اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

عضو شورای اسلامی شهر مشهد: اسکان رایگان، ماندگاری زائران در مشهد را افزایش داده است

  • کد خبر: ۱۰۳۱۰۰
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
عضو شورای اسلامی شهر مشهد: اسکان رایگان، ماندگاری زائران در مشهد را افزایش داده است
مجید دبیریان، عضو شورای اسلامی شهر مشهد و رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد، درباره اقدامات مدیریت شهری مشهد برای پذیرایی زائران گفت: هزینه‌های اسکان یکی از اقداماتی است که در ماندگاری زائران تاثیرگذار است. تامین اسکان رایگان برای مسافران توسط شهرداری و سایر نهاد‌ها ماندگاری زائران را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هزینه‌های اسکان یکی از اقداماتی است که در ماندگاری زائران تاثیرگذار است. تامین اسکان رایگان برای مسافران توسط شهرداری و سایر نهاد‌ها ماندگاری زائران را افزایش می‌دهد.

مجید دبیریان در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که شهرداری امسال وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و به آن نمره قبولی می‌دهیم، آماده‌سازی مشهد‌الرضا پیش از ورود زائران به مشهد است. شاهد آن بودیم که به معنای واقعی یک خانه‌تکانی در شهر انجام شد.

وی گفت: زیباسازی بصری، شهرآرایی و رنگ‌آمیزی جداول و نرده‌ها و هر آن چیزی که در شهر نیاز به اصلاح و نوسازی داشت به نحو احسن انجام شد. همچنین اتفاق خوبی که در این راستا انجام شد، نصب المان‌های تعاملی بود که برای استفاده زائران و مجاورین قرار گرفته بود که شهرداری در این حوزه نیز نمره قبولی دریافت می‌کند.

عضو شورای شهر مشهد در خصوص وضعیت ماندگاری زائر در نوروز ۱۴۰۱ تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در ماندگاری زائر تاثیر دارد، هزینه تمام‌شده برای زوار است. متاسفانه هزیه اسکان در مشهد بالاست و در ایام پیک حضور مسافران، خیلی از واحد‌های اقامتی هزینه‌ای خارج از عرف دریافت می‌کنند. این موضوع یک عامل اثرگذار در کاهش ماندگاری زائر در مشهد است.

دبیریان خاطرنشان کرد: اگر مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی مانند اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، آستان قدس، استانداری، فرمانداری و تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند در این حوزه کمک کنند در حوزه هزینه اسکان برنامه‌ریزی داشته باشند، می‌توان ماندگاری زائر در مشهد را افزایش داد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که توسط شهرداری و سایر نهاد‌ها رخ داده است، تجهیز حسینیه‌ها، مدارس و سالن‌های ورزشی مدیریت بحران است که به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد. اسکان رایگان برای زائران می‌تواند عاملی برای ماندگاری مسافر باشد. اگر در این حوزه برای اسکان ارزان‌قیمت زائر برنامه‌ریزی کنیم، می‌توان ماندگاری زائر را افزایش داد تا علاوه بر استفاده معنوی زائران، شهر مشهد از ماندگاری بیشتر آنان منتفع شود.

عضو شورای شهر مشهد در خصوص وضعیت حمل و نقل در مشهد افزود: متاسفانه حلقه مرکزی شهر در برخی ساعات سال قفل می‌شود و حمل‌ونقل با خودرو‌های شخصی خیلی کند انجام می‌شود. آن چیزی که در توان مدیریت شهری است، تسریع در عملیات راه‌اندازی خط ۳ قطار شهری است تا زائرانی که بدون وسیله به مشهد مشرف می‌شوند امکان آن را داشته باشند با کمترین هزینه به حرم رضوی تردد داشته باشند.

دبیریان اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها خط ۳ قطار شهری از پایانه مسافربری تا میدان شهدا تا پایان ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد. راه‌اندازی خط ۳ قطار شهری موجب می‎‌شود زائرانی که در نقاط دورتر و مرکزیت شهر اسکان دارند تردد راحت‌تری به حرم رضوی داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->