هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی
سرخط خبرها

چگونه عطر متناسب با شخصیت خود را انتخاب کنید؟

  • کد خبر: ۱۰۵۲۲۶
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
چگونه عطر متناسب با شخصیت خود را انتخاب کنید؟
سلیقه و عادت‌ها و حتی نوع آب‌وهوای محل زندگی شما در انتخاب عطر ایده‌آل نقش دارند. یک سری از نکات هست که می‌توانند شما را در انتخاب بهترین عطر از یک فروشگاه عطر و ادکلن کمک کنند و ما آن‌ها را با شما درمیان می‌گذاریم.

به گزارش شهرآرانیوز، برای انتخاب عطری که مناسب شخصیت‌تان هست به نکات زیر توجه کنید.

در گام اول خیلی مهم است که انواع مختلف عطر را بشناسیم. می‌توان عطر‌ها را بر اساس گروه رایحه و یا زیرگروه‌شان دسته‌بندی کرد که اصلی‌ترین آن‌ها در عطر‌های زنانه شامل گلی، میوه‌ای و کهربایی و در عطر‌های مردانه شامل گیاهی، چوبی و عنبری‌ می‌شود. برای طبقه‌بندی دقیق‌تر، می‌توانیم به زیرگروه‌ها اشاره کنیم که برای مثال شامل اشتهاآور، ادویه‌ای، لیکور و آروماتیک و ... می‌شود. تشخیص آن‌ها به ترکیبات اصلی به کار رفته در عطر بستگی دارد.

چطور باید عطر را روی پوست امتحان کنیم؟

در حالت ایده‌آل، این کار باید روی نقاط گرم پوست انجام شود چرا که روی این نقاط عطر نمود بهتری دارد و دقیق‌تر می‌توان نت‌های بالادستی را ارزیابی کرد (منظور نت‌هایی هستند که به محض استفاده عطر به مشام می‌رسد و از روی آن‌ها می‌توان تندی و شدت عطر را متوجه شد). پس از چند دقیقه، نوبت به نت‌های میانی می‌رسد که از روی آن‌ها می‌توان به بخش دیگری از مواد تشکیل‌دهنده عطر پی‌برد؛ و در نهایت بینی شما نت‌های پایه حس می‌کند، همان‌هایی که به عطر ماندگاری می‌دهند و معمولاً چوبی هستند.

فراموش نکنید که آب‌وهوا رابطه مستقیمی با ماندگاری عطر دارد. در مناطق بسیار گرم به دلیل تعریق بیشتر ممکن است مدت زمان ماندگاری عطر کاهش پیدا کند که این امر شما را برآن می‌دارد تا در طول روز چندین بار عطر را تجدید کنید.

اگر دنبال عطری برای استفاده در روز هستید، سراغ عطر‌های ملایمی بروید که شدت چندانی ندارند (ادو پرفیوم، ادو تویلت و یا ادکلن). به همین ترتیب، برای جلوگیری از اشباع بویایی، توصیه می‌شود بیش از یک عطر برای استفاده روزانه همراه داشته باشید. اشباع حالتی است که فرد به دلیل استفاده بیش از حد از یک عطر دیگر نمی‌تواند بوی آن را حس کند.

برای شب معمولاً عطری استفاده می‌شود که دیگران را تحت تأثیر قرار دهد؛ عطری که رایحه‌ای شاخص و باشدت بسیار بالا دارد. برای این منظور توصیه می‌شود به دنبال عطر‌هایی باشید که روی آن‌ها نوشته شده پارفوم یا ادو پرفیوم.

ادکلن متناسب با شخصیت شما

میوه‌ای: راست کار خانم‌های خودجوشی است که الهام‌بخش شادی و جوانی هستند و به‌طور کلی به دنبال رایحه‌های درخشان و با نشاط فراوان می‌گردند. رایحه‌هایی که در آن نت‌های میوه‌ای برجسته و غالبند مانند هلو، آلو، تمشک، گلابی، انبه و غیره.

گلی: مناسب خانم‌هایی است که ظاهر و چهره‌ای ظریف دارند و عموماً به دنبال عطر‌های ملایم هستند که در عین ملایمت همه زنانگی آن‌ها را درنهایت شکوه بروز می‌دهند. رایحه‌هایی که ماده اصلی ترکیب آن را گل‌ها تشکیل می‌دهند، مانند گل رز، گل صد تومانی (سرده)، مگنولیا، گل یلانگ یلانگ و یا ترکیبی از چند گل.

شرقی: بکار خانم‌هایی می‌آید که قصد دارند در لحظات خاص و یا در شب میل جنسی و جذابیت خود را به کمک رایحه‌های نسبتا گرمتر و تندتر برانگیزند. رایحه‌های گرم، شیرین و تند، که عمدتاً از نت‌های وانیل همراه با رگه‌هایی از رایحه چوبی و یا کهربایی تشکیل شده‌اند.

گیاهی: آقایان همه‌فن حریفی که تیپ معمولی می‌زنند و دوست دارند مردانگی خود را همه روزه به کمک رایحه‌های تازه و دم‌دستی بروز دهند سراغ این نت می‌روند. نت‌های گیاهی شامل رایحه اسطوخودوس به عنوان ماده اصلی و سایر گیاهان معطر مانند رزماری، مریم‌گلی، ریحان، نعناع، برگ‌های چای و ... می‌شوند.

چوبی: قابل توجه آقایونی که ظرافت در شخصیت‌شان موج می‌زند و به‌دنبال رایحه‌های پیچیده‌ای هستند که نشان‌دهنده مردانگی و قدرت آنهاست. نت چوبی بهترین انتخاب برای شماست. رایحه‌هایی که با الهام از چوب‌هایی مانند سدر، سرو، چوب صندل، نعناع هندی، گیاه خس‌خس و ... به عنوان عنصر اصلی در ترکیب آن‌ها ساخته می‌شوند.

شرقی: مردان اغواگر و مرموز که معمولاً برای شب یا دیدار‌های خاص به دنبال عطر‌های گرم و تندتر هستند به سراغ نت شرقی می‌روند. رایحه‌های گرم، شیرین و تند، که عمدتاً از نت‌های وانیل همراه با رگه‌های چوبی و یا کهربایی تشکیل شده‌اند.

استفاده درست و نگهداری صحیح عطر

هنگام زدن عطر توصیه می‌شود آن را از فاصله ۱۵ سانتیمتری روی مچ دست، پشت زانو یا پشت گردن (نزدیک رستنگاه مو) اسپری کنید. هرگز مچ دست‌ها را به هم نمالید چرا که این کار باعث شکسته شدن ذرات مولکولی عطر می‌شود و تاثیر منفی روی عملکرد آن می‌گذارد. اصولاً مالش نمود عطر را ضعیف می‌کند. پیش از زدن عطر ناحیه مورد نظر را حتماً با کرم مرطوب کنید تا ماندگاری عطر بیشتر شود؛ و هیچ وقت عطر را به لباس یا مو نزنید.

نکته کلیدی برای نگهداری صحیح عطر قرار دادن آن در جعبه است، چرا که این کار عطر را در برابر آسیب عوامل بیرونی محافظت می‌کند. بعلاوه عطر را باید در جای خشک و خنک نگهداری کنید نه داخل سرویس بهداشتی.

منبع:ایسنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->