آغاز سومین نمایشگاه هنرهای تجسمی پیشکسوتان + زمان و مکان رامبد جوان با یک برنامه جدید به دنیای استندآپ کمدی بازگشت کارگردان «محکوم»: ساخت سریال دادگاهی سخت و پرجزئیات است کارگردان «چهار انگشت»، با «ناپلئون در باغ زردآلو» به سینما می‌آید علی مصفا در فیلم جدیدش، زندگی خود را روایت می‌کند ۹ فیلم‌نامه پروانه ساخت گرفت+ جزئیات چرا در دوران طلایی فیلم‌های وحشتناک قرار گرفتیم؟ مستند «شگرد» در راه اسپانیا مردی که عشق به هنر را به ارث گذاشت | به یاد فتحعلی واشقانی فراهانی، نخستین آموزگار انجمن خوشنویسان انتشار فراخوان بیستمین جشنواره تئاتر مقاومت + جزئیات ویژه‌برنامه‌های رادیو به‌مناسبت دهه فاطمیه ۱۴۰۴ پخش برنامه اینترنتی «هزارتو» با اجرای محمد دلاوری تئاتر خراسان رضوی در مسیر رشد یا تکرار؟ ارزیابی داوران سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی «رضوان» از آثار صحنه‌ای و خیابانی «نوید پورفرج»، بازیگر نقش رحیم نجار سریال «بامداد خمار» را بیشتر بشناسید
سرخط خبرها

معاون پارلمانی رئیس جمهور: عطار، دومین نقطه روشن عرفان اسلامی است

  • کد خبر: ۱۰۴۹۸۹
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
معاون پارلمانی رئیس جمهور: عطار، دومین نقطه روشن عرفان اسلامی است
معاون پارلمانی رئیس جمهور به مناسبت روز بزرگداشت عطار در نیشابور حاضر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار در آرامگاه عطار نیشابوری اظهار کرد: هر چه درباره مشاهیر سخن گفته شود کم و زبان قاصر است. این‌که مولانا از عطار به بزرگی یاد می‌کند، نشان دهنده جایگاه بلند عطار است.

وی افزود: در متون ادبی و دیگر متون این مطلب بارها و بارها تکرار شده  که اگر ۳ نقطه رفیع در عرفان اسلامی وجود داشته باشد اولی سنایی، دومی عطار و بعد هم مولاناست. از این رو مولانا می‌گوید: هفت شهر عشق را عطار گشت/ ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

حسینی خاطرنشان کرد: تسلط عطار به ضامین قرآنی، تفسیر، کلام، حدیث، فقه و دیگر علوم مثل طب و نجوم سبب شد تا زیبایی کلام و جاذبه زیبایی سخن او با یک مضمون و محتوای عالی گره خورده و جاودانه بماند.

وی افزود: عطار حکایت‌ها را با زبانی شیوا و ساده از زبان پرندگان در منطق‌الطیر گفته است. هنرمندان باید این حکایت‌ها را به صورت فیلم، پویا نمایی، مستند و سریال کار کرده و در اختیار نسل جوان قرار دهند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عرفان و معنویت فقط محدود به مرزهای ایران نیست و این‌که شرق‌شناسان غیر ایرانی درباره عطار مطالعه کرده و مطلب نوشتند به دلیل همین محتوای بلندی است که در ابیات و اشعار عطار وجود دارد. خلاصه حرف این که عطار انسانی است که گرفتار نفس اماره به سوء است و اگر این انسان اوج بگیرد و تعالی پیدا کند تا از وابستگی و تعلقات رها شود، در نهایت به نفس مطمئنه خواهد رسید و رستگار می‌شود. این همان مقصود و هدف عطار بود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->