رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

واشنگتن: پس از ترور سلیمانی حملات به نیروهای آمریکایی چهار برابر شده است

  • کد خبر: ۱۰۳۴۹۲
  • ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
واشنگتن: پس از ترور سلیمانی حملات به نیروهای آمریکایی چهار برابر شده است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شامگاه پنجشنبه خود گفت که پس از خروج از برجام، تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و ترور سردار سلیمانی ، حملات به نیروهای آمریکایی چهار برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و همچنین پس از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و ترور «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود پرداخته و حملات به تاسیسات و شرکای آمریکا در منطقه به طور قابل ملاحظه‌ای بدتر شده است.

وی که در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه صحبت می‌کرد، گفت: «از سال 2012-2018 حملات چشمگیری به نیروهای آمریکایی و تاسیسات دیپلماتیک آمریکا در عراق وجود نداشت. این موضوع در سال 2018 تغییر کرد و بین سال 2019 و 2020، تعداد حملات توسط گروه‌های تحت حمایت ایران تا 400 درصد افزایش یافته که این پس از خروج از برجام و قرار دادن سپاه در لیست تحریم‌ها و کشتن سلیمانی روی داده است».

پرایس اضافه کرد: «تلاش برای سرکوب نیروهای تحت حمایت ایران بر اساس راهبردی که به ارث بردیم، کارساز نبود».

وی ادامه داد: «ما می‌خواهیم شاهد این باشیم که راهبرد کارساز بوده و موثر باشد. ما همچنان اعتقاد داریم که بازگشت به برجام راهکاری مناسب است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «تعداد اندکی از موضوعات تا نهایی شدن بازگشت به توافق باقی مانده است. اکنون مسئولیت تصمیم گیری بر عهده ایران است».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود: «موضوع خارج کردن لیست اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از مجموعه تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه‌ای که آمریکایی‌ها علیه ایران اعمال کرده‌اند یکی از موضوعات جدی مذاکرات اخیر ما در وین است. وقتی می‌گوییم اشخاص حقیقی و حقوقی، در حوزه اشخاص حقوقی برخی از هولدینگ‌ها (شرکت‌های) بزرگ اقتصادی ما قرار دارند برخی از موسسات بزرگ حکومتی ما قرار دارد یکی از موضوعات مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. در موضوع سپاه پاسداران حتما آنچه برای ما مهم است این است که بایستی جایگاه و نقش سپاه و شأن قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد. ما در این رابطه پیام‌هایی را با آمریکایی‌ها تبادل کرده‌ایم. لذا این یکی از موضوعاتی است که همچنان در دستورکار ماست».

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: «ولی ما با در نظر گرفتن جمیع مسائل کشور و منافع مردم و با نگاه به رویکرد آمریکایی‌ها، بالاخره سپاه از مجموعه‌ای از اشخاص تشکیل شده و سازمانی را در خدمت به کشور و مردم تشکیل داده و وقتی می‌گوییم سپاه یعنی سردار حاج قاسم سلیمانی. هیچگاه ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم که در کنار سایر مسائل لاینحلی که همچنان با طرف آمریکایی باقی مانده، علیرغم مجوزی که مقامات عالیرتبه سپاه به ما می‌‌دهند، به طرف آمریکایی بگوییم موضوع سپاه برای ما قابل حل است و از آن عبور کنیم. حتما موضوع سپاه بخشی از مذاکرات ماست، همانطوری که سایر موضوعاتی که همچنان بین ما و آمریکایی‌ها در حال رفت و برگشت است».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز اخیرا در پیامی توییتری نوشته بود: «دور هشتم گفت‌وگوهای وین هنوز تکمیل نشده است. این گفت‌وگوها هنوز ادامه داشته اما در حالت وقفه (یا سکته) قرار گرفته است. من معتقدم زمانی که اختلافات نهایی میان ایران و آمریکا حل شد شرکت کنندگان کنونی برجام به وین باز خواهند گشت تا توافق را نهایی کنند».

منبع : فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->