استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

دختران والیبالیست مشهدی در راه سرزمین چکمه

  • کد خبر: ۱۰۴۰۵۹
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
  • ۲
دختران والیبالیست مشهدی در راه سرزمین چکمه
ملی‌پوشان جوان و نوجوان ایران در آوردگاه تدارکاتی «پوردنونه» به میدان می‌روند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ چهار دختر والیبالیست مشهدی قرار است هفته آینده راهی ایتالیا شوند و بعد از آن باید در کنار تیم‌های ملی‌شان آماده رقابت‌های قهرمانی آسیا شوند.

مشهدی‌ها در جام ۴۰ ساله ایتالیا

با دعوت فدراسیون والیبال ایتالیا، دختران والیبالیست ایران در تورنمنت کورناکیا شرکت می‌کنند. تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان دختر با هدف اردوی برون‌مرزی و برگزاری دیدار‌های تدارکاتی در رقابت‌های سال۲۰۲۲ جام کورناکیای ایتالیا حاضر می‌شوند، زیرا این تیم‌ها امسال رقابت‌های قهرمانی آسیا را در پیش دارند و نیاز است برای این میدان بزرگ آماده شوند. در ابتدا قرار بود تیم کمتر از نوزده سال ایران در این رقابت‌ها شرکت کند، اما در ادامه قرار شد تیم کمتر از هفده سال ایران نیز راهی تورنمنت ایتالیا شود.

جام کورناکیا با سابقه چهل‌ساله در برگزاری مسابقات رده سنی جهان، هرسال میزبان بازیکنان کمتر از هفده و نوزده سال والیبال دنیاست و بسیاری از مشهورترین بازیکنان فعلی این رشته ورزشی، سابقه حضور در این جام را دارند. این جام از مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی والیبال در رده‌سنی پایه اروپاست که از سال ۱۹۸۳ آغاز شده است و هرسال با حضور تیم‌هایی قدرتمند در شهر پوردنونه ایتالیا برگزار می‎شود.

سه‌دریک جوانان و نوجوانان

از بین پانزده بازیکن تیم جوانان، سه بازیکن از خراسان‌رضوی هستند. سارا بطا از بهترین پاسور‌های ایران، مبینا سادات غفاریان از سرعتی‌زن‌های تیم‌ملی با ۱۹۳ سانتی‌متر قد همراه با اسما وطن‌خواه با پیراهن تیم‌ملی جوانان به میدان می‌روند و سارینا یعقوبی با شانزده سال سن و ۱۸۵ سانتی‌متر قد در جمع بازیکنان نوجوان ملی‌پوش قرار دارند که با هدایت شعبانیان بازی خواهند کرد. خراسان‌رضوی سال‌هاست در تیم‌ملی والیبال بزرگ‌سالان نماینده‌ای ندارد. بازیکنان در اردو‌ها حضور داشته‌اند، اما بازی در میادین بین‌المللی با لباس تیم‌ملی بزرگ‌سالان رقم نخورد. در سال‌های گذشته باشگاه‌های والیبال در مشهد استعدادیابی و پرورش خوبی انجام دادند و نتیجه آن معرفی چهره‌های برتر به تیم‌های ملی رده‌های پایه بوده است و قطعا این نام‌ها را در سال‌های بعد در تیم‌های ملی بیشتر خواهیم شنید.

برنامه بازی‌های جام کروناکیا

مرحله گروهی و نخست پلی‌آف جام کروناکیای ایتالیا روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ فروردین پیگیری می‌شود و روز دوشنبه ۲۹ فروردین نیز مراحل نیمه‌نهایی و نهایی این رقابت‌ها برگزار می‌شود. بخش نوجوانان دختر کمتر از هفده سال با حضور شانزده تیم برگزار خواهد شد که تیم‌ملی والیبال نوجوانان دختر ایران با هدایت میترا شعبانیان در گروه نخست مقدماتی قرار دارد. ملی‌پوشان نوجوان ایران در دور گروهی به‌ترتیب با تیم‌های ام‌تی‌کی، پورشیا و وربانیای ایتالیا بازی خواهند کرد. در بین بازیکنان حاضر در این مسابقات، سارینا یعقوبی والیبالیست مشهدی تیم‌ملی خواهد بود.

