانه شورای محلات، در ابتدای این نشست گفت: ۱۴ کرسی برای شورا‌های اجتماعی هرمحله درنظر گرفته شده است که از این میان ۱۰ کرسی انتخابی هستند و شامل نمایندگان ساکنان، کسبه، مدارس، مساجد و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در محله می‌شوند. همچنین ۳ کرسی نیز به‌نمایندگانی از کلانتری‌ها، سازمان دادگستری و اداره بهداشت اختصاص دارد.
طاهریان در رابطه با انتخاب نمایندگان از ساکنان محله هم گفت: علاوه‌بر شرط ساکن محله بودن، هیچ‌یک از داوطلبان حضور در مجمع ساکنان نباید نسبت فامیلی درجه‌یک باهم داشته باشند. پیش از این سخنان، انتخابات محله وحید با معرفی نامزد‌ها شروع شد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌ها
 ابراهیم زارعی یکی از نامزدها، ظرفیت محدوده را یادآور شد و گفت: قرارگرفتن مدارس در کنار هم ایجاب می‌کند فرصت‌های مناسبی برای جوانان در حوزه‌های مختلف زمینه‌سازی شود. احداث و افتتاح سالن ورزشی بابک مروج نویدبخش آینده شیرینی است، اما به‌نظرم شورا باید تلاش خود را صرف برنامه‌ریزی برای آینده جوانان کند؛ چراکه آینده محله درگرو پرورش صحیح این قشر است.
امین احمدی هم خود را ساکن بیست‌وهفت‌ساله محله و فعال فرهنگی معرفی کرد و گفت: سالن هاشمی‌نژاد ظرفیت دیگر منطقه است که متأسفانه بی‌استفاده مانده و فکر می‌کنم نماینده‌های شورا اولین قدمی که باید بردارند، بهره‌مندی از این ظرفیت و نمونه‌های مشابه است.

طرح موضوع استعدادیابی
محمدرضا نواحی جوانی که علاقه‌مند به حوزه هنر است و تحصیلاتش در حوزه موسیقی است هم به‌عنوان یکی دیگر از نامزد‌های شرکت‌کننده در این انتخابات گفت: درصورت ورود به شورای اجتماعی در راستای استعدادیابی بین ساکنان محله تلاش خواهم کرد.
علی صادقی، کارشناس ارشد زبان و ادبیات عرب، هم گفت: اینکه مساجد تنها محلی برای نمازگزاران شده است، آن هم جمعیتی که یا سالمند هستند یا به دوره سالمندی نزدیک می‌شوند، به‌نظرم یک آفت است. رفع این موضوع و علاقه‌مندکردن جوانان به مساجد از علاقه‌های من است و امیدوارم با هم‌اندیشی نمایندگان شورای اجتماعی محله این امر محقق شود.
روح‌ا... قاسم‌زاده، کارشناس علوم‌تربیتی، هم صحبتش را با این عبارت شروع کرد که «مشارکت معجزه می‌کند» و افزود: مردم محله توانمندی این را دارند که شرایط را به بهترین شکل تغییر دهند.
مروری بر گذشته شهر‌ها و محله‌هایی که رشد کرده‌اند، نشان می‌دهد مردم پای کار بوده‌اند.
او صحبتش را با این جملات به پایان برد که امید به تغییر دارم و برای آن تلاش می‌کنم.
پس از این سخنان انتخابات مجمع ساکنان محله وحید انجام شد که در نتیجه آن آسیه نعمتی، روح‌ا... قاسم‌زاده، محمدحسن خانی‌نژاد، مریم ثابت‌قدم، محمدرضا نوایی و علی صادقی به‌عنوان اعضای اصلی و الهام خباز و افسانه غلامی به‌عنوان اعضای علی‌البدل این مجمع در شورای اجتماعی محله انتخاب شدند.
همچنین در انتخابات مجمع‌های کسبه، مدارس و مساجد نیز به‌ترتیب، صادق حسنی، حمید جنیدی و عباس شکیبایی به‌عنوان نمایندگان این مجمع برگزیده شدند.

نمایندگان ابوذر در میدان رقابت
در انتخابات شورای اجتماعی محله ابوذر هم هریک از اعضا در بازه زمانی ۲ تا ۳ دقیقه ضمن معرفی خود به‌صورت مختصر از دغدغه‌هایشان برای محل سکونتشان گفتند.
صادق عباسی به‌عنوان نماینده فرهنگی مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) که به جذامیان اختصاص دارد، دغدغه‌های گروهی را مطرح کرد که سال‌هاست در انزوا و سکوت به سر می‌برند.  وی گفت: تلاش من آشتی‌دادن مردم با گروهی است که سال‌هاست کسی سراغشان را نگرفته است و باید به آغوش اجتماع برگردند. در این زمینه طرح‌های زیادی برای ارائه‌کردن هست که درصورت برگزیده‌شدن امیدوارم بتوانم آن‌ها را پیاده کنم.
فاطمه رجبی که در حوزه کارآفرینی زنان فعال است، دغدغه‌های زنان به‌ویژه بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست را در حوزه معیشت خانواده، بهانه‌ای برای حضور خود در این مجمع مطرح کرد و گفت: حرکت تازه‌ای را برای آموزش و اشتغال بانوان درحوزه هنری شروع کرده‌ام، اما سعی دارم با همیاری شورا این موضوع جدی‌تر دنبال شود.
در ادامه داوطلبان دیگر نیز به اختصار خود را معرفی و اهدافشان را مطرح کردند. سپس انتخابات مجمع ساکنان این محله برگزار شد که درنتیجه آن علی خسروی به‌عنوان نماینده جوانان، غلامیان به‌عنوان نماینده بانوان، غلامعلی فتحی به‌عنوان نماینده ایثارگران و محسن نادی، علی‌اکبر صالح‌آبادی و فاطمه رجبی به‌عنوان ۳ عضو دیگر اصلی مجمع ساکنان در شورای اجتماعی محله ابوذر انتخاب شدند. بیات و خورشیدی نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل این مجمع برگزیده شدند. همچنین در میان نامزد‌های مجمع کسبه محله ابوذر، رضا شیخ و از بین داوطلبان مجمع مساجد صادق عباسی انتخاب شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->