آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیام «میدان» به آن سوی میز «دیپلماسی» در وین

  • کد خبر: ۹۲۸۷۳
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
پیام «میدان» به آن سوی میز «دیپلماسی» در وین
رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) در کرانه خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز و به مدت ۵ روز ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صبح روز گذشته، رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه دارد.

سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، معاون عملیات کل سپاه و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷، در جمع اصحاب رسانه درباره این رزمایش گفت: این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» و با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تاکتیک‌ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به تنوع و تعدد نیرو‌ها و یگان‌های شرکت کننده تصریح کرد: تمرین مقابله با طیف‌های مختلف تهدید که دارای ویژگی‌های هم زمانی، پیوستگی و درهم تنیدگی در حوزه‌های نرم، نیمه سخت و سخت هستند، برای نخستین بار در این رزمایش، عملیاتی خواهد شد.

سردار نیلفروشان در پایان گفت: پیام این رزمایش، «دفاع و صیانت از امنیت ملی» و برای همسایگان ما صلح و دوستی و آسایش است. اساسا منطق دفاعی ما امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج فارس است.

در همین حال، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت که در راستای آمادگی لازم برای افزایش توان پدافندی نیرو‌های مسلح، بامداد دیروز دوشنبه، رزمایشی بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد. محمد تقی ایرانی افزود: این رزمایش ساعت ۵ بامداد با آمادگی لازم و هماهنگی کامل نیرو‌های مسلح برگزار شده است.

پاسخ ایران به هر تهدیدی کوبنده خواهد بود

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص)، نیز در جمع فرماندهان ارشد سپاه در رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ گفت: هرگونه تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز و حمایت آمریکا امکان پذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به حضور فعال ایران در مذاکرات وین و تعامل جدی با جامعه بین المللی خاطرنشان کرد: در صورتی که تهدیداتی از این دست، جنبه عملی به خود بگیرد، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون درنگ، همه مراکز، پایگاه ها، مسیر و فضای استفاده شده برای عبور و مبدأ تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهند داد.

اظهارات سردار رشید در شرایطی مطرح می‌شود که چندی پیش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قول وزیر جنگ این رژیم اعلام کردند که وی به ارتش اسرائیل دستور داده است برای انجام عملیات نظامی علیه ایران آماده باشند.

سرنوشت دشمنان در ۸ سال دفاع مقدس در انتظار دشمنان امروز

همچنین امیر دریادار حبیب ا... سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش، در جمع تیپ یکم تکاوران دریایی امام حسین(ع) گفت: تیپ یکم تکاوران دریایی امام حسین (ع) یکی از توانمندترین تیپ‌های رزمی در نیروی دریایی ارتش است و شما جوانان و فرماندهان باید به حضور و خدمت در این تیپ افتخار کنید و بدانید که فرماندهان و کارکنانی در این تیپ خدمت کرده و آن را به شما تحویل داده اند و شما باید ادامه دهندگان راه آنان باشید.

وی افزود: شما که در حال حاضر این مسئولیت را دارید به عنوان سربازان مخلص ولایت با آموزش‌های نظامی و با قدرت ایمان خود طوری عمل کنید که دشمن جرئت تعرض به خاک ایران اسلامی را نداشته باشد.

دریادار سیاری همچنین تصریح کرد: همین حضور، آمادگی، تجهیزات رزمی و همین شعار «راه ما راه حسین (ع) است» نشان دهنده قدرت دفاعی کشور است که دشمنان ما باید بفهمند که اگر بخواهند حرفی بزنند یا حرکتی کنند، همان طور که دشمنان در هشت سال دفاع مقدس آسیب دیدند، به سرنوشت آنان گرفتار خواهند شد و این فقط با وجود قدرت بسیار دفاعی شما جوانان برومند میسرخواهد شد.

انعکاس در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های عربی در گزارش‌های مختلف به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران و واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران پرداختند. شبکه «الشرق الاوسط» در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی، دشمن سرسخت ایران گفته است که در صورت شکست دیپلماسی در توقف گسترش سریع برنامه هسته‌ای تهران، اقدامات دیگری اتخاذ خواهد کرد.

این روزنامه سعودی نوشت: سردار غلامعلی رشید، یکی از فرماندهان نظامی سپاه پاسداران ایران، در پاسخ به این تهدیدات تأکید کرد که پاسخ ایران به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی، کوبنده خواهد بود.

بخش عربی «سوئیس اینفو» نیز به همین موضوع پرداخت و نوشت که ایران متعهد به پاسخ کوبنده به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی شد. شبکه «المیادین» نیز با اشاره به انجام رزمایش نظامی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای بوشهر نوشت: بعد از تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن نیروگاه‌های هسته‌ای ایران، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) تأکید کرد که پاسخ نیرو‌های مسلح ایران به هرگونه تهدید، قاطع و کوبنده خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->