سرخط خبرها

بومی بودن ویژگی خاص تسهیلگران طرق

  • کد خبر: ۹۹۸۲
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
بومی بودن ویژگی خاص تسهیلگران طرق
گام‌های اعضای جوان دفتر تسهیلگری برای آبادانی بیشتر محله‌خویش
سعید جلائیان - دفتر تسهیلگری طرق از اواخر اردیبهشت امسال کار خود را به صورت غیررسمی با معرفی کارکنانش به شهرداری منطقه آغاز کرده و از تیرماه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به صورت رسمی فعالیت خود را درراستای خدمت‌رسانی به شهروندان شروع کرده است. برای اطلاع از فعالیت‌ها و کارنامه این دفتر به محل آن واقع در خیابان شهید ساعی می‌رویم و با امیر حیدرپور طرقی، مدیر مسئول بومی این دفتر، به گفتگو می‌پردازیم. با وجودی که ساعت کاری دفاتر تسهیلگری از ۸ صبح تا ۱۵:۳۰ است ما در ساعت ۱۷:۳۰ راهی این دفتر در خیابان شهید ساعی ۲۹ شدیم و با کمال تعجب تمام کارکنان این دفتر را در محل کار خود یافتیم. حیدرپور طرقی، مدیر دفتر توسعه محله طرق، در ابتدای این گفتگو از شکل‌گیری و فعالیت‌های آن به شهرآرامحله می‌گوید: این دفتر از ۲۱ تیرماه کار خود را به صورت رسمی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مسئولان سازمان بازآفرینی با حضور ۴ نفر آغاز کرد. در این دفتر ما ۲ کارشناس شهرسازی و یک کارشناس در بخش اجتماعی داریم که تمامی آن‌ها جوان و با انگیزه هستند و مسن‌ترین آن‌ها من هستم که ۳۴ سال سن دارم.

کارنامه دفتر تسهیلگری طرق
مدیر دفتر توسعه محله طرق با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این دفتر اظهار می‌دارد: فعالیت‌های ما در ۲ بخش شهرسازی و اجتماعی قرار می‌گیرد. در حوزه شهرسازی ما مسائل و معضلات را شناسایی و برای حل آن‌ها پیگیری‌هایی با دیگر سازمان‌های مربوط انجام دادیم که اولین آن شاید تابلو ورودی شهرک طرق بود که با همکاری شهرداری منطقه انجام شد که در اعتماد پیدا کردن اهالی به ما بسیار تأثیر داشت. وی ادامه می‌دهد: فعالیت‌های دیگر ما با توجه به اینکه طرق محله پیرامونی است و از لحاظ مراکز آموزشی و درمانی فقیر محسوب می‌شود، انجام مذاکره با آستان قدس رضوی برای اختصاص زمین برای مدرسه و احداث درمانگاه بود. خوشبختانه آستان قدس رضوی و مهندس حقیقی، معاونت املاک آستان قدس، بیشترین همکاری را با ما داشتند و قرار است زمینی برای احداث مدرسه از سوی شورای معتمدان و زمینی دیگر برای ساخت درمانگاه از سوی سازمان تأمین اجتماعی در طرق اختصاص دهند. البته افزون بر این ما با خیریه بنیاد حرکت انسانی مذاکراتی انجام دادیم و آن‌ها قبول کردند در صورت اختصاص زمین در اینجا مهدکودکی برای زنان سرپرست خانوار احداث کنند که در حال مذاکره با آستان قدس برای زمین این مجموعه نیز هستیم.
حیدرپور طرقی می‌افزاید: عقب‌نشینی دیوار آستان قدس در خیابان شهیدرجایی برای بازگشایی و آسفالت این بولوار از دیگر پیگیری‌های ماست که به زودی آستان‌قدس عقب نشینی می‌کند و شهرداری منطقه به زیرسازی و آسفالت این معبر اقدام خواهد کرد.
وی همچنین می‌گوید: در مسائل اجتماعی ما فعالیت‌های بسیاری داشتیم. به محض آغاز کار دفتر ما همراه با اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه به برگزاری کارگاه‌های مشترکی از قبیل کارگاه‌های پیشگیری از طلاق، اعتیاد، کنترل خشم، توانمندسازی بانوان و ایجاد گروهی ۴۵۰ نفره، کلاس‌های آشپزی و استارتاپ برای دانش‌آموزان اقدام کردیم. افزون بر این ما به توزیع پرسشنامه برای شناخت مشکلات و دغدغه‌های شهروندان در شهرک اقدام کردیم که نتایج جالبی به دست آوردیم. بیشتر شهروندانی که در این فرایند شرکت کردند، خواستار سامان‌دهی مهاجران به علت رعایت نکردن بهداشت از سوی برخی از آن‌ها شده بودند. در این راستا
با مهاجران افغانستانی گفتگو‌هایی انجام دادیم و با خیریه سیدالشهدا که مختص مهاجران افغانستانی است ارتباط گرفتیم و آن‌ها به برخی از نیازمندان مهاجر کمک‌هایی کردند.

در‌های دفتر به روی شهروندان باز است
حیدرپور تصریح می‌کند: اکنون افزون بر اقدامات معمول ما برنامه‌های متعددی داریم که یکی از آنان تلاش برای ایجاد یک تعاونی برای بانوان سرپرست خانواده در طرق است و دیگری برگزاری همایشی برای فرهیختگان این شهرک. ما قصد داریم مراسمی برای دانشجویان و افرادی که مدارک علمی بالایی دارند و در طرق فعالیت می‌کنند، بگیریم. وی می‌افزاید: با توجه به بافت جمعیتی طرق، بومی بودن ما در ارتباط‌گیری با شهروندان این محله نقش بسزایی داشت، افزون بر این شورای معتمدان و شهرداری منطقه در معرفی دفتر به ما یاری رساندند که تمام این‌ها ثمره‌اش این است که بسیاری از روز‌ها دفتر ما تا ساعت ۲۰ نیز به کار خود ادامه می‌دهد و به شهروندان خدمت می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->