تسلا برای تقویت سرعت خودروهایش از موتور جت استفاده می کند!

  • کد خبر: ۹۱۴۹۲
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
تسلا برای تقویت سرعت خودروهایش از موتور جت استفاده می کند!
وعده افزودن موتور‌های موشکی به خودروی تسلا رودستر یکی از عجیب‌ترین رخداد‌های صنعت اتومبیل‌سازی به حساب می‌آید. البته رودستر هنوز عرضه نشده است، اما به نظر نمی‌رسد تسلا در تصمیم خود مبنی بر اتصال ۱۰ موشک تقویت‌کننده به عنوان یکی از آپشن‌های خودروی اسپورت آینده تجدیدنظر کرده باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایده افزایش سرعت خودروهای الکتریکی با هر چیزی به غیر از گشتاور بیشتر به چرخ‌ها، یک ایده جالب و در عین حال عجیب است. در حقیقت نحوه عملکرد این ایده چندان مشخص نیست. در گذشته خودروهای مسابقه‌ای متعددی ساخته شده‌اند که پره‌هایی در اطراف خود داشته‌اند، اما هدف تعبیه این پره‌ها، افزایش سرعت نبوده است.

بستن موتورهای جت به پشت خودروهای الکتریکی چگونه است؟ آیا آن‌ها واقعاً عملکرد معنی‌داری را به خودرو می‌بخشند؟ مت میکا از Wraped Perceptions تصمیم گرفت پاسخی را برای این سؤالات پیدا کند و به همین خاطر یک نمونه سفارشی را به همراه سه موتور جت کوچک ساخت. 

تسلا برای تقویت سرعت خودروهایش از موتور جت استفاده می کند!

او در ابتدا خودروی تسلای خود (S P85) را با یک موتور به حرکت درآورد. با روشن کردن موتور دوم، سرعت خودرو در بزرگراه به ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید. مت آزمایش‌های خود را با سنجش تأثیر موتورهای جت روی خودروی الکتریکی در حال حرکت در مسیر مستقیم ادامه داد. وی با استفاده از سه موتور با حداکثر رانش به نتایج جالبی دست پیدا کرد. البته این نتایج چندان دور از انتظار نبوده‌اند.

با کارکرد هر سه موتور، شتاب خودرو یک ثانیه زودتر از صفر به ۶۰ رسیده است. ناگفته نماند که متغیرهای دیگری نیز روی نتیجه تأثیر گذاشته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد موتورهای جهت واقعاً موجب بهبود شتاب خودرو می‌شوند و حتی یک ثانیه زودتر نیز نتیجه قابل‌ملاحظه و چشمگیری به حساب می‌آید.

تسلا برای تقویت سرعت خودروهایش از موتور جت استفاده می کند!

منبع: خودروبانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->