وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

حاکمیت قرآن بر زندگی

  • کد خبر: ۹۸۱۵۱
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
حاکمیت قرآن بر زندگی
حجت الاسلام مهدی شجاع - مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت ارشاد

«آن رژیم فاسد خبیث، یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌هایی که زد و ضرر‌هایی که وارد کرد، همین بود که قرآن را به تدریج کنار گذاشت، تاآنجاکه از میان جامعه ما بیرون رفت... این دوری ما از قرآن را رژیم کافر، ملحد و معاند پهلوی به وجود آورد.»

همین چند جمله رهبر معظم انقلاب کافی است تا بفهمیم رژیم پهلوی چه خیانتی به کتاب خدا کرده است و این می‌تواند تفاوت اصلی میان رژیم طاغوت و انقلاب اسلامی باشد.

واقعیت آن است که انقلاب اسلامی و مفاهیم و مبانی آن، برگرفته از معارف قرآن کریم درباره نفی ظلم و طاغوت و خداجویی و خدامحوری در زندگی فردی و اجتماعی است. رهبران این انقلاب سترگ، در مسیر مبارزات و نشان دادن راه هدایت به مردم، بر آیات شریف قرآن تکیه می‌کردند و از انذار و بشارت‌های آن برای بیداری دل‌ها و تبیین باطن فاسد رژیم پهلوی بهره می‌بردند.

بی شک یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب بزرگ مردم در مشهد مقدس، جلسات تفسیر قرآن مجید رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت ا...  العظمی خامنه ای، بوده است. این جلسات، نقش بی بدیلی در ایجاد آگاهی میان مردم داشت. آنچه رهاورد این محافل قرآنی و انقلابی بود، تربیت نسلی مجاهد و بابصیرت و دارای غیرت دینی بود.

این آثار و برکات تا زمان ما نیز ادامه داشته است. تجربه جلسات قرآن و انس با کلام خدا و هدایت قرآنی جامعه، الگوی موفقی برای مسئولان و مردم امروز ماست.

برای مسئولان از این نظر که پایه‌های خدمت و سیاست ورزی خود را براساس معارف قرآنی بنا کنند و از هر فرصت و امکان و اختیاری برای قرآنی شدن جامعه بهره بگیرند. برای مردم نیز از این نظر که هرچه بیشتر به قرآن کریم نزدیک شوند و زندگی خود را تبدیل به یک زندگی قرآنی کنند و آن را الگوی خود قرار دهند.

آینده کشور و درنهایت ایجاد تمدن نوین اسلامی بدون قرآنی شدن مسئولان و مردم، آینده روشنی نخواهد بود. اصل مقدم بر آن نیز فهم این مطلب است که قرآن کریم باید در همه شئون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ما حاکمیت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->