اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

ورزش روسیه در مخمصه جنگ

  • کد خبر: ۱۰۰۷۹۵
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
ورزش روسیه در مخمصه جنگ
فدراسیون‌های ورزشی روسیه پشت‌سرهم تحریم می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چند روز پیش بود که حملات نظامی روسیه به اوکراین به‌طوررسمی آغاز شد و این موضوع بازتاب‌های زیادی را در سراسر دنیا داشته است. در‌واقع به‌جرئت می‌توان گفت که جنگ روسیه و اوکراین به مهم‌ترین خبر حال حاضر دنیا تبدیل شده و واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشته است. در‌این‌بین ورزش روسیه نیز به‌شدت بابت این جنگ متضرر شده است، تا‌جایی‌که بسیاری از فدراسیون‌های جهانی، ورزش این کشور را تحریم کرده‌اند.
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال روسیه از تمامی تورنمنت‌های فوتبالی کنار گذاشته می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: در‌پی تصمیمات ابتدایی اتخاذ‌شده توسط شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که تدابیر دیگری را هم در نظر داشت، فیفا و یوفا تصمیم گرفتند که همه تیم‌های روسی‌- چه نمایندگان ملی چه تیم‌های باشگاهی‌- تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات فیفا و یوفا تعلیق شوند. این تصمیمات توسط دفتر شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که بالاترین ارگان‌های تصمیم‌گیری در هر دو نهاد هستند، گرفته شد. فوتبال در اینجا متحد است و با مردم آسیب‌دیده در اوکراین هم‌بستگی کاملی دارد. رؤسای یوفا و فیفا امیدوارند شرایط در اوکراین به‌صورت درخورتوجه و سریعی بهبود یابد تا فوتبال مجدد محوری برای وحدت و صلح در میان مردم باشد.

مطابق قرعه‌کشی دور پلی‌آف مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، تیم ملی روسیه باید به‌مصاف تیم ملی لهستان می‌رفت و در صورت پیروزی در این بازی، مقابل برنده دیدار سوئد و جمهوری چک صف‌آرایی می‌کرد که همه این کشور‌ها اعلام کردند حاضر نیستند برابر روسیه به میدان بروند.

فدراسیون جهانی والیبال به‌طوررسمی اعلام کرد که میزبانی رقابت‌های‌۲۰۲۲ دنیا از روسیه گرفته شده است. این فدراسیون تصمیم گرفت که رقابت‌های قهرمانی مردان جهان را که قرار بود در روسیه برگزار شود، به کشور دیگری منتقل کرده و باتوجه به فشار افکار عمومی، میزبانی این مسابقات را به‌کلی از روسیه سلب کند.

پیش‌از‌این فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده بود که دیگر روسیه میزبان رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ نخواهد بود. در چند روز گذشته بزرگان والیبال جهان به حمایت از اوکراین پرداختند و بسیاری از کشور‌ها مانند لهستان و فرانسه فدراسیون جهانی را تهدید کرده که در صورت میزبانی روسیه، در هیچ رقابتی شرکت نمی‌کنند. همچنین بازیکنان سرشناسی مانند ایوان زایتسف ستاره والیبال ایتالیا و اروین انگاپت ستاره تیم ملی فرانسه، به حمایت از مردم اوکراین پرداختند.

همچنین فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد قاطعانه حملات بی‌رحمانه به مردم بی‌گناه اوکراین را که برخلاف چشم‌انداز WT مبنی‌بر «صلح ارزشمندتر از پیروزی» و ارزش‌های جهانی تکواندو مبنی بر احترام و سعه‌صدر است، محکوم می‌کند. در بخش دیگری از این واکنش اشاره شده است: در‌این‌رابطه WT کمربند مشکی دان‌۹ اهدایی به ولادیمیر پوتین را که در نوامبر۲۰۱۳ به او داده است، پس گرفت. همچنین در هم‌بستگی با کمیته بین‌المللی المپیک، پرچم و سرود ملی روسیه و بلاروس در رویداد‌های جهانی تکواندو نصب نشده و پخش نخواهد شد، ضمن اینکه فدراسیون جهانی تکواندو و اتحادیه تکواندو اروپا هیچ رویدادی را در روسیه و بلاروس برگزار نمی‌کند و به رسمیت نخواهد شناخت.

اما تحریم‌های ورزشی روسیه به این موارد محدود نمی‌شود و چند فدراسیون جهانی دیگر از‌جمله راگبی نیز وارد عمل شده‌اند. فدراسیون جهانی راگبی، فدراسیون‌های روسیه و بلاروس را تا اطلاع ثانوی از انجام همه فعالیت‌های بین‌المللی و فرامرزی منع کرده است. علاوه‌بر‌این، فدراسیون راگبی روسیه از عضویت جهانی به حالت تعلیق در‌آمد. در بیانیه فدراسیون راگبی که دیروز منتشر شده است، مجدد «حمله تهاجمی روسیه به اوکراین و تسهیل این اقدام از‌سوی بلاروس» محکوم شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: خانواده جهانی راگبی در هم‌بستگی با همه کسانی که تحت‌تأثیر این رویداد‌های عمیقا ناراحت‌کننده قرار گرفته‌اند، متحد شده و به جامعه جهانی در فراخوان برای بازگرداندن صلح می‌پیوندد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->