نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
رئیس خاص

احمد سلطانی کیست؟

  • کد خبر: ۱۵۵۴۹
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
احمد سلطانی کیست؟
حجت‌الاسلام احمد سلطانی حالا با رأی اعضای مجمع این رشته خاص و تا حدی لاکچری تنها رئیس روحانی یک هیئت ورزشی در خراسان رضوی و شاید هم ایران شده است.
نادر نوروزی - هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس در حالی روز گذشته با انتخاب رئیس جدید از برزخ یک سال بلاتکلیفی خود خارج شد که سکان‌دار جدید آن بدون تردید فردی خاص است. حجت‌الاسلام احمد سلطانی حالا با رأی اعضای مجمع این رشته خاص و تا حدی لاکچری تنها رئیس روحانی یک هیئت ورزشی در خراسان رضوی و شاید هم ایران شده است. این همه در حالی است که رئیس خاص و جدید این هیئت -برخلاف آنچه تصور می‌شود- از دنیای این رشته جدا نیست و آن‌طور که گفته می‌شود سابقه خوبی هم در این رشته نوپا دارد.

رأی مجمع به سلطانی
پس از یک سال بلاتکلیفی در مجموعه بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی که پس از برکنار شدن رئیس قبلی آن و جابه‌جایی ۲ سرپرست دچار بحران شده بود، بالاخره دیروز تکلیف این رشته ورزشی مشخص شد، جایی که در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حضور اسکندری، رئیس فدراسیون، فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، و نمایندگان ورزشکاران، مربیان، داوران و شهرستان‌ها، حمزه حکیم‌پور، احمد سلطانی و مجتبی علی‌نژاد برنامه‌های خود را برای اعضای مجمع شرح دادند. در این مجمع که ۱۶ عضو از ۱۷ عضو مجمع انتخابی حاضر بودند، حکیم‌پور که پیش از این به عنوان سرپرست این هیئت فعال بود، به عنوان اولین نامزد، برنامه‌های خود را اعلام کرد. بعد از او احمد سلطانی و سپس حکیم پور به مدت ۱۲ دقیقه برای حاضران صحبت کردند، اما مجتبی علی‌نژاد، سومین نامزد حاضر در مجمع، به نفع احمد سلطانی انصراف داد. در نهایت، رأی گیری انجام شد. سلطانی موفق شد با کسب ۱۰ رأی رئیس جدید این هیئت شود. در این رأی‌گیری حکیم‌پور هم ۶ رأی به دست آورد.

شائبه‌های بحث‌برانگیز
این هیئت حواشی بسیاری را پیش از برگزاری جلسه دیروز پشت سر گذاشته بود و این حواشی همچنان در زمان برگزاری مجمع ادامه داشت. در حالی که تمامی اعضای مجمع و حتی نامزد‌ها رأس ساعت اعلام‌شده در سالن حاضر بودند، رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان و معاون ورزشی با یک ساعت تأخیر در سالن حاضر شدند. سایر اعضا هم در طول این مدت در مقابل سالن برگزاری مجمع با هرکدام از نامزد‌ها مشغول بحث و صحبت بودند. اما از نکات درخور تأمل این مجمع یک حکم انتصاب بحث‌برانگیز بود که برای ۲ نفر هم‌زمان در یک روز صادر شده بود تا فرد مورد نظر به عنوان رئیس شهرستان سبزوار در مجمع برای رأی دادن حاضر شود. جالب این است که این موضوع توسط بازرس مجامع وزارت ورزش و جوانان در مجمع بیان شد و حتی گفته شد موارد مشابه دیگری هم طبق صحبت‌های او وجود داشته است! همچنین ابهاماتی در خصوص مدرک تحصیلی سلطانی وجود داشت که در توضیحاتش گفت مدرک حوزوی او در دانشگاه معادل‌سازی شده و مورد تأیید وزارت علوم است. از نکات دیگر برگزاری این مجمع حضور پورتقی به عنوان معاون ورزشی و مجری برگزاری مجمع بود که چند روز است در این پست حضور پیدا کرده است و این اولین تجربه او بود.

احمد سلطانی کیست؟
حضور یک روحانی در رأس هیئت‌های ورزشی و در رشته بولینگ و بیلیارد از موضوعاتی است که مورد توجه جامعه ورزش و کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. احمد سلطانی، سکان‌دار هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس در خراسان رضوی، پیش از این به عنوان ورزشکار و فردی که گفته می‌شود عضو تیم ملی بولینگ بوده است و -به گفته خودش- یک مقام ششمی جهان هم دارد معرفی شده بود و حالا به عرصه مدیریت این رشته ورزشی ورود پیدا کرده است. سلطانی متولد شهر پاسارگاد در استان فارس است و درسال ۱۳۷۴ در حالی که ۱۳ سال داشته به توصیه یکی از روحانیون برای تحصیلات حوزوی به شهر مشهد سفر می‌کند و از آن پس در مشهد مشغول به فعالیت می‌شود. او در زمان حضورش در مشهد در کلاس‌های درس مختلف حضور پیدا می‌کند و در در بخش‌های فرهنگی نهاد‌هایی مانند شهرداری فعالیتش را آغاز می‌کند. اما زمانی که فعالیتش را در یکی از مراکز تفریحی مشهد به عنوان مسئول فرهنگی آغاز می‌کند به بولینگ علاقه پیدا می‌کند و در مسابقات سال ۹۴ با کسب مقام نایب‌قهرمانی استان به تیم ملی هم می‌رسد.

سلطانی: فضای باشگاه‌ها باید سالم‌سازی شوند
احمد سلطانی بعد از انتخاب به عنوان رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: در دوره سرپرستی خیلی از فعالیت‌ها و اقدامات غیرفعال و همچنین برخی از ورزشکاران و مربیان از هیئت دور شدند. باید برای جذب دوباره علاقه‌مندان به این رشته تلاش کنیم. همچنین اختلافاتی با فدراسیون وجود داشت که به برگزاری برنامه‌ها ضربه زد. وی افزود: گاهی اوقات از رشته بولینگ و بیلیارد و فضای باشگاه‌های این رشته مطالبی در جامعه نقل می‌شود که منطبق بر واقعیت نیست. ما باید به این حوزه مانند سایر ورزش‌ها نگاه کنیم. البته در همین راستا باید فضای حاکم بر این رشته هم سالم‌سازی شود. سلطانی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌هایی هم در حوزه بانوان انجام شود و فعالیت‌ها در این بخش هم جریان داشته باشد. من به این رشته علاقه‌مند بودم و به خواست جمعی از فعالان این رشته برای مدیریت در هیئت وارد شدم. حالا هم به کمک تمامی اهالی فعال در بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی نیاز دارم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->