افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

شهردار مشهد: هزینه‌های تمام شده شهر را کنترل کنید | اولویت مدیریت شهری با اتمام پروژه‌های نیمه تمام است

  • کد خبر: ۱۰۰۱۴۵
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
شهردار مشهد: هزینه‌های تمام شده شهر را کنترل کنید | اولویت مدیریت شهری با اتمام پروژه‌های نیمه تمام است
شهردار مشهد گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حتی با وجود انتقاد‌هایی که به آن داریم، به‌دلیل پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی، در اولویت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان عمران و مشاوران شهرداری، اظهار کرد: یکی از بهترین عبادت‌ها، خدمت به مردم است ما نیز در آستانه حضور زائرین امام هشتم (ع) هستیم و باید کمر خدمت را ببندیم و بیشتر از قبل تلاش کنیم تا بتوانیم خادمین خوبی برای زائرین و مجاورین آقا باشیم.

وی افزود: از مجموعه تلاش‌های همکاران در معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و سایر معاونت‌ها تقدیر می‌کنم. با حضور آقای منبتی نظم خاصی در این سازمان ایجاد شده و پروژه‌های نیمه‌تمام موجود دارای اولویت‌بندی شده است.

شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه پروژه‌هایی که در سال جاری به اتمام می‌رسند دارای اولویت هستند، بیان کرد: پروژه‌هایی که دارای نقص بوده نیز حذف شده است. در سال ۱۴۰۱ نیز با قدرت بیشتری مسائل عمرانی ادامه پیدا خواهد کرد، علاوه بر این مطالعات برای پروژه‌های جدید نیز آغاز شده است. در حوزه حمل‌ونقل؛ سه پروژه مهم در سال ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی می‌شود که هدیه ما به شهروندان خواهد بود. در دوره جدید مسلما شیب فعالیت‌ها به سمت مناطق کمترخوردار، تندتر خواهد شد.

ارجائی ضمن تشکر از زحمات آقای حجازی خاطرنشان کرد: در حوزه عمران چند نکته اهمیت دارد؛ اولین نکته تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، یک پروژه علیرغم انتقاد‌هایی که نسبت به آن وجود دارد در گذشته آغاز شده است و باوجود اولویت نداشتن، ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی مثل جلوخان پایانه امام رضا (ع) واقعا ضرورتی نداشتند و دارای نقص است، اضافه کرد: روزی که مدیریت شهری را تحویل گرفتیم، این پروژه با حجم بالایی از خاکبرداری بود، سعی کردیم طرح را اصلاح کنیم، اما با همه این شرایط از همکاران خواستم تا هرطور شده این پروژه پیش از عید به اتمام برسد.

شهردار مشهد ضمن ابراز نگرانی برای برای کاهش دسترسی به ساختمان پایانه‌های مسافربری از مدیران خواست تا علیرغم اینکه این پروژه دارای پیمانکار است، مثل پروژه خلیج‌فارس به آن کمک شود.

ارجائی در ادامه از نمایندگان مشهد و شیراز برای تصویب تبصره‌های الحاقی تشکر کرد و گفت: با این تبصره‌ها، دست مدیران بسیار باز شده است و حال می‌توانم از آقای منبتی درخواست کنم تا شرکت‌های متعددی به سازمان عمران اضافه و کار پیمانکاری انجام شود.

وی ضمن اشاره به ابزارآلات و مهندسین متخصص بیان کرد: شهرداری مشهد نباید با این هم امکانات، ۲۰ پروژه داشته باشد. ما نباید با داشتن معادن مختلف، با هزینه تمام شده بالاتر خرید کنیم. این مساله قابل قبول نیست، شما باید از همه ظرفیت‌های شهرداری استفاده کنید.

شهردار مشهد ادامه داد: بسیاری از کار‌های مطالعاتی توسط کارکنان شهرداری قابل انجام است. بدنه کارشناسی شهرداری بسیار قوی است و می‌توان مطالعات زیادی را به آنان واگذار کرد.

ارجائی افزود: سلامت و هزینه تمام شده برای ما بسیار حائز اهمیت است. باید هزینه تمام شده را کنترل کرد تا تعداد بیشتری پروژه اجرا کنیم، زیرا این پول متعلق به مردم است و نباید بدون برنامه و صرفه‌جویی هزینه کنیم.

وی درباره چند برنامه اساسی که در چهارچوب معاونت‌ها نمی‌گنجد، توضیح داد: این پروژه‌ها بین چند معاونت است یا برخی در شرح وظایف معاونت‌ها تعریف نمی‌شود.

شهردار مشهد درباره مشاور جدید امور ایثارگران نیز گفت: پدر بزرگوار آقای موسوی جزء مفاخر و آبروی این شهر هستند که به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند و نام ایشان امروز زینت‌بخش خیابان‌های مشهد است. فرزند ایشان نیز از همکاران ما در شهرداری مشهد است و به اینگونه همکاران می‌بالیم.

ارجائی تعداد فرزندان شهدا و ایثارگران در شهرداری را زیاد برشمرد و تصریح کرد: طی چند ماه گذشته در پی انتخاب بهترین فرد برای این سمت بودیم، زیرا خدمت کردن به‌این قشر وظیفه من و شیرین است؛ به همین دلیل خواستم به جای اداره مشاور انتخاب کنم تا دست آن بازتر باشد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->