رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها
رئیس قوه مقننه در نشستی خبری:

شورای هماهنگی سران قوا موقتی است

  • کد خبر: ۱۰۴۸۹
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
  • ۱
شورای هماهنگی سران قوا موقتی است
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا امری موقتی است و هرگز نمی‌خواهد جایگزین مجلس شود.
علی لاریجانی در نشست خبری خود و در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه مجلس پس از ۱۲ سال ریاست وی در رأس این قوه گفت: ممکن است نگاهی به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا وجود داشته باشد که این شورا امری موقتی است و رهبری خواستند برای شرایط فعلی سازوکاری در نظر گرفته شود. در آنجا مراقبیم که قانون‌گذاری نشود مگر اینکه ضرورتی وجود داشته باشد. مثلا بحران ارز باید مهار می‌شد و سازوکاری در نظر گرفته می‌شد، اما این موضوع موقت است. این شورا هرگز نمی‌خواهد جایگزین مجلس شود و نباید هم بشود.
خبرنگاری از لاریجانی پرسید با توجه به انصراف وی از نامزدی در انتخابات مجلس آینده فکر می‌کند لاریجانی امروز با لاریجانی زمان ریاست صدا و سیما از حیث عملکرد چه تفاوتی کرده است. وی در پاسخ به این سؤال اظهار کرد: این سؤال بیشتر رمانتیک است که من به آن وارد نیستم. به هر حال، انسان در مسیر کار‌های سیاسی پیشرفت می‌کند. من هم ۱۲ سال در خدمت نمایندگان بودم و از نظرات آن‌ها استفاده کردم. در سطوحی مشکلات کشور دیده شد؛ لذا اگر طبق نظر ملاصدرا بیندیشیم، انسان‌ها تغییر می‌کنند و چیز عجیبی
نیست.
رئیس مجلس در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت درخواست علما آیا ممکن است نظرش درباره نامزدی در انتخابات مجلس تغییر کند گفت: حقیقت این است که در مجلس دهم هم نظر من این بود که ورود نکنم. حالا ۱۲ سال است توفیق نمایندگی مردم قم در مجلس را دارم. آن زمان هم بزرگان و آقایان تماس گرفتند و نظراتی داشتند و به نحوی شد که من را قانع کنند در دوره دهم هم حضور پیدا کنم. این بار هم برخی از بزرگان نامه نوشتند یا شفاهی صحبت کردند و تلاش کردند من را قانع کنند، اما ۱۲ سال برای حضور در یک عرصه کافی است. این یک تصمیم لحظه‌ای نیست و روی آن فکر کرده‌ام.
وی با بیان اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برنامه‌ای ندارد افزود: البته هر وظیفه‌ای به دوشمان باشد انجام می‌دهیم همان‌طور که در ۴۰سال گذشته بر اساس عقیده‌مان کار کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح سهمیه‌بندی بنزین مطلع بوده است یادآور شد: روز پنجشنبه با آقای رحمانی حرف زدم. روز سه‌شنبه هم در جلسه غیرعلنی به نمایندگان گفتم چیزی شبیه طرح آقای مصری در روز‌های آینده در حال اجراست. ضمن اینکه دولت طبق قانون هدفمندی می‌توانست این کار را انجام دهد، ولی به خاطر شرایط، آمد و مشورت کرد، اما این پیشنهاد مربوط به دولت بود.
رئیس مجلس اضافه کرد: آن قسمتی که سران تصمیم گرفتند این بود که همه منابع را به مردم بدهند، اما در روند اجرا اقناع عمومی لازم بود و الان هم هست. چه کسی باید این کار را بکند؟ طبیعتا رسانه‌ها باید این کار را انجام دهند. البته شنیدم ستادی که در وزارت کشور تشکیل شده بود بخش رسانه‌ای هم داشت. به هر حال، اگر نقصی بوده است باید برطرف شود.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قرار است به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شود گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا هرگز نمی خواهد جایگزین مجلس شود و نباید هم بشود. ما حرف لاریجانی را قبول کنیم یا دم خروس پیغام های محرمانه برای دور زدن مجلس را قبول کنیم. بعضی ها مردم را ... فرض کرده اند!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->