سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

دریادار سیاری: دفاع امروز ارتش، دفاع دانش‌بنیان است

  • کد خبر: ۱۰۵۳۰۰
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
دریادار سیاری: دفاع امروز ارتش، دفاع دانش‌بنیان است
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با شهرآرانیوز از اهمیت توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در تقویت بنیه دفاعی نیروهای ارتش در قرن جدید سخن گفت.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ امام‌خمینی (ره) ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ را روز ارتش نام‌گذاری کرد. ایشان در پیامش به‌مناسبت نام‌گذاری این روز خطاب به ملت ایران و قوای مسلح فرمود: «ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرز‌های کشور اعلام کنند. ملت ایران موظف‌اند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسما بشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام کنند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرز‌های آن است، جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم.»

از آن تاریخ تاکنون ۴۳ بهار از گرامیداشت رشادت‌های رزمندگان دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و این ارتش مکتبی هر روز با پیشرفت‌های شگرف، در خدمت انقلاب، نظام و آحاد جامعه بوده است و اینک در آغاز قرن ۱۵ خورشیدی بدون کوچک‌ترین وابستگی تسلیحاتی و منابع انسانی، مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امیر دریادار دکتر حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگویی اختصاصی با شهرآرانیوز ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش به فرماندهی معظم کل قوا (مدظل)، ملت شریف ایران و دیگر هم‌رزمان و خانواده‌های آنان، با اشاره به این تاریخ پرافتخار، از جهاد خودکفایی در ارتش نام برد و گفت: «جهاد خودکفایی در ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان روز‌های آغازین پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شکل گرفت و حضرت امام‌خمینی (ره) به‌عنوان فرمانده کل قوا با اعتمادی که به دانش داخلی داشتند، تولید تجهیزات موردنیاز نیرو‌های مسلح کشور را مهم ارزیابی کردند. درخواست ایشان، بهره‌گیری از توان فنی متخصصان داخلی بود.»

دریادار سیاری ادامه داد: در سال ۱۳۶۰ و در مراسم صبحگاه منطقه یکم دریایی بندرعباس، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای که در آن ایام رئیس جمهوری بودند، چنین فرمودند: «با اجازه فرمانده معظم کل قوا (منظور حضرت امام (ره) بودند) دستور تشکیل جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را صادر می‌نمایم.» از آن تاریخ تاکنون مسیر پیشرفت‌های بی‌سابقه در ارتش جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

فرمانده اسبق نیروی راهبردی دریایی ارتش با اشاره به این پیشرفت‌ها خاطرنشان کرد: «در گام نخست، تأمین نیازمندی‌های اولیه ارتش شامل قطعات تسلیحات درحال جنگ در جهاد خودکفایی شروع شد. پس از آن، نوسازی تجهیزات را با کمک دانش متخصصان داخلی آغاز کردیم و به‌تدریج، سامانه‌های موردنیاز در نیرو‌های سه‌گانه زمینی، هوایی و دریایی را ساختیم و امروز در مسیری هستیم که دانش تولید و ساخت انواع خودرو‌های زرهی، توپ، سلاح‌های خودکار، هواپیمای آموزشی و جت جنگنده، تانک، سامانه‌های پدافندی، ناو موشک‌انداز، ناوچه و ناوشکن و زیر دریایی، سامانه‌های جنگ الکترونیک و پهباد را داریم و این مهم از راه هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت تخصص جوانانان در ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشور به‌دست آمده است.»

معاون هماهنگ‌کننده آجا با تأکید بر نام‌گذاری امسال به «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: «اقتدا به این نام در ارتش جمهوری اسلامی لازم‌الاجراست و امروز می‌بینیم که در ارکان نیرو‌های چهارگانه ارتش، بیشترین ظرفیت را به جوانان اختصاص داده‌ایم. همچنین، بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های گذشته و اعتماد به دانش ملی سبب شده است در پیشانی قرن جدید ادعا کنیم در همه زمینه‌های دفاعی کشور روی پای خودمان ایستاده‌ایم.»

دریادار سیاری دفاع در برابر تهدیدات امروز و آینده را از ضرورت‌های توجه به عناصر دانش‌بنیان خطاب و اذعان کرد: «چرخه دفاع در ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در قرن جدید، دفاع دانش‌بنیان خواهد بود و این موضوع همان‌گونه که پیش از این گفتم، برگرفته از تأکیدات فرماندهی معظم کل قواست.»

عضو گروه تکاوران دریایی مدافع خرمشهر در جنگ تحمیلی، در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اهمیت آن برای خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: «نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سرفصل‌های هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ارتش می‌تواند در همه زمینه‌های مدنظر معظم‌له نقش‌آفرینی کند و ابتدا بر این خانواده و سپس در جامعه اسلامی اثرگذار باشد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->