صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، در نوروز امسال حدود ۱۰ میلیون زائر به مشهد سفر خواهند کرد.

سیدجواد موسوی با اعلام این خبر به شهرآرانیوز گفت: دبیرخانه ستاد خدمات سفر از آبان ماه کارش را شروع کرده، ۸۵ مصوبه به تصویب رسیده و دارای ۱۴ کمیته در استان است. به‌دلیل رسم سنتی خراسانی‌ها به‌نام «چراغ برات»، ما از ۱۳ اسفند تا ۱۵ فروردین آمادگی پذیرش مهمانان را داریم.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، در نوروز امسال حدود ۱۰ میلیون زائر به مشهد خواهند آمد. ظرفیت اقامتگاه‌های استان بیش از ۷۰۰ هزار نفرشب خواب است که در ۴ دوره زمانی متناوب پیش‌بینی شده است و آماده خدمات‌رسانی به زائران هستیم.

موسوی درباره نرخ هتل‌ها بیان کرد: نرخ هتل‌ها در نوروز تغییری نخواهد کرد و نرخ در سامانه مربوط ثبت شده است و شکایات زائران دراین‌باره نیز پیگیری می‌شود. حدود ۱۶۰ ناظر و بازرس در این ایام در استان مشغول هستند و با کمک جوامع صنفی پاسخگوی همه شکایات خواهیم بود.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: در این ایام برنامه‌های فرهنگی مانند نمایشگاه‌هایی در سطح شهر، بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی‌های شهر و ایستگاه‌های استقبال از زائران ترتیب داده شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.