دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه درصدد ضربه‌زدن است پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند + فیلم
سرخط خبرها

پرواز پهپاد در امارات همچنان ممنوع است

  • کد خبر: ۹۹۹۱۸
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
پرواز پهپاد در امارات همچنان ممنوع است
وزارت کشور امارات خبر داد که تصمیم ممنوعیت پرواز برای هواپیماهای بدون سرنشین، تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت کشور امارات عربی متحده امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که ممنوعیت پرواز پهپاد در این کشور همچنان به قوت خود باقی است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تصمیم ممنوعیت پرواز برای هواپیما‌های بدون سرنشین که شامل پهپاد، انواع هواپیما‌های سبک ورزشی تا اطلاع ثانوی تمدید شده است. این نهاد اماراتی گفت که این تصمیم، با هماهنگی اداره کل سازمان هواپیمایی کشور بر اساس دستورالعمل صادره اتخاذ شده است.

وزارت کشور امارات ادامه داد، در حال حاضر، مقررات مربوط به استفاده از پهپاد در امارات در این کشور و مناطق پروازی، در حال بررسی و اصلاح است. این نهاد اماراتی تأکید کرد که همه شهروندان این کشور باید به دستورات دولتی صادره از سوی وزارت کشور و سازمان هواپیمایی پایبند باشند تا جان خود را حفظ کنند.

در این بیانیه آمده است، طرف‌ها و شرکت‌هایی که قرارداد‌های کاری یا پروژه‌های تجاری دارند که مبتنی بر فیلمبرداری با پهپاد است، باید به سازمان هواپیمایی مراجعه کرده و مجوز‌های لازم را برای انجام کار در این مدت اتخاذ کند.

وزارت کشور امارات در پایان خاطر نشان کرد، هرکس که عملیات پرواز انجام دهد یا از دستورالعمل‌های صادره پیروی نکند، طبق ماده ۱۷۶ قانون فدرال شماره ۳۱ صادره در سال  ۲۰۲۱  به شش ماه تا حداکثر پنج سال زندان و پرداخت جزای نقدی بیش از ۱۰۰ هزار درهم محکوم خواهد شد.

وزارت کشور امارات دوم بهمن ماه گذشته، خبر ممنوعیت استفاده از پهپاد را اعلام کرد. این نهاد اماراتی مدی شد، اخیرا اقدامات اشتباهی از جمله پرواز پهپاد‌ها در مناطق جغرافیایی صورت گرفته است که مجوز لازم را نداشته است و کسی حق ندارد در این مناطق، پهپاد یا هواپیما به پرواز درآورد.

این تصمیم امارات در واکنش به حملات هوایی پهپادی و موشکی اخیر یمن به فرودگاه‌ها و مناطق حساس این کشور است. طی چند هفته گذشته نقاطی در امارات هدف حمله پهپادی و موشکی یمن قرار گرفت. این حملات،  پس از هشدار‌های مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور انجام شد.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هم رسما اعلام کرد که نیرو‌های یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار دادند. وی هشدار داد تازمانی که تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی ادامه داشته باشد، این حملات تنبیهی نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->