تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: همه مدیران استان همت کنند تا مناسب‌سازی زندگی معلولان را گسترش دهیم

  • کد خبر: ۱۰۵۵۶۵
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
شهردار مشهد: همه مدیران استان همت کنند تا مناسب‌سازی زندگی معلولان را گسترش دهیم
شهردار مشهد در مراسم رونمایی از قرآن به خط بریل از عزم مدیریت شهری برای مناسب‌سازی حداکثری امکانات شهروندان معلول سخن گفت و هزار قرآن به نابینایان مشهدی اهدا کرد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ محفل انس با قرآن کریم و آیین رونمایی از قرآن به خط بریل برای نابینایان مشهدی برگزار شد.

در این مراسم که به‌کوشش شهرداری مشهد و با حضور جمعی از معلولان برگزار شد، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد، گفت: در زمانه کنونی که فناوری بر همه ابعاد زندگی ما مسلط شده است و گاه راه چیره‌شدن بر ما را طی می‌کند، تمسک به قرآن کریم راه برون‌رفت از این وضع است.

وی ادامه داد: اقتدا به کتاب زندگی و ترویج این امر مهم فرهنگی در زندگی ما بسیار مهم است. با اینکه در عرصه فرهنگ هزینه‌های فراوانی می‌شود، در ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی باید بیشتر تلاش کرد.

ارجائی با اشاره به نیاز‌های معلولان خاطرنشان کرد: در دیداری که سال گذشته با نابینایان عزیز داشتیم، گمان می‌کردم نیاز‌ها و هزینه‌های این دیدار بسیار زیاد باشد، اما با خواسته‌های معقول و بودجه‌ای کم توانستیم ارائه خدمات موردنیاز آنان را آغاز کنیم که مراسم رونمایی از کلام‌الله مجید به خط بریل یکی از درخواست‌های آنان بود. در ادامه مدیریت شهری قول داده است زمینه مناسب‌سازی زیارت امین‌الله، دیوان حافظ و دیوان سعدی را نیز فراهم کند.

شهردار مشهد در پایان از همه مدیران استانی برای کمک به مناسب‌سازی زندگی معلولان دعوت و بیان کرد: در این چهار سال پیش رو، همه مدیران استانی و شهری همت کنند تا همه امکانات شهری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی را برای این عزیزان مناسب‌سازی و دسترس‌پذیر کنیم.

 

 

پیش از سخنان شهردار مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با قدردانی از تهیه قرآن برای معلولان گفت: خداوند در سوره «عبس» درباره خوش‌رویی با نابینایان با مردم سخن گفته است و بر همه ما واجب است که با این افراد به‌نیکی رفتار کنیم.

معلم قرآن و استاد اخلاق، در ادامه به شکرگزاری سلامت اشاره کرد و افزود: معتقدم معلولان نماز مجسم هستند، زیرا هربار که کسی با دیدن این افراد خداوند را برای سلامتی شاکر باشد، این معلولان‌اند که ثواب این دعا را نزد پروردگار به‌دست می‌آوردند.

در پایان مراسم به برخی قاریان و حافظان نابینا به‌صورت نمادین یک جلد کلام‌الله مجید اهدا و از زحمات بانیان این طرح قرآنی قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->