شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام
سرخط خبرها

انجمن بسکتبال آمریکا، یک هیجان جهانی

  • کد خبر: ۷۴۷۱
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱
انجمن بسکتبال آمریکا، یک هیجان جهانی
همه‌چیز درباره مسابقات انجمن بسکتبال آمریکا یا لیگ NBA

مسابقات انجمن بسکتبال آمریکا یا لیگ NBA از ۷۰ سال پیش شروع‌به‌کار کرد و در این سال‌ها بسکتبال از یک ورزش عادی و تفریحی برای مردم آمریکا به یک ورزش مهم تبدیل شد. درحال‌حاضر ستارگان ورزش بسکتبال اغلب در لیگ ان‌بی‌ای آمریکا پرورش پیدا می‌کنند و آرزوی هر بسکتبالیستی است که در این لیگ بازی کند.

تاریخچه NBA
مسابقات انجمن بسکتبال ملی آمریکا موسوم به NBA از ۷۰ سال پیش آغاز شده است. در ماه ژوئن سال۱۹۴۶ بوستون گادر، مالک استادیوم والتر براون، متوجه شد که استادیوم‌های هاکی روی یخ، شب‌ها بلااستفاده هستند و برای درآمدزایی بیشتر می‌توان از آن‌ها برای برگزاری مسابقات بسکتبال استفاده کرد. در آن زمان تیم‌های هاکی روی یخ اوضاع مالی خوبی نداشتند. او انجمن بسکتبال آمریکا را بنیان‌گذاری کرد که در سال۱۹۴۹ به لیگ بسکتبال آمریکا پیوست و به‌این ترتیب NBA (انجمن بسکتبال ملی) شکل گرفت.
تا پیش‌از‌این اتفاق، بسکتبال در آمریکا تنها یک ورزش دانشگاهی بود و به شکل کنونی طرف‌دار نداشت. بدین‌شکل بود که بسکتبال رشدی مضاعف در آمریکا پیدا کرد. لیگ NBA شاهد مسابقاتی به‌یادماندنی و ظهور ستارگان بسکتبال بوده است. درحال حاضر NBA یکی از لیگ‌هایی است که نوآوری زیادی در زمینه رشد و گسترش ورزش دارد.

درآمد‌های NBA
هر تیم بسکتبال در لیگ NBA، حدود ۵۰۹میلیون دلار ارزش دارد. ارزش تیم‌های NBA در سال‌های اخیر به دلیل درآمد بیشتر از پخش تلویزیونی و بازسازی استادیوم‌ها افزایش یافته است. مالکان تیم‌های NBA حدودا هر فصل ۱۲ تا ۳۰میلیون دلار درآمد دارند. تیم شیکاگو بولز، بیشترین درآمد را که در حدود ۵۵میلیون دلار است، داشته است. بازیکنان NBA به‌صورت متوسط ۶.۴میلیون دلار درآمد دارند. برترین بازیکنان NBA حدودا ۲۵میلیون دلار در سال کسب می‌کنند. استفن کری با ۳۴.۷میلیون دلار بیشترین درآمد سالانه را در NBA دارد.

جوایز NBA
ارزش جام قهرمانی فینال NBA طبق گزارش USA today مبلغ ۱۳هزارو۵۰۰ دلار است. تیم قهرمان فینال لیگ NBA حدود ۲میلیون و ۶۵۶هزار دلار است که بین بازیکنان، مربیان و کادر فنی تیم تقسیم می‌شود. علاوه‌بر جایزه قهرمانی، جوایز دیگری نیز در پایان لیگ داده می‌شوند که عبارت‌اند از: جایزه با‌ارزش‌ترین بازیکنان سال NBA، جایزه مربی سال، جایزه بازیکن تازه‌وارد سال، جایزه بهترین مدافع سال، جایزه مدیر اجرایی سال، جایزه جوانمردانه و.

نحوه برگزاری مسابقات
تیم‌های لیگ NBA به ۲ کنفرانس شرق و غرب تقسیم شده‌اند. بازی‌های NBA هر سال در ماه نوامبر آغاز می‌شوند و تا اواسط آوریل ادامه دارند. در اواخر آوریل بعد از ۸۲ بازی فصل بین تمام تیم‌های لیگ، تیم‌ها بر اساس نتایج در هر کنفرانس رده‌بندی می‌شوند. سپس ۸ تیم برتر کنفرانس شرق و ۸ تیم برتر کنفرانس غرب به‌صورت حذفی با هم رقابت می‌کنند (هر تیم با تیم‌های کنفرانس خود)، صعود تیم‌ها براساس ۴ برد در ۷ بازی است که به این مرحله پلی‌آف گفته می‌شود که تا آخر ماه می، ادامه دارد. قهرمان هر کنفرانس که مشخص شد، ۲ تیم در فینال (۴ برد در ۷ بازی) با هم رقابت می‌کنند و درنهایت قهرمان NBA می‌شود. مسابقه بین منتخب کنفرانس غرب و منتخب کنفرانس شرق در ماه فوریه برگزار می‌شود که به آن «استار» می‌گویند.

حقایق جالب درباره NBA
شکیل اونیل، یکی از بهترین بازیکنان NBA که ۴ بار در NBA و ۱۵ بار در مسابقات آن استار قهرمان شده است، تنها ۲۲ بار پرتاب سه‌امتیازی داشته که یک‌بار موفقیت‌آمیز بوده است.

کوبی برایانت زمانی که اولین قرارداد خود را امضا کرد، زیر ۱۸سال بود و طبق قوانین، والدین برایانت به جای او قرارداد امضا کردند.

لبرون جیمز، یکی از ستارگان NBA، که با دست راست خود توپ را پرتاب می‌کند و بازیکنی راست‌دست به‌شمار می‌رود، درواقع چپ‌دست است. جیمز با دست چپ خود غذا می‌خورد و می‌نویسد. او درباره این موضوع گفته است به‌دلیل اینکه مایکل جردن و تیم هاردوی، الگو‌های او در کودکی بودند، او سعی کرد با دست راست توپ را پرتاب کند.

۶۰درصد از بازیکنان NBA، پنج سال بعد از بازنشستگی ورشکست می‌شوند. آمار‌ها نشان داده است که ۶۰درصد از بازیکنان NBA به دلیل اینکه از درآمد خود درراستای داشتن زندگی لوکس استفاده می‌کنند و سرمایه‌گذاری ندارند، ورشکست می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->