توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

آغاز عملیات ساخت و تجهیز ایستگاه‌های فاز اول خط۳ | اتصال خطوط قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی کلید خورد

  • کد خبر: ۱۰۳۳۶۱
  • ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
آغاز عملیات ساخت و تجهیز ایستگاه‌های فاز اول خط۳ | اتصال خطوط قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی کلید خورد
عملیات ساخت و تجهیز ایستگاه‌های فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عملیات اجرای سازه، معماری و تجهیزات فاز اول خط۳ قطارشهری مشهد برای اتصال خطوط قطار شهری به حرم مطهر، پایانه مسافربری امام رضا (ع)، فرودگاه و راه‌آهن طی مراسمی با حضور وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

بر این اساس عملیات اجرایی سازه و معماری و تجهیز ۷ ایستگاه از جمله میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) در ۶ کیلومتر از فاز اول خط سه قطار شهری مشهد حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) آغاز شد.

با اجرای این ایستگاه‌ها و بهره‌برداری از فاز اول خط سه؛ خطوط یک، دو و سه قطار شهری مشهد به حرم مطهر، فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا(ع) متصل خواهد شد.

"احمد وحیدی" در مراسم آغاز عملیات سازه و معماری فاز یک خط سه قطار شهری که با حضور نمایندگان مجلس، شهردار مشهد، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: افتخار ما این است که به زائرین و مجاورین این حرم مقدس خدمت کنیم، انتظار امام رضا(ع) این است که زائران و مجاوران به راحتی و سهولت خود را به حرم مقدس برسانند و این موضوع کفایت می‌کند تا از هیچ تلاشی برای بهبود زندگی در این شهر مقدس فروگذار نکنیم.

وی افزود: حمل‌ونقل یکی از ارکان زندگی روزمره و نیاز ضروری مردم است و در این میان قطارشهری یکی از نیازهای روز است و باید آن را تقویت کنیم، منابع مالی در قالب اوراق مشارکت در سامانه تامین شده که در سال 1400 حداقل هزار میلیارد تامین شده و در سال جاری نیز ۶۰۰ مبلیارد تامین خواهد شد که ممکن است کفایت نکند و باید منابع را توسعه دهیم تا خط سه قطار شهری با سرعت بیشتری دنبال شود، طبیعتا اتصال مبادی ورودی شهر در بهبود کیفی خدمات موثر است بنابراین می‌طلبد با سرعت بیشتری کار را دنبال کنیم.

وزیر کشور ضمن تشکر از شهرداری مشهد، استانداری، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر، بیان کرد: هرکاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی عبادت است اما در مشهد فضیلت بیشتری دارد زیرا مشهد الگو قدرت معنوی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، کانون قدرت و مکتب اهل بیت است، مسایل شهر مشهد با دیگر شهرها تفاوت دارد و موضع ما نسبت به مشهد ویژه است، کشورهای همجوار ما ایران را با خراسان می‌شناسند زیرا دارای ارزش‌های معنوی، فرهنگی، تمدنی و تاریخی است.

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس در حاشیه آغاز این عملیات در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: درخواست شهرداری مشهد از دولت دریافت ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این فاز از مترو مشهد است که اگر دولت محترم کمک کنند این آمادگی را داریم تا در فاز بعدی قسمت غربی شهر مشهد مقدس یعنی قاسم آباد را هم به هسته مرکزی میدان شهدا متصل کنیم. البته تامین مالی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای فاز ۲ خط۳ قطارشهری مشهد نیز از عهده شهرداری به تنهایی بر نمی‌آید و دولت باید در این زمینه کمک قابل توجهی بکند.

 
گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->