نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

خوابیدن با تکنیک ۴-۷-۸ را امتحان کنید

  • کد خبر: ۹۹۳۰۳
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
خوابیدن با تکنیک ۴-۷-۸ را امتحان کنید
اگر از مشکلات مربوط به خواب رنج می‌برید، ذهن شما بی وقفه در حال سرکشی است و اگر مایلید تا از یک تکنیک تنفسی آسان و قدرتمند برای تسریع فرایند خواب استفاده کنید، پس وقت آن رسیده که با روش خواب ۴-۷-۸  آشنا شوید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این ترفند محبوب خواب از سوی دکتر اندرو ویل، مؤسس و مدیر مرکز پزشکی دانشگاه آریزونا توسعه یافته است. دکتر ویل روش خواب ۴ ۷ ۸  را به عنوان یک آرام بخش طبیعی برای سیستم عصبی توصیف می‌کند. این تکنیک تنفسی که به عنوان تنفس آرام بخش نیز شناخته می‌شود، یکی از سه روشی است که به وسیله دکتر ویل، متخصص تنفس، توصیه می‌شود. حال در ادامه با نحوه کارکرد این روش آشنا می‌شویم و اینکه انجام این تکنیک چگونه می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر بخوابید و استرس و اضطراب شبانه را مهار کنید.

تکنیک خواب ۴ ۷ ۸  چگونه کار می‌کند؟

دکتر ویل، در توصیف تکنیک تنفس ۴ ۷ ۸، توضیح می‌دهد که این تمرین زمانی که برای اولین بار آن را امتحان می‌کنید اثری نامحسوس دارد، اما با تکرار و تمرین مداوم قدرت می‌یابد. روش خواب ۴ ۷ ۸  با فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما (PSNS) کار می‌کند. روان شناسان می‌گویند این سیستم مسئول فرایند استراحت و آرامش و برای خاموش کردن سیستم عصبی سمپاتیک (SNS) است که به وسیله آن پاسخ استرس و حالت «جنگ یا گریز» شما را آغاز می‌کنند. از طریق تنفس عمیق، منظم و ریتمیک، این تکنیک قدرتمند به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به خواب بروید و درعین حال هرگونه اضطراب و استرس احتمالی را از خود دور کنید.

چطور از تکنیک خواب ۴ ۷ ۸  استفاده کنیم؟

پیش از هر چیز، شما باید تکنیک تنفس را طی دو بار در روز و به صورت روزانه تمرین کنید. دقیقا مانند روش خواب نظامی، هر چه بیشتر از تکنیک خواب ۴ ۷ ۸ استفاده کنید، قدرت آن نیز افزایش می‌یابد. در مرحله دوم، اگر به آسم یا بیماری تنفسی مبتلا هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش تنفسی برای شما بی خطر است. حال به نحوه استفاده از این روش می‌پردازیم:

* در یک موقعیت راحت قرار بگیرید و بدن خود را آرام کنید.
*نوک زبان خود را در مقابل بافت پشت دندان‌های جلویی (بالایی) قرار دهید.
* بازدم را از طریق دهان انجام داده و صدایی مانند هق هق ایجاد کنید.
*دهان خود را ببندید و به مدت ۴ ثانیه از بینی نفس بکشید.
* حالا نفس خود را به مدت ۷ ثانیه نگه دارید.
*به مدت ۸ ثانیه به طور کامل از دهان خود بازدم کنید و در حین انجام این کار، صدایی مانند هق هق ایجاد کنید.
* این فرایند به عنوان یک چرخه تنفسی محسوب می‌شود. این چرخه را ۳ تا ۴ بار و برای دو بار در طول روز تکرار کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->