رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

آشوبگری با پوشش زنده شبکه سعودی

  • کد خبر: ۱۰۲۷۱
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
آشوبگری با پوشش زنده شبکه سعودی
وزیر امور خارجه عراق طی تماس تلفنی بابت حمله به کنسولگری ایران در نجف از ظریف عذرخواهی کرد
به گزارش شهرآرا، شامگاه چهارشنبه بود که خبری از سوی رسانه سعودی العربیه مبنی بر حمله و تعرض به کنسولگری کشورمان در نجف اعلام شد. این رسانه سعودی همچنین بخش‌هایی از این اقدام آشوب طلبانه را به صورت زنده از شبکه خود منتشر کرد. براساس گزارش رسانه ها، در جریان این حمله، ۴۷ نیروی امنیتی عراق مصدوم شدند. در این حمله که نقض آشکار مصونیت اماکن دیپلماتیک محسوب می‌شود، نیرو‌های امنیتی اعضای هیئت نمایندگی ایران را پیش از ورود مهاجمان، از صحنه خارج کردند. بر همین اساس، مقامات امنیتی استان نجف از برقراری ممنوعیت آمد و شد در شهر نجف اشرف تا اطلاع ثانوی خبر داده اند. استاندار نجف نیز فرمان تعطیلی تمام ادارات دولتی این استان در پنجشنبه گذشته را صادر کرد. سخن گوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اقدام و ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و مؤثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد. سید عباس موسوی ضمن محکومیت این اقدام و با یادآوری مسئولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها افزود: مراتب اعتراض شدید ایران رسما به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد. همچنین محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق، در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن عذرخواهی از این اقدام خراب کارانه، بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی تأکید کرد.
آن‌طور که مقامات عراقی اعلام کرده‌اند، ورود برخی از آشوبگران و «نقاب‌داران» به استان‌های نجف و کربلا باعث ایجاد هرج و مرج در این استان‌ها به‌ویژه نجف شد. به همین دلیل، تظاهرات مسالمت‌آمیز در این استان‌ها به درگیری شدید با نیرو‌های امنیتی و تعرض به برخی دفاتر، مکان‌های مذهبی و دیپلماتیک از جمله کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف سوق پیدا کرد.
پیرو این اتفاقات، آیت‌ا... سیستانی، مرجعیت عالی دینی در بیانیه‌ای، تلویحاً از عملکرد دستگاه‌های امنیتی در تعامل با تظاهرکنندگان انتقاد کرده و گفته است که به نظر می‌رسد که دستگاه‌های ذیربط در تعامل با تحولات روز‌های اخیر و جلوگیری از خونریزی، ناتوانی واضحی را به نمایش گذاشتند.
عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق نیز از قصد خود برای اعلام استعفا خبر داد. او گفت که بنا بر شرایط موجود و برای جلوگیری از خشونت ادامه‌دار و به علت ناتوانی آشکار در سامان دادن به اوضاع، از پارلمان می‌خواهد درباره تشکیل دولت تصمیم‌گیری کنند.
سید قاسم جاسمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت وگویی درباره حمله اغتشاشگران به کنسولگری ایران در نجف اظهار کرد: اغتشاشاتی که در عراق رقم می‌خورد کار مردم و دولت این کشور نیست و از جای دیگری هدایت می‌شود.
وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال تحریک عده‌ای در داخل و خارج از کشورمان علیه ایران هستند اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تنش میان عراق و ایران هستند و دائما به اختلافات قومی و مذهبی دامن می‌زنند.
احمد سالک، نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، هم در این باره تصریح کرد: مدل حمله‌ای که به کنسولگری ایران در نجف اشرف صورت گرفت یک مدل اجرایی آموزش دیده آمریکایی داعشی‌ها بود.
همچنین محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تا اطلاع بعدی و آرام شدن تنش‌های موجود درکشور عراق، این کشور آمادگی پذیرش زائران و تأمین امنیت آن‌ها را ندارد؛ بنابراین زائران سفر به عراق را تا اطلاع بعدی به تأخیر بیندازند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->