آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

به نام حسین ماهینی به کام آقای کلاهبردار

  • کد خبر: ۱۰۱۳۷۷
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
به نام حسین ماهینی به کام آقای کلاهبردار
چندی پیش ۱۳ جوان با همین سبک کلاهبرداری دستگیر شده بودند. این افراد که خودشان را ادمین پیج‌ها و کانال‌های میلیونی سلبریتی‌ها جا زده بودند؛ به فروشندگان بزرگ وعده تبلیغ در این پیج‌ها را داده بودند و پس از دریافت مبالغی شایان توجه از دسترس خارج می‌شدند.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها دیگر کلاهبرداری برایمان واژه غریب و ناملموسی نیست. همین که تلویزیون را روی شبکه اخبار تنظیم کنیم، یا در خیابان نگاهمان از روی دکه روزنامه فروشی‌ها عبور کند، روبه رو می‌شویم با انبوهی از اخبار، خبر‌هایی که لپ کلامشان کلاهبرداری‌های ریز و درشت آدم‌های مختلف است. کافی است که گوشی به دست بگیرید و وارد یکی از رسانه‌های رنگارنگ مجازی شوید، با یکی دو اسکرول ناقابل با مواردی رو به رو می‌شوید که حس اعتماد آدمیزاد را نسبت به هرکس و هر چیز سست خواهد کرد.

چند روز پیش خبری در اینستاگرام واکنش برانگیز شد. شخصی که خودش را به جای «حسین ماهینی» جا زده و با استفاده از شهرت این بازیکن پرسپولیسی سه میلیارد تومان کلاهبرداری کرد. این شخص با نشان دادن برخی اسناد جعلی و از پیش مهیا شده به افراد سرمایه دار، خودش را موجه جلوه داده و به سادگی از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

قسمت عجیب داستان این کلاهبرداری جایی پر رنگ‌تر می‌شود که افراد قربانی، جوانانی بی تجربه نیستند و هر کدام آن‌ها افراد سرد و گرم چشیده هستند. این یعنی هرکسی می‌تواند هدف این افراد قرار بگیرد. کلاهبرداری با سوءاستفاده از عنوان افراد معروف و شناخته شده اتفاق جدیدی نیست و بار‌ها شاهد وقوع چنین جرایمی بوده ایم.

چندی پیش ۱۳ جوان با همین سبک کلاهبرداری دستگیر شده بودند. این افراد که خودشان را ادمین پیج‌ها و کانال‌های میلیونی سلبریتی‌ها جا زده بودند؛ به فروشندگان بزرگ وعده تبلیغ در این پیج‌ها را داده بودند و پس از دریافت مبالغی شایان توجه از دسترس خارج می‌شدند.

از سوی دیگر اتفاقات دیگری را هم داریم که خود سلبریتی‌ها در دام این کلاهبرداران افتاده و باعث و بانی کلاهبرداری‌هایی بزرگ‌تر شده اند. سال ۱۳۹۹ وقتی خبر آتش سوزی رشته کوه زاگرس در رسانه‌ها منتشر شد؛ گروهی با سوءاستفاده از این موقعیت بنر‌هایی را منتشر کردند که طبق آن ادعا شده بود، برای نجات حیوانات کوه‌های زاگرس از چنگال آتش به فلان شماره حساب مبلغی را واریز کنید. «هانیه توسلی» که یکی از سلبریتی‌های قربانی این ماجرا بود، با استوری کردن آن بنر به این گروه خلافکار کمک شایانی کرد.

حتی در برخی موارد سلبریتی‌هایی را دیده ایم که با عنوان کمک به کودکان نیازمند و بیمار یا ارسال خدمات به شهر‌های آسیب دیده در بلایا به دریافت وجه اقدام کرده و پس از آن هیچ مدرکی دال بر انجام پروژه طرح شده خود ارائه نکرده اند؛ بنابراین بهتر است پیش از هر گونه اقدامی بیشتر تحقیق کنید. اگر با موارد حساس و با اهمیتی برخورد کردید، از پلیس، وکیل یا اشخاص حرفه ای‌تر مشورت بخواهید. در نهایت تنها بابت اسم و رسم افراد، عنان مال خویشتن را به غیر نسپارید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->