رقابت‌های والیبال جوانان دختر کمتر از نوزده سال این جام نیز با حضور شانزده تیم برگزار خواهد شد که شاگردان پدیده بلوری‌زاده در تیم‌ملی والیبال جوانان دختر ایران در گروه چهارم مرحله مقدماتی به‌مصاف حریفانشان، نماینده آرژانتین، ایسترا مجارستان و پورشیا، می‌روند. در بخش جوانان، مبیناسادات غفاریان، سارا بطا و اسما وطن‌خواه بازیکنان مشهدی تیم‌ملی هستند که به میدان خواهند رفت.

سرمربی تیم‌ملی جوانان: فرصت خوبی برای محک بین‌المللی است

پدیده بلوری‌زاده، سرمربی تیم‌ملی والیبال جوانان دختر، در تشریح برنامه‌های دختران جوان ملی‌پوش والیبال ایران در سال ۱۴۰۱ گفت: تیم‌ملی جوانان دختر از ۶ فروردین تاکنون در اردو حضور دارد و اردوی کنونی متصل به اعزام به جام کورناکیای ایتالیاست. به‌دلیل شیوع کرونا ترجیح کادر‌های فنی هر دو رده‌سنی نوجوانان و جوانان، خارج‌نشدن بازیکنان از اردو‌ها و قرنطینه کامل بود. چون قرار است ۷۲ ساعت قبل از پرواز آزمایش کرونا انجام دهیم و این‌گونه با خیال راحت و به‌دور از مسائل و مشکلات همه‌گیری می‌توانیم راهی مسابقات شویم.

سرمربی تیم‌ملی والیبال جوانان دختر افزود: اکنون پانزده بازیکن در اردو هستند و طبق بخش‌نامه ارسالی از کشور میزبان، مجاز بودیم پانزده بازیکن را در تورنمنت کورناکیا در اختیار داشته باشیم. برای بسیاری از بچه‌ها حضور در این تورنمنت اولین تجربه مسابقه جدی و بین‌المللی است. برخی بازیکنان تیم در سوپرلیگ ایران حضور داشتند و برخی دیگر نهایت در لیگ دسته‌یک بازی کرده‌اند. بااین‌حال، سعی کردیم تیم را با میانگین قدی بالا انتخاب کنیم و بازیکنانی را مدنظر قرار دادیم که تجربه بازی‌های بیشتری در لیگ‌های ایران داشتند.

او ادامه داد: این تورنمنت فرصت بسیار خوبی برای محک‌زدن عملکرد بازیکنان در مسابقات بین‌المللی است. برای کادرفنی هم محک خوبی است تا بدانیم مسیر خوبی طی کرده‌ایم یا خیر. بعد از آن نیز مشخص خواهد شد که برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که هدف اصلی است، چه مسیری را باید طی کنیم. مسابقات والیبال قهرمانی جوانان کمتر از نوزده سال آسیا با حضور دوازده تیم از ۱۳ تیر به‌میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد. در این رقابت‌ها ایران در گروه A با تیم‌های قزاقستان و استرالیا هم‌گروه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
0
سلام شب خوش از استان خراسان رضوی رکسانا جدی ۱۷ساله تیم ملی جوانان والیبال که عازم ایتالیا هستند و رو جا انداختین ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
سلام و روز بخیر بابت خبر خانم مژده رنگیان که زدن چهار دختر مشهدی خبرشون یکم ناقص چون پنج نفرن ازمشهد که رکسانا جدی تیم ملی جوانان رو ننوشتند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->