غیبت آقاسی در جام حذفی پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش
سرخط خبرها

درخشش دختران نوجوان والیبال در جام کورناکیای ایتالیا

  • کد خبر: ۱۰۵۵۷۱
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
درخشش دختران نوجوان والیبال در جام کورناکیای ایتالیا
تیم‌ملی نوجوانان بهترین عنوان را در تورنمنت ایتالیا به‌دست آورد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جام کورناکیا با سابقه چهل‌ساله در برگزاری مسابقات رده‌سنی پایه جهان، هرسال میزبان بازیکنان کمتر از هفده و نوزده سال والیبال دنیاست و بسیاری از مشهورترین بازیکنان فعلی این رشته ورزشی، سابقه حضور در این جام را دارند. تیم‌های والیبال نوجوانان و جوانان دختر و نوجوانان پسر ایران که سال۲۰۲۲ رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش‌رو دارند، امسال با هدف اردوی برون‌مرزی و برگزاری دیدار‌های تدارکاتی در رقابت‌های سال۲۰۲۲ جام کورناکیا ایتالیا شرکت کردند.

در این میان، تیم والیبال نوجوانان دختر ایران بهترین نتیجه را گرفت. این تیم پس از پنج برد پی‌درپی در مراحل مقدماتی، یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی جام کورناکیا، در دیدار نهایی این رقابت‌ها به‌مصاف وربانیای ایتالیا رفت و ۳ بر ۱ مغلوب این تیم شد. شاگردان میترا شعبانیان در ست دوم این مسابقه ۲۵بر۱۷ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیاز‌های ۲۵بر۲۲، ۲۵بر۲۱ و ۲۵بر۱۵ نتیجه را واگذار کردند تا به نایب‌قهرمانی جام کورناکیا دست یابند.

در پایان این رقابت‌ها، تیم رؤیایی دختران کمتر از هفده سال جام کورناکیا معرفی شد که درسا فلاح عنوان بهترین پاسور و سیدنگار هاشمی عنوان بهترین لیبرو جام را به‌دست آوردند. شقایق حسن‌خانی، پریا حاجتمند، ستایش هادی، مریم محمدی، سارینا یعقوبی، ستایش حسینی، آسیه حسنی، زهرا محمدزاده، نیلی رستمی، هدیه طالعی، دیانا رشیدی، هلیا پیری و آتنا شادکین دیگر ملی‌پوشان نوجوان دختر ایران در جام کورناکیا بودند. میترا شعبانیان سرمربی تیم، موهبه نجفی‌زاده سرپرست، اعظم عیدی و صفورا گل‌افشان کمک‌مربیان، شبنم ملی بدن‌ساز، ایمان شاهمرادزاده آنالیزور و حبیب‌لو به‌عنوان فیزوتراپ، اعضای کادرفنی این تیم را تشکیل دادند.

بلوری‌زاده: سرعت و مهارت دختران والیبالیست باید افزایش یابد

سرمربی تیم والیبال جوانان دختر گفت: تا زمانی که در والیبال تکنیک صحیح را اجرا نکنیم، هر چقدر از لحاظ جسمانی به دختران فشار بیاوریم، فایده‌ای ندارد و به همین دلیل سرعت و مهارت آنان باید افزایش یابد. پدیده بلوری‌زاده اظهار کرد: جام کورناکیای ایتالیا رقابتی جهانی است که با دعوت میزبان برگزار می‌شود. در بخش دختران و نیز پسران به این مسابقات اعزام شدیم. بهترین فرصت برای دختران فراهم شده است تا در این تورنمنت رسمی در کنار شانزده تیم دیگر محک زده شوند. متأسفانه فرصت ما خیلی کوتاه بود تا تیم به انسجام برسد. دختران خیلی خسته بودند و به‌تازگی از مسابقات سوپرلیگ وارد اردو شدند، اما با همه توان در اردو شرکت کردند.

سرمربی تیم والیبال دختران بیان کرد: مشکلاتی در این رده سنی داریم و باید دختران تمرینات بیشتری برای یادگیری تکنیک و تمرین والیبال سالم داشته باشند. موضوعی که در والیبال مردان دنیا همواره وجود داشته است و سعی کرده‌ایم آموزش لازم در اردو‌ها به آنان داده شود. این مسابقات اولین تجربه و نخستین سفر برای بسیاری از اعضای تیم نوجوانان و جوانان والیبال دختران ایران است. وی ادامه داد: بازیکنان تیم والیبال جوانان تمرین‌پذیرند و آمادگی جسمانی خوبی دارند. در ایتالیا در گروه D با آرژنتاریو پالاولا آرژانتین، ایسترا، ولی مجارستان و دوموویپ پورشیا هم‌گروه بودیم و شناخت کافی از تیم‌ها نداشتیم.

بلوری‌زاده یادآور شد: تلاش ما و سیاست فدراسیون این بود که در این رده سنی با بازیکنان قدبلندتر قرارداد ببندیم. پشتوانه‌سازی برای تیم‌ملی بزرگ‌سالان فرایندی طولانی می‌طلبد. دختران باید تجربه کسب کنند، زیرا تعداد مسابقات کم است. آن‌ها باید در چندین تورنمنت معتبر برون‌مرزی شرکت کنند تا دست‌به‌توپ شوند و تجربه زیادی کسب کنند. اردو‌های داخلی تا حدی می‌تواند در روند آمادگی و کسب تجربه دختران مؤثر باشد.

سرمربی تیم والیبال دختران خاطرنشان کرد: رده‌های سنی پایه پشتوانه تیم‌ملی هستند و دختران ما در شهرستان‌ها و استان‌های خودشان مهارت‌های والیبال را به‌درستی یاد نمی‌گیرند. درواقع مربیان با آموزش درست باید به دختران یاد دهند تا به حریفانشان در جهان و آسیا نزدیک شوند. وی ادامه داد: مشکل بزرگ ما با حریفان آسیایی این است که سرعت و سطح مهارت آن‌ها بسیار خوب و زیاد است و چاره‌ای نداریم که در این بخش با برنامه‌ریزی بهتری جلو برویم. تا زمانی که در والیبال تکنیک صحیح را اجرا نکنیم، هرچقدر از لحاظ جسمانی به دختران فشار بیاوریم، فایده‌ای ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->