به گزارش شهرآرانیوز؛ زنگ بازگشایی مدارس در سال نو را مدیرکل آموزش وپرورش و جمعی از مدیران این مجموعه به صورت نمادین در دو مدرسه شاهد ثارا... در ناحیه ۷ و آموزشگاه شاهد شهید رحیمی در ناحیه یک مشهد به صدا درآوردند. هدف از برگزاری این مراسم رسمی برای بازگشایی مدارس در سال نو، تأکید مدیران آموزش وپرورش بر حضوری بودن کلاسهای درس است. هرچند که هنوز برخی از والدین مخالف این بازگشایی هستند.
در همین زمینه سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش وپرورش، به خبرنگار ما میگوید: به طورقطع پیشبرد اهداف آموزشی با بازگشایی مدارس و آموزشهای حضوری محقق میشود. هرچند معلمان در مدت بیش از دو سال از شیوع کرونا برای آموزش مجازی دانش آموزان وقت زیادی گذاشتند و سختیهایی را متحمل شدند، اما محیط مدرسه و کلاس درس حضوری برای دانش آموزان ضرورت دارد.
وی درباره اینکه هنوز کرونا در جامعه هست و امکان ابتلای دانش آموزان هم وجود دارد، بیان میکند: تلاش این است که دستورالعملهای بهداشتی در مدارس رعایت شود. همچنین بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالا و برخی از دانش آموزان ابتدایی در برابر کرونا واکسینه شده اند.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی این موضوع را هم یادآور میشود که اگر همراهی و همکاری دانش آموزان و والدین نبود، امکان پیشبرد آموزش وجود نداشت؛ لذا باید برای ادامه مؤثر آموزش و روند تعلیم وتربیت از والدین و معلمان قدردانی کنیم و همچنین درخواست کنیم که همچنان برای ارتقای سطح تعلیم و تربیت در شرایط بازگشایی مدارس همراهی کنند.
وی درباره اینکه برخی از والدین همچنان درخواست دارند که آموزشها مجازی برگزار شود و فرزندانشان را به مدرسه نفرستند، بیان میکند: بازگشایی مدارس و لزوم برگزاری کلاسهای حضوری، از سوی وزارت آموزش وپرورش اعلام شده است. تصمیم بر این بازگشایی باتوجه به وضعیت تحصیلی دانش آموزان و شرایط جامعه در نظر گرفته شده است.
شوشتری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان، میگوید: باتوجه به نام گذاری سال جدید به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» بخشی از وظیفه ماست که به نسل آینده دانشی را انتقال بدهیم که منجر به ایجاد اشتغال شود.
به گفته وی، جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز خراسان رضوی، جمعیت عظیمی است که میتواند در پیشبرد اهداف آموزشی نقش مؤثری داشته باشد. این جمعیت را از نظر تعلیم وتربیت باید در مسیری قرار دهیم که آموزههای آنان به تحقق اهداف تولید، اشتغال آفرینی و تربیت نسلی موفق منجر شود.